Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kusthengelen vanop de Rotonde (Wenduine)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kusthengelen vanop de Rotonde (Wenduine)

    Vandaag de gelegenheid gezien om nog enkele foto's van onze vakantie te selecteren en af te werken. Nu is de zee wel van de partij, en blijkt dat de kust toch niet zo verlaten was als m'n vorige foto's (http://forum.belgiumdigital.com/f40/...ee-277050.html) lieten uitschijnen.
    Dank voor alle commentaar.

    #1

    #2

    #3
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Kusthengelen vanop de Rotonde (Wenduine)

    Goeie waarneming ,
    foto drie mist voor mij ietsje aan diepte , uw horizon is weg door het hekken die ongelukkig samenval met de zee .

    Comment


    • #3
      Re: Kusthengelen vanop de Rotonde (Wenduine)

      Dank je. 't Was eigenlijk wel een bewust standpunt, hoor, maar misschien niet de beste...
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Kusthengelen vanop de Rotonde (Wenduine)

        Foto twee heeft heel mooie kleuren.
        Hier herken ik ontegensprekelijk onze noordzee.

        Foto drie vind ik bijzonder mooi met de silhouetten en de reling die precies gelijk loopt met de horizon.
        Dit is een heel knap bedachte compo.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Kusthengelen vanop de Rotonde (Wenduine)

          mooie reeks

          maar die derde zou ik direct omzetten in Z/W en lucht nog wat verzwaren
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

          IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

          Comment


          • #6
            Re: Kusthengelen vanop de Rotonde (Wenduine)

            De tweede springt er vomgens mij uit
            Frebeat

            Meer foto's op http://www.sightings.be

            Comment


            • #7
              Re: Kusthengelen vanop de Rotonde (Wenduine)

              Voorkeur voor de tweede
              Grt
              Theike
              Mijn Site http://www.theovanvlierden.be

              Comment


              • #8
                Re: Kusthengelen vanop de Rotonde (Wenduine)

                Ik vidn het een knappe reeks met de eerst twee als toppers..
                De eerste krijgt mijn voorkeur vanwege de diepte werking.
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • #9
                  Re: Kusthengelen vanop de Rotonde (Wenduine)

                  Mooie reeks, met 2e als uitschieter
                  Geert - A good photo is like a poem, tells a great story in a few lines

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kusthengelen vanop de Rotonde (Wenduine)

                    Knappe reeks en zoals sommigen al hebben gezegd...je tweede steekt er voor mij ook een beetje bovenuit en ja je derde zou een mooie zwart/witte foto kunnen zijn. Knap werk en knap vastgelegd!

                    Groetjes,
                    Ann

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kusthengelen vanop de Rotonde (Wenduine)

                      Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                      die derde zou ik direct omzetten in Z/W en lucht nog wat verzwaren

                      Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk bericht
                      je derde zou een mooie zwart/witte foto kunnen zijn.

                      Dank voor je positieve commentaar, en voor de tips. Ik wil het voor mezelf even proberen, maar als ik heel eerlijk wil zijn, wil ik zelfs op mijn "doodsbeeldeke" geen zwart-wit. Ik heb al enkele keren mijn afkeer tegen zwart/wit laten kennen hier, dus kan nu moeilijk zelf met een z/w afkomen.
                      Vroeger, ja, toen we nog zelf ontwikkelden, toen was z/w nog een chemisch proces. Nu is het slechts een omzetting die een foto van zijn belangrijkste informatie ontdoet. Ik vrees dat mensen z/w nog steeds "schoon" vinden, omdat het wordt opgedrongen dat z/w gelijk staat aan "kunst". Bovendien is het een stuk van ons collectief geheugen (Man Ray, Cartier Bresson...).

                      Iemand die me z/w foto's laat zien, vraag ik dikwijls of zijn TV, computer, koffiezetapparaat, en dergelijke, "ook nog van de tijd van Bokrijk zijn".

                      Wat ik wel kan appreciëren, is wat ik noem een "natuurlijk" z/w, waarin je de kleuren gaat temperen aan de hand van de "schuivertjes"... Hm, misschien leent zich #3 tot zoiets?


                      Een doordenkertje: is de voornaamste reden waarom #2 trouwens zo in de smaak valt hier, niet het feit dat het de "mooiste" kleuren bevat? De twee andere zijn in tegenlicht, waarbij de kleuren uiteraard verbleken.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kusthengelen vanop de Rotonde (Wenduine)

                        Hier een sterke voorkeur voor Nr.2.,mooie foto
                        Foto 1 helt heel lichtjes naar rechts,en dat stoort toch en beetje.



                        Walter
                        D850

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kusthengelen vanop de Rotonde (Wenduine)

                          Dank, Walter, 't was me nog niet opgevallen van #1, maar 'k zal 'ns kijken in Photoshop!

                          Voilà: nieuw linkje. Beter?


                          (mijn persoonlijke favoriet, zo ik die mag hebben, is ook #2, maar da's omdat ik gek ben op blauwe luchten met witte wolken)
                          Last edited by LesC; 5 september 2009, 11:55. Reden: Link toegevoegd naar "zeetje recht"
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kusthengelen vanop de Rotonde (Wenduine)

                            Er staat weinig op bij de 2e, maar toch vind ik het de beste.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kusthengelen vanop de Rotonde (Wenduine)

                              [QUOTE=LesC;2390414]Dank, Walter, 't was me nog niet opgevallen van #1, maar 'k zal 'ns kijken in Photoshop!

                              Voilà: nieuw linkje. Beter? [QUOTE]



                              Vééél beter.Wat zo'n kleine verandering kan doen hé!


                              Walter
                              D850

                              Comment

                              Working...
                              X