Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Film: Loft. Wie koopt hem?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Film: Loft. Wie koopt hem?

    Op 15/09 komt onze Vlaamse kaskraker Loft uit op DVD en BD.
    Wie zal deze film kopen?
    Ikzelf net geprobeerd op Free Record Shop omdat hun gratis thuislevering aanbieden tot ik de bestelling wilde plaatsen en ze toch €1.95 aanrekenen

    Deze koop ik zeker in september want het is een stukje Vlaamse filmgeschiedenis en een film om trots op te zijn. Aan de Nederlanders hier op dit forum: kijken!

  • #2
    Re: Film: Loft. Wie koopt hem?

    staat in de krant vandaag.
    (illegaal te downloaden)

    Comment


    • #3
      Re: Film: Loft. Wie koopt hem?

      Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
      Op 15/09 komt onze Vlaamse kaskraker Loft uit op DVD en BD.
      Wie zal deze film kopen?
      Ikzelf net geprobeerd op Free Record Shop omdat hun gratis thuislevering aanbieden tot ik de bestelling wilde plaatsen en ze toch €1.95 aanrekenen

      Deze koop ik zeker in september want het is een stukje Vlaamse filmgeschiedenis en een film om trots op te zijn. Aan de Nederlanders hier op dit forum: kijken!
      Meen je dat echt?
      Vlaamse filmgeschiedenis?
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Film: Loft. Wie koopt hem?

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Meen je dat echt?
        Vlaamse filmgeschiedenis?
        Meen ik echt, enkel en alleen door zijn record bij bioscoopbezoekers (wat een goede barometer is voor de kwaliteit maar een film blijft nu 1x een persoonlijke zaak of hij goed of slecht is).
        Het is een film die echt goed is gemaakt, top cast, goeie regisseur, ... en precies om diezelfde reden ook genoten van "De zaak alzheimer". Als Koen De Bouw of Jan Decleir Engelsen of Amerikanen waren zou men er top $ voor over hebben waarmee ik geen afbreuk wil doen aan de prestatatie van de andere acteurs als een Filip Peeters bv.

        Een beetje Vlaamse trots zou niet misstaan. Het hoeft niet steeds een buitenlandse productie te zijn om goed te zijn.

        En sorry, films koop ik :

        Comment


        • #5
          Re: Film: Loft. Wie koopt hem?

          Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
          Meen ik echt, enkel en alleen door zijn record bij bioscoopbezoekers (wat een goede barometer is voor de kwaliteit maar een film blijft nu 1x een persoonlijke zaak of hij goed of slecht is).
          Het is een film die echt goed is gemaakt, top cast, goeie regisseur, ... en precies om diezelfde reden ook genoten van "De zaak alzheimer". Als Koen De Bouw of Jan Decleir Engelsen of Amerikanen waren zou men er top $ voor over hebben waarmee ik geen afbreuk wil doen aan de prestatie van de andere acteurs als een Filip Peeters bv.

          Een beetje Vlaamse trots zou niet misstaan. Het hoeft niet steeds een buitenlandse productie te zijn om goed te zijn.

          En sorry, films koop ik :
          http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/Twizter
          Vijf mannen die vreemd gaan, ja dat is iets om trots op te zijn
          Ben niet echt een film-bezoeker.
          Ik zie wel graag die oude zwart-wit-films van vroeger, waarbij ook de Vlaamse films.

          "Play it again Sam"
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Film: Loft. Wie koopt hem?

            Jan Decleir is ook gene goedkope hé, daarom dat ie in verschillende series maar 1 of 2 keer verschijnt
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • #7
              Re: Film: Loft. Wie koopt hem?

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Vijf mannen die vreemd gaan, ja dat is iets om trots op te zijn
              Ben niet echt een film-bezoeker.
              Ik zie wel graag die oude zwart-wit-films van vroeger, waarbij ook de Vlaamse films.

              "Play it again Sam"

              Ik heb enkele weken geleden nog even naar Highlander en Ghosbusters gekeken. Beiden waren heel goed voor hun tijd maar als je ze nu bekijkt zijn ze lachwekkend. Ik wil nu niet de Z/W films lachwekkend noemen want sommigen zullen pareltjes zijn (geweest) maar voor mij hebben dit soort films het ook wel best gehad; stil staan is achteruit gaan.
              Was er geen ontrouw in de oude Z/W films? Waren de oude western waarbij de indianen afgeknald werden door een whiskey zuipende John Wayne ook een voorbeeld?
              Gelieve dan maar even rekening te houden dat het film is (je weet wel, een boeiend verhaal die niet noodzakelijk iets zegt over het prive leven van de regisseur of acteur? ).
              Als je inderdaad geen filmliefhebber bent dan kan je ook geen uitspraak doen of het nu wel of geen plaats verdient in onze Vlaamse geschiedenis.

              Comment


              • #8
                Re: Film: Loft. Wie koopt hem?

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                "Play it again Sam"
                Fout !

                Comment


                • #9
                  Re: Film: Loft. Wie koopt hem?

                  Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                  Fout !
                  Hahaha
                  Kan mij niets schelen scalll
                  Jij wist DIRECT waarover het ging niet ?

                  Die film zal ik nooit beu worden.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Film: Loft. Wie koopt hem?

                    Malpertuis
                    maar is het Vlaams ?
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

                    Comment


                    • #11
                      Re: Film: Loft. Wie koopt hem?

                      Hoe onnozel of pietluttig die Gasten & Leo filmpjes ook zijn, ze geven een prima tijdsbeeld. dan heb je nog "Springen" , "wildschut" en zo meer, ja medio 80 werden er ook wat Vlaamse produkties gemaakt, al of niet in samenwerking met NL.
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

                      Comment


                      • #12
                        Re: Film: Loft. Wie koopt hem?

                        Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                        Hoe onnozel of pietluttig die Gasten & Leo filmpjes ook zijn, ze geven een prima tijdsbeeld. dan heb je nog "Springen" , "wildschut" en zo meer, ja medio 80 werden er ook wat Vlaamse produkties gemaakt, al of niet in samenwerking met NL.
                        Ad fundum niet vergeten . Een onderschatte film ook van Eric Van Looy uit 1993 maar toch niet zo goed als zijn laatste 2 meesterstukken.

                        G&L hebben mij nooit kunnen bekoren, dan liever de films van de man uit Tollembeek met de scene waarbij een brood rolt uit de lijkwagen op het kerkhof, schitterend of hoe hij zichzelf wat "borsthaar" laat aanmeten. Veel geraffineerder dan de grappen en grollen van het dua G&L.

                        En Nl produkties? Turks fruit, schatjes, familie Flodder (met "Hey buurman. Wat doe je nouw? weet je nog wel ) en zo kan ik er nog wel enkele noemen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Film: Loft. Wie koopt hem?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                          Ik heb enkele weken geleden nog even naar Highlander en Ghosbusters gekeken. Beiden waren heel goed voor hun tijd maar als je ze nu bekijkt zijn ze lachwekkend. Ik wil nu niet de Z/W films lachwekkend noemen want sommigen zullen pareltjes zijn (geweest) maar voor mij hebben dit soort films het ook wel best gehad; stil staan is achteruit gaan.
                          Was er geen ontrouw in de oude Z/W films? Waren de oude western waarbij de indianen afgeknald werden door een whiskey zuipende John Wayne ook een voorbeeld?
                          Gelieve dan maar even rekening te houden dat het film is (je weet wel, een boeiend verhaal die niet noodzakelijk iets zegt over het prive leven van de regisseur of acteur? ).
                          Als je inderdaad geen filmliefhebber bent dan kan je ook geen uitspraak doen of het nu wel of geen plaats verdient in onze Vlaamse geschiedenis.
                          Er is een verschil tussen bezoeker en liefhebber Twister.
                          Soms ga ik met een vriend naar de film... 9 op 10 stap ik halverwege de film uit de zaal
                          uit pure verveling...

                          John Wayne heb ik toch zelden zien zuipen.
                          (zijn vader was een ander verhaal)

                          Ik heb hem wel een keer "live" gezien in Londen bij de voorstelling van zijn laatste film: The Shootist.
                          Hij stapte het Tower-Hotel binnen en wij gingen net naar buiten...

                          Privé waren Spencer Tracy en Humphrey Bogart serieus aan de drank.
                          Bogart dronk zelfs echte whiskey bij het acteren.
                          Het waren wel ras-acteurs.

                          Of we echte goede Vlaamse acteurs hebben?
                          Niet echt he.
                          We hebben wel een paar klinkende namen van mensen die al lang meegaan
                          maar dat is totaal iets anders alhoewel het toch een verdienste is.
                          En om alles te zeggen: Studio Herman Teirlinck kan ik niet uitstaan
                          Dat is zoals Jan Hoet... als je aan die zijn handje meeloopt ben je dus kunstenaar.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Film: Loft. Wie koopt hem?

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Er is een verschil tussen bezoeker en liefhebber Twister.
                            Soms ga ik met een vriend naar de film... 9 op 10 stap ik halverwege de film uit de zaal
                            uit pure verveling...

                            John Wayne heb ik toch zelden zien zuipen.
                            (zijn vader was een ander verhaal)

                            Ik heb hem wel een keer "live" gezien in Londen bij de voorstelling van zijn laatste film: The Shootist.
                            Hij stapte het Tower-Hotel binnen en wij gingen net naar buiten...

                            Privé waren Spencer Tracy en Humphrey Bogart serieus aan de drank.
                            Bogart dronk zelfs echte whiskey bij het acteren.
                            Het waren wel ras-acteurs.

                            Of we echte goede Vlaamse acteurs hebben?
                            Niet echt he.
                            We hebben wel een paar klinkende namen van mensen die al lang meegaan
                            maar dat is totaal iets anders alhoewel het toch een verdienste is.
                            En om alles te zeggen: Studio Herman Teirlinck kan ik niet uitstaan
                            Dat is zoals Jan Hoet... als je aan die zijn handje meeloopt ben je dus kunstenaar.
                            Wat moet hierop gezegd worden?
                            - beter thuis blijvenen Duitse docu's bekijken
                            - toch een poging doen onze Vlaamse acteurs op waarde te schatten en niet enkel denken dat de Engelsen en Amerikanen (door de taal) topacteurs hebben. Niet uit Vlaams chauvinisme maar uit onafhankelijk oogpunt zeg ik dat Vlaanderen een schitternde vijver heeft met kwaliteitacteurs.
                            - Is Studio Hermn Teirlinck synoniem voor kwaliteit? Nee, zeker niet en wil ik ook niet gezegd hebben. Echter, acteur wordt je niet zomaar zonder gedegen opleiding. Velen voelen zich geroepen en spelen dan mee in De Kampioenen, Familie, Thuis, ... met wisslend succes. Een zanger wordt je ook niet zomaar. Die kerels volgen ook nog les (uitspraak) of hoe hun stem te trainen en te soigneren. Ook dat leer je niet zonder school.
                            We hebben onze vedettenschool waar het grootste Vlaamse non-talent Sam Gooris een produkt van is. Geef mij dan maar eentje van de Studio.

                            Mocht de film zo slecht zijn geweest dan zouden de kritieken niet zijn wat ze zijn en kreeg deze al zeker geen +1.000.000 bezoekers.

                            Gedenk dat film gemaakt is ter ontspanning en niet altijd educatief moet zijn.
                            Ik heb nog steeds niet gelezen waarom je de film niet zou kopen en dus al zeker niet of je hem goed vind en waarom hij volgens jou al zeker geen hoge plaats in ons Vlaams filmarchief mag krijgen. Ik mag aannemen dat je de film dus al gezien hebt in de bioscoop?
                            Daarom even met een andere beroemde 2008 quote afsluiten: Why so serious?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Film: Loft. Wie koopt hem?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                              Wat moet hierop gezegd worden?
                              - beter thuis blijvenen Duitse docu's bekijken
                              - toch een poging doen onze Vlaamse acteurs op waarde te schatten en niet enkel denken dat de Engelsen en Amerikanen (door de taal) topacteurs hebben. Niet uit Vlaams chauvinisme maar uit onafhankelijk oogpunt zeg ik dat Vlaanderen een schitternde vijver heeft met kwaliteitacteurs.
                              - Is Studio Hermn Teirlinck synoniem voor kwaliteit? Nee, zeker niet en wil ik ook niet gezegd hebben. Echter, acteur wordt je niet zomaar zonder gedegen opleiding. Velen voelen zich geroepen en spelen dan mee in De Kampioenen, Familie, Thuis, ... met wisslend succes. Een zanger wordt je ook niet zomaar. Die kerels volgen ook nog les (uitspraak) of hoe hun stem te trainen en te soigneren. Ook dat leer je niet zonder school.
                              We hebben onze vedettenschool waar het grootste Vlaamse non-talent Sam Gooris een produkt van is. Geef mij dan maar eentje van de Studio.

                              Mocht de film zo slecht zijn geweest dan zouden de kritieken niet zijn wat ze zijn en kreeg deze al zeker geen +1.000.000 bezoekers.

                              Gedenk dat film gemaakt is ter ontspanning en niet altijd educatief moet zijn.
                              Ik heb nog steeds niet gelezen waarom je de film niet zou kopen en dus al zeker niet of je hem goed vind en waarom hij volgens jou al zeker geen hoge plaats in ons Vlaams filmarchief mag krijgen. Ik mag aannemen dat je de film dus al gezien hebt in de bioscoop?
                              Daarom even met een andere beroemde 2008 quote afsluiten: Why so serious?
                              Je mag weten dat ik me aan veel interesseer.
                              Leren doe ik nog elke dag....
                              Ik ben tegen onrechtvaardigheid, tegen het kapot nuanceren en tegen het bedriegen
                              van mensen.
                              Dus ik heb een saai leven, hahaha


                              Wat is ontspanning?
                              Eerlijk gezegd heb ik niet veel nodig
                              Omdat ik meestal dingen (kan) doen die ik graag doe.

                              Verder heb ik me altijd geïnteresseerd in mensen en dieren..., maatschappij.
                              Debatten zie ik en volg ik graag.
                              Dus bekijk ik die heel graag op de Duitse of Nederlandse tv.
                              De moderatoren zijn ook geen "doetjes" zoals ze hier op tv waren, want er is niks meer
                              te beleven in dit genre op de Vlaamse zenders.
                              Zelfs geen programma over consumentenzaken.

                              Loft nu.
                              Dat aantal bezoekers zegt toch niet veel he.
                              Dat is voor een groot stuk bepaald aan wat er vooraf ging.
                              Als je de eerste trailer ziet (op hun website bijv.) dat weet je genoeg.
                              Het verhaal zei me ook echt niks.
                              Op onze eigenste BD hier heb ik al een tijdje terug gezegd, voor de film in roulatie was,
                              dat het verhaal, het scenario, uit of van een bestaande Amerikaanse zwart-film kwam....
                              Het leek er toch zeer sterk op.

                              En ik ben verre van doodserieus behalve als het nodig is.

                              Het heeft wellicht te maken met mijn "hang" naar vroeger.
                              Ben niet iemand die beweert dat het vroeger zoveel beter was.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X