Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een mooie overdenking lees hem helemaal en denk er over na.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een mooie overdenking lees hem helemaal en denk er over na.

    REGEN

    Een klein lief meisje stond onder een luifel. Ze had net boodschappengedaan in de supermarkt, met haar moeder.
    Ze zal ongeveer 6 jaar oud zijn geweest, dit prachtige roodharige sproetige beeld van onschuld. Het stortregende buiten. Je weet wel, dat soort regen dat goten en afvoerputjes doet overstromen, zo gehaast om de aarde te raken, dat het
    geen tijd had om de straal wat zachter te zetten.
    We stonden allemaal onder deze luifel aan de ingang van de supermarkt. We wachtten, sommigen geduldig, anderen 'geïrriteerd', omdat de natuur hun haastige dag in de war had gegooid.
    Ik ben altijd wat dromerig als het regent. Ik verdwijn in het geluid en in het gezicht dat de hemel het vuil en het stof van de wereld afspoelt.
    Herinneringen van 'rennen en spetteren' als een 'kind', zo zorgeloos spelen in je gedachten, als een welkome onderbreking van een voorbije dag met zorgen en stress...
    Haar stem was zo mooi toen het de hypnotische trance onderbrak waar we allemaal in gevangen zaten.
    'Mama, laten we door de regen gaan rennen', zei ze. 'Wat?', vroeg mama.
    'Laten we door de regen gaan rennen!', herhaalde ze.
    'Nee, lieverd. We wachten totdat het wat minder wordt' antwoordde mama.

    Het kind wachtte nog een minuutje en herhaalde: 'Mama, laten we door de
    regen gaan rennen.' 'We worden doornat als we dat doen,' zei mama.

    'Nee, dat zullen we niet, mama. Dat is niet wat je zei vanmorgen', zei het meisje terwijl ze aan haar mama's arm trok.
    'Vanmorgen? Wanneer zei ik dat we door de regen konden rennen en niet nat zouden worden?'

    Het meisje zei kalmpjes: 'Weet je dat niet meer? Toen je met papa praatte over zijn kanker, toen zei je: 'Als we hier samen doorheen komen, komen we door alles heen!' Iedereen was opeens muisstil. Ik zweer dat je niets anders hoorde dan de regen.
    We stonden allemaal doodstil.
    De volgende minuten kwam er niemand en ging er niemand weg.

    Mama dacht even na over wat ze zou antwoorden. Sommigen zouden het weglachen of haar voor gek uitmaken. Sommigen zouden zelfs negeren wat ze zei. Maar dit was een moment van affirmatie in een kinderleven. Een moment van onschuldig vertrouwen, dat wanneer het gevoed en verzorgd wordt, zal bloeien in geloof in de goede dingen en de hoop van het leven.

    'Lieverd, je hebt gelijk. Laten we door de regen rennen. Als het zo moet zijn dat men ons vanuit hierboven nat laat worden, nou, dan hadden we misschien juist een wasbeurt nodig,' zei mama. Daar gingen ze.

    We stonden daar allemaal te kijken en te lachen, toen ze daar vooruit sprongen tussen de auto's door, en jawel, door deplassen. Ze hielden hun boodschappentassen boven hun hoofd voor het geval dat. Ze werden doornat.

    Maar ze werden gevolgd door enkele anderen die schreeuwden en lachten als kinderen onderweg naar hun auto's.
    En ja, ik ook. Ik rende en werd nat. Ik had ook een wasbeurt nodig.

    Omstandigheden of mensen kunnen je geld, je materiële bezittingen en je gezondheid wegnemen. Maar niemand kan ooit je dierbare herinneringen wegnemen...

    Vergeet daarom niet om 'tijd' te maken en de gelegenheden te pakken om elke dag herinneringen te maken.
    Voor alles en voor elk doel onder de hemel is er een seizoen en een tijd.
    Bewaar de zonnige dagen voor de donkere momenten.
    Een vriend zond mij deze boodschap om mij te herinneren aan het leven en de waarden in het leven...
    Samen een glaasje wijn, een frisse pint, een gezellige BBQ onder buren en vrienden, een terrasje, genietend van de dagdagelijkse dingen, en een beetje humor...Ik hoop dat je het apprecieerde.

    IK HOOP DAT JE STEEDS DE TIJD NEEMT OM DOOR DE REGEN TE RENNEN.
    Ze zeggen dat het een minuut duurt om een speciaal persoon te vinden, een uur om hen te waarderen, een dag om van hen te houden, maar een heel leven om hen te vergeten.
    Stuur dit naar mensen die je nooit zal vergeten en vergeet niet om het ook naar de persoon te sturen die het naar jou gestuurd heeft.
    Het is een korte boodschap om hen te laten weten dat je hen nooit zal vergeten.
    Als je het naar niemand doorstuurt, dan betekent dit dat je gehaast bent.
    Neem de tijd om te leven! Houdt contact met je vrienden, je weet nooit
    Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
    Canon eos 7D Mijn site

  • #2
    Re: Een mooie overdenking lees hem helemaal en denk er over na.

    Dankjewel Wim.

    Henri
    lidnummer: BD0435BE

    Comment


    • #3
      Re: Een mooie overdenking lees hem helemaal en denk er over na.

      Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
      snip
      Stuur dit naar mensen die je nooit zal vergeten en vergeet niet om het ook naar de persoon te sturen die het naar jou gestuurd heeft.
      Het is een korte boodschap om hen te laten weten dat je hen nooit zal vergeten.
      Als je het naar niemand doorstuurt, dan betekent dit dat je gehaast bent.
      Neem de tijd om te leven! Houdt contact met je vrienden, je weet nooit
      Goed verhaal ... maar deze 4 lijnen zijn er te veel aan ... sorry

      en daarbij ... net geen hoax .. helaas niets nieuws onder de zon .. net zoals de eeuwigdurend zieke kindjes ...

      A little girl had been shopping with her Mom in Wal-Mart. She must have been 6-years-old, this beautiful red-haired, freckle-faced image of innocence. It was pouring outside.

      Comment


      • #4
        Re: Een mooie overdenking lees hem helemaal en denk er over na.

        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        Goed verhaal ... maar deze 4 lijnen zijn er te veel aan ... sorry

        en daarbij ... net geen hoax .. helaas niets nieuws onder de zon .. net zoals de eeuwigdurend zieke kindjes ...

        A little girl had been shopping with her Mom in Wal-Mart. She must have been 6-years-old, this beautiful red-haired, freckle-faced image of innocence. It was pouring outside.

        http://dalesdesigns.net/rain.html
        Ik kan niet zwijgen, erg he...
        Als het die van jouw waren zou je anders piepen.

        "de beste tijd om te leven is nu"
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Een mooie overdenking lees hem helemaal en denk er over na.

          hmm idd lijkt zelfs een beetje op spam.


          idd zou krijg ik er te veel op mijn hotmail!! liever daar dan op mijn telenet!


          idee is goed maar je hoort er zoveel!


          basis: geniet van iedere dag!
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Een mooie overdenking lees hem helemaal en denk er over na.

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Ik kan niet zwijgen, erg he...
            Als het die van jouw waren zou je anders piepen.

            "de beste tijd om te leven is nu"
            pff .. ik zou verwachten dat een forum zoals BD zou gespaard blijven van dit soort pseudo-religieuse kettingbrief humbug .. (inclusief de "zieke kindjes" hoax)

            ... en ge weet absoluut niet door welke donkere watertjes ik in mijn persoonlijk leven al moeten zwemmen heb dus uw opmerkingen zijn kompleet gratuit .. de rauwe werkelijkheid is een heel stuk minder romantisch dan dit fletse stukje afkooksel dat vooral aanslaat bij de lage drempel emotionele achtergronden van de planeetbewoners aan de andere kant van het water, daar is het dan ook voor geschreven, mocht u dat ontgaan zijn .. ge kunt die verhaaltjes daar opscheppen per ton! het ene al meer "tear jerker" dan het andere ... en allemaal "stuur het verder naar alle andere "emotioneel instabielen" .. gelukkig worden de "ongehoorzamen" nogniet bedreigd met de eeuwige verdoemenis in de hel en het neerkomen van alle wereldse calamiteiten over hun subversieve koppen wegens het niet doorsturen .. de goden wezen geloofd voor diegenen met een zeker mate van gezond boerenverstand die dit soort Inet vervuilingen direct naar de vuilnisbak verwijzen .. van mij krijgen ze de zegeningen van alle goden die ge maar kunt bedenken
            (en ik hoef dit soort pseudo-belerende lezingen niet, zeker niet op BD, doe wel en zie niet om want als iedereen zijn eigen stoepje goed veegt blijft de hele straat schoon .. sic transit gloria mundi!)

            Comment


            • #7
              Re: Een mooie overdenking lees hem helemaal en denk er over na.

              Emotioneel geleuter van de bovenste plank. Op een goed gemodereerd forum verschijnt zulks niet.

              Mvg.
              Robert
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

              Comment


              • #8
                Re: Een mooie overdenking lees hem helemaal en denk er over na.

                Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                Emotioneel geleuter van de bovenste plank. Op een goed gemodereerd forum verschijnt zulks niet.

                Mvg.
                Robert
                Of het emotioneel geleuter is, is een geheel ander verhaal.
                Wel worden we dagelijks met zulke mails overspoeld.
                De een noemt het ketting en de andere spam mails.

                Bij mij verdwijnen ze in iedergeval gelijk in de prullenbak.
                mvg
                Antoine

                Comment


                • #9
                  Re: Een mooie overdenking lees hem helemaal en denk er over na.

                  Die topic heeft een redelijk hoog "Bond Zonder Naam" gehalte.
                  Terloops, is dit ook geen maatschappelijke discussie???
                  Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een mooie overdenking lees hem helemaal en denk er over na.

                    Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                    Die topic heeft een redelijk hoog "Bond Zonder Naam" gehalte.
                    Terloops, is dit ook geen maatschappelijke discussie???
                    Ieder zijn mening natuurlijk.
                    Maar het is ook niet nodig om TS dit onder zijn neus te wrijven.
                    Hopelijk zijn de reacties dan ook bedoeld voor de inhoud van de tekst.

                    Kan er niets aan doen maar ik heb een paar vriendinnen (Hasselt, Zonhoven en in Houthalen),
                    die me soms dergelijke mails sturen en dan nog onder vorm van PowerPoint-slide-show.
                    En in de sfeer van de meeste reacties hier, wil ik zulke mails ook liever niet.
                    Ze zijn me ook veel te melig.
                    Maar ik ga ze ook niet tegen houden of hun vragen om die niet meer te sturen.
                    Deze dames zijn me te dierbaar en ik ga ze niet kwetsen.

                    Als deze zaken op een of andere manier helpen of wat hoop geven?
                    Anderzijds kan je deze mails met een druk op de knop laten verdwijnen.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een mooie overdenking lees hem helemaal en denk er over na.

                      Chit chat mag ook dienen voor zulke mails, lees ze dan gewoon niet ipv gefrustreerde en belachelijke reacties te ventileren. Phoe zeg, wat een zever 'op een goed gemodereerd forum...' blablabla
                      Vriendelijke groeten, Sven
                      Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een mooie overdenking lees hem helemaal en denk er over na.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Svendc Bekijk bericht
                        Chit chat mag ook dienen voor zulke mails, lees ze dan gewoon niet ipv gefrustreerde en belachelijke reacties te ventileren. Phoe zeg, wat een zever 'op een goed gemodereerd forum...' blablabla
                        Tante DB's emotionele hartsrubriek ?? .. give me a break ja .. ?
                        om uw emotionele frustraties te ventileren zijn er speciale sites hoor ... of hoelang moet het nog duren voor chitchat kompleet door dit soort meligheid overspoeld wordt ? of zijn we daar maar een haardikte van verwijderd ?

                        kan men eigenlijk een draad ik een persoonlijke killfile stoppen ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een mooie overdenking lees hem helemaal en denk er over na.

                          Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                          Dankjewel Wim.

                          Henri
                          Idd, bedankt

                          Comment


                          • #14
                            Re: Een mooie overdenking lees hem helemaal en denk er over na.

                            Mooie tekst met als boodschap vergeet niet te leven

                            mir
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Een mooie overdenking lees hem helemaal en denk er over na.

                              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              pff .. ik zou verwachten dat een forum zoals BD zou gespaard blijven van dit soort pseudo-religieuse kettingbrief humbug .. (inclusief de "zieke kindjes" hoax)

                              ... en ge weet absoluut niet door welke donkere watertjes ik in mijn persoonlijk leven al moeten zwemmen heb dus uw opmerkingen zijn kompleet gratuit .. de rauwe werkelijkheid is een heel stuk minder romantisch dan dit fletse stukje afkooksel dat vooral aanslaat bij de lage drempel emotionele achtergronden van de planeetbewoners aan de andere kant van het water, daar is het dan ook voor geschreven, mocht u dat ontgaan zijn .. ge kunt die verhaaltjes daar opscheppen per ton! het ene al meer "tear jerker" dan het andere ... en allemaal "stuur het verder naar alle andere "emotioneel instabielen" .. gelukkig worden de "ongehoorzamen" nogniet bedreigd met de eeuwige verdoemenis in de hel en het neerkomen van alle wereldse calamiteiten over hun subversieve koppen wegens het niet doorsturen .. de goden wezen geloofd voor diegenen met een zeker mate van gezond boerenverstand die dit soort Inet vervuilingen direct naar de vuilnisbak verwijzen .. van mij krijgen ze de zegeningen van alle goden die ge maar kunt bedenken
                              (en ik hoef dit soort pseudo-belerende lezingen niet, zeker niet op BD, doe wel en zie niet om want als iedereen zijn eigen stoepje goed veegt blijft de hele straat schoon .. sic transit gloria mundi!)
                              Helemaal mee eens.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Svendc Bekijk bericht
                              Chit chat mag ook dienen voor zulke mails, lees ze dan gewoon niet ipv gefrustreerde en belachelijke reacties te ventileren. Phoe zeg, wat een zever 'op een goed gemodereerd forum...' blablabla
                              Hoe noem je dan dit: Witsel krapuul! ??
                              Vriendelijke groet,

                              Jos

                              Comment

                              Working...
                              X