Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voorwielaandrijving of 4x4 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voorwielaandrijving of 4x4 ?

    Ik zou mijn wagen (VW Tiguan) willen bestellen.
    Maar zit te twijfelen of ik deze in 4x4 aandrijving zal nemen of niet?
    Het verbruik zal bij een 4x4 lichtjes toenemen.

    Nu is het zo dat ik misschien in de toekomst terug een caravan zal kopen, maar weet dit nog niet zeker.
    Een licht aanhangwagen wordt wel meermaals per jaar getrokken, zoals lange ritten naar het zuiden.
    Sony A7 mkIII
    Is all I need :-)

  • #2
    Re: Voorwielaandrijving of 4x4 ?

    Als ik zelf de keuze had zou ik 4x4 nemen, wegens veiliger (natte wegen, sneeuw, etc).

    Comment


    • #3
      Re: Voorwielaandrijving of 4x4 ?

      Nie twijfelen en voor de 4x4 gaan
      Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
      www.cromagnonman.be

      Comment


      • #4
        Re: Voorwielaandrijving of 4x4 ?

        Oké,

        Dan zal ik het iets hogere verbruik er maar voor lief bij nemen
        Sony A7 mkIII
        Is all I need :-)

        Comment


        • #5
          Re: Voorwielaandrijving of 4x4 ?

          4WD is niet noodzakelijk 'n hoger verbruik, zeker als je inter-active drive hebt.
          mijn Rav4 rijdt constant op voortractie en schakelt alleen in op 4X4 als hij grip verliest...
          dat systeem werkt verbazend snel en goed....afgelopen winter uitvoering getest en is zeer stabiel.
          Electronisch kan kan je de Rav locken op 60/40 moest je echt niet uit de **** komen, maar eenmaal boven de 40km/uur schakelt hij zichzelf terug op interactive drive...

          als je voor de VW Tiguan zou gaan, zou ik ook eens bij toyota gaan kijken

          Comment


          • #6
            Re: Voorwielaandrijving of 4x4 ?

            De keuze staat al vast dat het een VW Tiguan wordt
            Ik wou alleen nog maar weten of de 4x4 nutig is of niet.
            Sony A7 mkIII
            Is all I need :-)

            Comment


            • #7
              Re: Voorwielaandrijving of 4x4 ?

              4x4 in Belgie is echt een must

              Waar gaat dat hier naartoe

              mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

              Comment


              • #8
                Re: Voorwielaandrijving of 4x4 ?

                de meeste wagens die in 4WD bechikbaar zijn EN in 2WD bieden de 2WD doorgaans in achterwielaandrijving aan. En als je moet kiezen tussen vier aangedreven wielen of achterwielaandrijving is het snel beslist

                een softroader of SUV heeft een 4x4 met een differentieel tussen voorbrug en achtergrug zodat de wielen niet doorslippen als je bochten maakt op den asfalt.

                Een "echte" 4x4 kan je best niet in 4x4 inschakelen op den asfalt als het niet glad genoeg is. Het is zelden glad genoeg in ons landje om de 4x4 van dergelijke 4X4's in te schakelen op een veilige manier. (je merkt dat direct als je dat wel doet, dat de wielen wat stroever bochten nemen, als't een beetje glad is, zorgt dit ervoor dat je dan sneller slipt, als't heel glad is , geen probleem, dan heb je de extra tractie.

                Een Sofroader (SUV) heeft dus een vierwielaandrijving die dus wel meer grip en tegelijk veiligheid biedt. dezelfde wagen in achterwielaandrijving is enkel om economische redenen te verantwoorden, het is ronduit minder veilig en als't glad is maak je je ronduit belachelijk met je stoere "jeep" die niet vooruit geraakt

                Comment


                • #9
                  Re: Voorwielaandrijving of 4x4 ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
                  De keuze staat al vast dat het een VW Tiguan wordt
                  Ik wou alleen nog maar weten of de 4x4 nutig is of niet.
                  Kijk eens wat ze in voorraad hebben.
                  Voordeel: snelle levering en grote kortingen (15 tot 35%).
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Voorwielaandrijving of 4x4 ?

                    Zelf heb ik jaren met Subaru AW-D gereden, trouwens bij Subaru kan je tegenwoordig geen tweewielaangedreven wagens meer kopen.

                    Wel, vierwielaandrijving is qua weggedrag niet te vergelijken, op natte wegen enz. ook het koppelen van de vier wielen heeft een invloed op beter remmen.

                    Tegenwoordig rij ik met een nieuwe Mercedes C, ik ben twee jaar geleden overgestapt naar Mercedes vanwege hun diesel die op dat moment bij Subaru nog niet verkrijgbaar was, maar mijn volgende wordt zeker terug een Subaru AW-D., daar is mijn Mercedes een boerenkar tegen.

                    Volgens mij zouden ze het moeten verplichten alle wagens vierwiel aangedreven, vanwege een stuk veiliger, en minder bandensleet bij een goed systeem.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Voorwielaandrijving of 4x4 ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                      Als ik zelf de keuze had zou ik 4x4 nemen, wegens veiliger (natte wegen, sneeuw, etc).
                      Dikke b*llsh*t!
                      Sorry dat ik het zo zeg maar het is wel zo. Een 4x4 heeft voordelen maar niet deze dat velen denken.
                      Een 4x4 is beter om te vertrekken op gladde wegen en doorslippen te voorkomen maar is geen knijt beter om schuivers te voorkomen. Trouwens kijk maar in de winter waarmee de meeste ongevallen gebeuren ... 4x4's.
                      Probleem is dat ze vlotter vertrekken en in losse sneeuw wel wat beter trekken maar de bestuurders worden dan wat overmoedig omdat het vlotjes gaat. Dan komen ze eens op een ijsplek en daar gaar het hem niet meer om voorwaartse tractie maar zijdelingse krachten en remmogelijkheden waar 4x4 niets aan doet.
                      Die 4x4 zal bij een klein schuivertje wel helpen als je kort nadien op een stuk komt waar je terug tractie krijgt (ja, ook in sneeuw).
                      Een 4x4 breek ik niet af en heeft zeker zijn nut maar voor beperkte doeleinden, mensen die regelmatig over onverharde wegen moeten die in slechte staat zijn, crossen door het veld anders gezegd.
                      Een hulp in de winter ... ja als je een berg op moet dat besneeuwd is.
                      Last edited by VerSeg; 4 september 2009, 08:30.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Voorwielaandrijving of 4x4 ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Volgens mij zouden ze het moeten verplichten alle wagens vierwiel aangedreven, vanwege een stuk veiliger, en minder bandensleet bij een goed systeem.
                        Bandensleet is net hetzelfde ... met een 4x4 verslijt je meestal je 4 banden tegelijk en met een 2 wielaandrijving verslijt je meestal 1 set achterste banden per 2 sets voorste ... vergeleken met een 4x4 heb je op lange periode evenveel banden versleten. Verschil is dat de meeste 4x4's (SUV's) wel andere banden onder hebben die duurder zijn dan de standaard.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Voorwielaandrijving of 4x4 ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
                          Een Sofroader (SUV) heeft dus een vierwielaandrijving die dus wel meer grip en tegelijk veiligheid biedt. dezelfde wagen in achterwielaandrijving is enkel om economische redenen te verantwoorden, het is ronduit minder veilig en als't glad is maak je je ronduit belachelijk met je stoere "jeep" die niet vooruit geraakt
                          Als het glad is ... 4 dagen per jaar hier in België en dan nog niet eens elk jaar.
                          En belachelijk is het niet als je met je SUV niet vooruit komt, belachelijk is als je denkt dat je alles kunt en bij de eerste winterdag op je dak ligt of er een verlichtingspaal in de plaats van je versnellingspook staat.

                          Ik zou eerder zien of het de meerprijs waard is voor het nut dat je eraan hebt.
                          En als je rijdt volgens de verkeersregels dan heb je in België niet vaak nut aan een 4x4 tenzij je dus een zware last moet trekken of regelmatig door het veld moet.
                          En wat die achterwielaandrijving betreft ... met een moderne wagen wil ik het 361 dagen per jaar (4 winterdagen uitgesloten) wel eens opnemen tegen een dikke SUV 4x4.

                          Dat iemand kiest voor 4x4 moet hij zelf weten volgens het budget dat hij er aan wil geven, een 4x4 is natuurlijk nooit slechter (buiten verbruik) dan een andere wagen.
                          Men moet met een 4x4 gewoon menselijk kunnen rijden en niet denken zoals velen "het is een 4x4 SUV en ik ben veilig" ... da's de grootste fout!

                          Het is moeilijk om hierin raad te geven aan een ander, zeker als de meeste uitleg gewoon zever is.

                          En nu iets anders ... zo'n VW Tiguan is een héél mooie wagen dat ik zelf ook wel zou willen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Voorwielaandrijving of 4x4 ?

                            kijk, nen BMW in achterwieltractie (die zo geengineerd is) is nog iets anders dan een SUV die om de prijs te drukken in achterwielaandrijving staat ipv vierwielaandrijving.

                            en, in de winter zijn't doorgaans BMW's en mercedessen in achterwielaandrijving die de rest ophouden bij de eerste sneeuwval

                            ne SUV staat stoer, maar neem hem dan zoals hij bedoeld is: met vierwielaandrijving

                            Comment


                            • #15
                              Re: Voorwielaandrijving of 4x4 ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
                              en, in de winter zijn't doorgaans BMW's en mercedessen in achterwielaandrijving die de rest ophouden bij de eerste sneeuwval
                              Jep, heb ik al bemerkt....voordat ik m'n winterbanden had en door de sneeuw moest rijden.
                              Met winterbanden geen probleem....of, toch niet meer dan met een voorwiel.

                              Comment

                              Working...
                              X