Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help! DVD-schijfje middendoor !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help! DVD-schijfje middendoor !

    Bij het uit het doosje halen heb ik per ongeluk te veel druk gezet op een DVD schijfje en het is middendoor gebroken.
    Het schijfje bevat beelden waar ik geen dubbels van heb.
    Is dit onherroepelijk verloren?
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

  • #2
    Re: Help! DVD-schijfje middendoor !

    Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
    Is dit onherroepelijk verloren?
    Nee, je kan het schijfje nog plakken of gewoon in twee delen bewaren. Het schijfje is dus niet verloren. De beelden daarentegen...
    Last edited by FestinaLente; 4 september 2009, 07:37.

    Comment


    • #3
      Re: Help! DVD-schijfje middendoor !

      Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
      Nee, je kan het schijfje nog plakken of gewoon in twee delen bewaren. Het schijfje is dus niet verloren. De beelden daarentegen...
      Haha en dat op een vrijdag om halfnegen

      Ik vrees het ook.
      En op die DVD-doosjes erger ik me al lang blauw.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Help! DVD-schijfje middendoor !

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        En op die DVD-doosjes erger ik me al lang blauw.
        Begraven of cremeren? Zeg het op tijd hé Theokus.

        Het is waar, sommige doosjes zijn wel héél erg om een CD/DVD uit te halen.
        Het verbaast me dat ik er zelf ook nog geen gebroken heb.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Help! DVD-schijfje middendoor !

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Begraven of cremeren? Zeg het op tijd hé Theokus.

          Het is waar, sommige doosjes zijn wel héél erg om een CD/DVD uit te halen.
          Het verbaast me dat ik er zelf ook nog geen gebroken heb.
          Maar goed dat ze een beetje plooien.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Help! DVD-schijfje middendoor !

            Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
            Het schijfje bevat beelden waar ik geen dubbels van heb.
            Voor Vantje vijgen na Pasen natuurlijk: maar hoe is het mogelijk dat mensen géén backup nemen van eigen foto's ? Puur uitdagen van het noodlot zou ik denken....
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Help! DVD-schijfje middendoor !

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Praat voor de vaak natuurlijk: maar hoe is het mogelijk dat mensen géén backup nemen van eigen foto's ? Puur maschosisme zou ik denken....
              Ja, maar een back-up op DVD is ook niet de goeie methode, tenzij je de backups herhaalt om de twee jaar. Ik ken iemand die na 5 jaar zijn DVD's terug bovenhaalde en daarbij bleek dat hij de helft van zijn beelden beschadigd was.
              Het betaalbaarste is momenteel een externe harddisk. Is ook niet 100% veilig, maar veiliger, goedkoper op termijn, en minder werk dan een DVD. Het veiligste is flash-geheugen (stick, geheugenkaartje).

              Comment


              • #8
                Re: Help! DVD-schijfje middendoor !

                een beetje vijgen na pasen, maar soit, ... een DVD uit doosje halen: duw op dat center, en de DVD komt vanzelf naar boven ... of heb je zo'n chinees dozeke dat niets mocht kosten?

                Comment


                • #9
                  Re: Help! DVD-schijfje middendoor !

                  Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
                  een beetje vijgen na pasen, maar soit, ... een DVD uit doosje halen: duw op dat center, en de DVD komt vanzelf naar boven ... of heb je zo'n chinees dozeke dat niets mocht kosten?
                  Dat duwen op de center ... dat is het nu juist dat niet bij alle doosjes lukt.
                  Ik heb al DVD's Blu-Ray schijven gehad (gekochte films) dat ik bijna niet van het doosje krijg. Duwen op dat midden maakt bij deze niets uit.
                  En die chinese dozekes dat je bedoelt ... die kom je anders wel meer en meer tegen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Help! DVD-schijfje middendoor !

                    Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                    Het betaalbaarste is momenteel een externe harddisk. Is ook niet 100% veilig, maar veiliger, goedkoper op termijn, en minder werk dan een DVD. Het veiligste is flash-geheugen (stick, geheugenkaartje).
                    Als er nu één medium onbetrouwbaar voor veiligheidskopieën is, dan is het wel flash geheugen.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Help! DVD-schijfje middendoor !

                      Het schijfje bevat beelden waar ik geen dubbels van heb.
                      Is dit onherroepelijk verloren?
                      contact opnemen met de FBI, die kunnen de beelden vast recupereren.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Help! DVD-schijfje middendoor !

                        Hier misschien maar zal niet goedkoop zijn...
                        Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Help! DVD-schijfje middendoor !

                          Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                          Ja, maar een back-up op DVD is ook niet de goeie methode, tenzij je de backups herhaalt om de twee jaar. Ik ken iemand die na 5 jaar zijn DVD's terug bovenhaalde en daarbij bleek dat hij de helft van zijn beelden beschadigd was.
                          Mag ik er op wijzen dat Vantje helemaal géén backup had: data die je maar op één plaats bewaart is geen backup.

                          De enige manier die betrouwbaarheid en gebruikscomfort het best verenigt is een externe harddisk. Weliswaar op voorwaarde dat je die data ook INTERN op de computer blijft bewaren (desnoods moet je dan IN de PC eveneens een tweede, zeer grote harde schijf bijplaatsen).

                          En als deze dikke vette rode tekst nu al één iemand aan het denken zet dan ben ik al dik tevreden.
                          Last edited by nete; 4 september 2009, 21:35.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: Help! DVD-schijfje middendoor !

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            De enige manier die betrouwbaarheid en gebruikscomfort het best verenigt is een externe harddisk. Weliswaar op voorwaarde dat je die data ook INTERN op de computer blijft bewaren (desnoods moet je dan IN de PC eveneens een tweede, zeer grote harde schijf bijplaatsen).
                            Veilgste is op een externe schijf + op DVD (of ander).
                            Als je een spanningspiek krijgt zoals bij een blikseminslag op het electriciteitsnet dan is uw externe schijf ook naar de Filistijnen als die op dat moment ook aangesloten is zoals bij de meesten.
                            En virussen kunnen ook externe schijven wissen maar geen DVD's.
                            Maar hoever iemans wil gaan met BU is zijn eigen beslissing natuurlijk.

                            En als deze dikke vette rode tekst nu al één iemand aan het denken zet dan ben ik al dik tevreden.
                            Ik dacht al dat mijn scherm middendoor was en het vuur er uit sprong.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Help! DVD-schijfje middendoor !

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Als er nu één medium onbetrouwbaar voor veiligheidskopieën is, dan is het wel flash geheugen.
                              Waar haal je dat ?
                              Enkele maanden geleden zat ik op een voordracht over het bewaren van analoge en digitale beelden, uiteengezet door iemand van het fotomuseum. Daar werd het flash geheugen als het veiligste geheugen omschreven. Er zitten geen bewegende delen in, het crasht zelden, men geeft zelfs een garantie tot 10 jaar en 100.000 keer overschrijven.
                              Ik zie niet in dat het flash geheugen een slecht medium is voor dataopslag. Het flash geheugen is trouwens HET geheugen van de toekomst en zal uiteindelijk de hard-disk vervangen. Nu mag je nog zo kwaad kijken als je wil en zoveel bommetjes werpen als je wil, maar ik zie niet in wat daar slecht aan is.

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Mag ik er op wijzen dat Vantje helemaal géén backup had: data die je maar op één plaats bewaart is geen backup.
                              Dat had ik al begrepen, en daar zijn die grote rode letters niet voor nodig.

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              De enige manier die betrouwbaarheid en gebruikscomfort het best verenigt is een externe harddisk. Weliswaar op voorwaarde dat je die data ook INTERN op de computer blijft bewaren (desnoods moet je dan IN de PC eveneens een tweede, zeer grote harde schijf bijplaatsen).
                              Da's toch slecht advies dat je hier geeft. Een externe harddisk die je ELDERS bewaart is momenteel de methode die gebruiksvriendelijkheid, betaalbaarheid en veiligheid het best combineert, als medium voor dubbele opslag.

                              Mijn werkwijze is als volgt : Ik heb twee interne harddisks. Ik schrijf mijn bestanden op beide weg. De eerste is de harddisk waar ik op werk. De tweede is tijdelijk, tot ik die bestanden overgeschreven heb op een externe harddisk, en dan gaan ze daar af, NA het schrijven. Mijn flash-geheugen uit het toestel wordt NOOIT leeggehaald, voor ik mijn bestanden dubbel gestockeerd heb. Mijn computer zit achter twee stekkers met overspanningsbeveiliging, niet dat dat heel veel gaat helpen, maar alles wat kan helpen, gebruik ik.
                              Afgewerkte foto's blijven op mijn originele harddisk staan, en worden gekopieerd op een andere externe harddisk, die naast extern, zelfs nog valbestendig is.

                              Mvg

                              Chris

                              Comment

                              Working...
                              X