Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade Leopard naar Snow Leopard

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Upgrade Leopard naar Snow Leopard

    Ik ben aan het overwegen om het operatingssysteem van m'n imac
    te upgraden van Leopard naar Snow Leopard. ( kostprijs 29 euro )
    Wie heeft ervaringen met die upgrade wat betreft het functioneren van
    andere software. bvb: Nikon capture nx2 zou thans nog een probleemgeval zijn.
    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

  • #2
    Re: Upgrade Leopard naar Snow Leopard

    Effe wachten lijkt me een goed idee, Apple heeft 10.6 immers vroeger dan verwacht losgelaten. Vele softwarehuizen zullen nog onvoldoende getest hebben.

    Comment


    • #3
      Re: Upgrade Leopard naar Snow Leopard

      Ik had het hier draaien ... alhoewel draaien kan je het niet echt noemen, heb een MacBook Pro met 4gb ram dus zeker geen slak of een oude bak, maar toch heb ik vier keer opnieuw mogen proberen voordat de upgrade (van 10.5.8) wou werken ... en toen waren verschillende printer drivers gewoon verdwenen en andere werkten niet meer.

      Adobe CS4 leek in eerste instantie wel te werken ... maar heb ondertussen toch heel die 10.6 terug naar af gestuurd, ik wacht nog wel even tot de rest mee is, ik moet wel kunnen printen hé.

      Snow Leopard lijkt me wel leuk, maar wat brengt het meer dan 10.5.8 op dit moment ? Dus zou ik je ook aanraden om even te wachten.

      Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment


      • #4
        Re: Upgrade Leopard naar Snow Leopard

        Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
        Ik had het hier draaien ... alhoewel draaien kan je het niet echt noemen, heb een MacBook Pro met 4gb ram dus zeker geen slak of een oude bak, maar toch heb ik vier keer opnieuw mogen proberen voordat de upgrade (van 10.5.8) wou werken ... en toen waren verschillende printer drivers gewoon verdwenen en andere werkten niet meer.

        Adobe CS4 leek in eerste instantie wel te werken ... maar heb ondertussen toch heel die 10.6 terug naar af gestuurd, ik wacht nog wel even tot de rest mee is, ik moet wel kunnen printen hé.

        Snow Leopard lijkt me wel leuk, maar wat brengt het meer dan 10.5.8 op dit moment ? Dus zou ik je ook aanraden om even te wachten.

        Mark

        Wat en hoe jij het gedaan hebt, welke software je staan hebt weet ik niet maar dit bericht staat haaks op de meeste bevindingen die je overal vind en die ik zelf heb ondervonden. Heb hier 5 toestellen overgezet en geen enkel heeft ook maar het minste probleem gegeven. De enige software die momenteel niet zou mogen werken (heb wegen tijdsgebrek nog niet zelf getest maar is aangegeven door producent) is Nikon capture. ze geven ook nog geen datum dat de upgrade eraan komt.
        De verschillende printers die hier draaien, canon hp en epson werken zonder enig probleem. Wel heb ik diegene die ingesteld stonden in chairing terug moeten in chairing zetten.
        Voor Adobe, ben heel de week erg intensief bezig geweest met photoshop, illustrator en indesign en heb niet het minste probleem ondervonden.
        Voor flash echter zit er een foutje in de update van het systeem en hebben ze de voorlaatste versie erin geplaatst maar dat was snel verholpen via een update.
        Grote pluspunten zijn de snelheid van het systeem (reactiesnelheid) die is toegenomen en het systeem heeft enkele gig's etra vrij gemaakt. De nieuwe versie van quicktime is ook de moeite.
        Ook goed gezien vind ik de folder die hij aanmaakt met niet compatibele software, in mijn geval was dat enkel een pluginn uit de jaren stillekes die hij opzij zette.
        Voor mij een degelijk systeem maar de opmerking i.v.m.upgrades is steeds hetzelfde, als je voor jezelf niet kan zeggen waarom je het zou doen moet je het zeker niet doen.

        Comment


        • #5
          Re: Upgrade Leopard naar Snow Leopard

          @krisdg

          de upgrade staat bij mij ook gepland, maar ik moet nog wachten totdat het family-pack voor snow leopard beschikbaar is. Hopelijk is dat vandaag. Mijn vraagje, heb je een update gedaan of een clean install ?
          Last edited by bondividiver; 4 september 2009, 12:41.
          From a spot on the sensor...
          ... to a dump on a memory card
          Albums

          Comment


          • #6
            Re: Upgrade Leopard naar Snow Leopard

            Oorspronkelijk geplaatst door bondividiver Bekijk bericht
            @krisdg

            de upgrade staat bij ook gepland, maar ik moet nog wachten totdat het family-pack voor snow leopard beschikbaar is. Hopelijk is dat vandaag. Mijn vraagje, heb je een update gedaan of een clean install ?
            Een upgrade op de werktoestellen. Eerst op een testdrive een clean install.
            (ben reeds een tijdje bezig met de beta versies en was zeker van mijn zaak.)

            Comment


            • #7
              Re: Upgrade Leopard naar Snow Leopard

              valt blijkbaar goed mee..... ik ga straks toch ook om een copietje...


              Comment


              • #8
                Re: Upgrade Leopard naar Snow Leopard

                Ik wacht nog even af; heb namelijk die gewoonte gekweekt nooit te upgraden als het laatste cijfer nog 0 of 1 is (dus 10.6.0 of 10.6.1). Ik lees wel (via Britse en Amerikaanse) Mac-forums wat de specifieke problemen en/of verbeteringen zijn. Maar inderdaad: de andere software moet ook nog meewillen. Iemand maakte me vroeger deze week attent op PTLens. De ontwikkelaar schrijft duidelijk: nog in ontwikkeling voor Snow Leopard.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Upgrade Leopard naar Snow Leopard

                  Ik heb een upgrade gedaan over Tiger (Imac 2.4Ghz 2 GB) géén al te grote problemen.
                  De software van mij Eye-one komt nu telkens zeuren dat het IIC profiel van mijn beide schermen niet kan gevonden worden. Het staat er nochtans wel. Ik heb dit probleem gemeld bij X-rite. Nog géén reactie ontvangen.
                  De scanner van mijn Canon MP510 deed het niet meer, maar op de Canon VS site een Leopard versie gevonden en geïnstalleerd en nu doet ie het.
                  Met Office 2008 (alle updates geînstalleerd voor upgrade) alles ok en niet traag.
                  Adobe Premium CS4 (alle patches geïnstalleerd voor upgrade) géén probleem.
                  Wacom Intuos 3 géén probleem.
                  Het aanzetten en afsluiten gebeurt sneller dan met Tiger.
                  Tijdens de installatie verscheen de vraag om iets van Rosetta te installeren en ik heb ja geklikt.
                  Last edited by steven007; 4 september 2009, 14:05.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Upgrade Leopard naar Snow Leopard

                    Oorspronkelijk geplaatst door steven007 Bekijk bericht
                    Tijdens de installatie verscheen de vraag om iets van Rossetta te installeren en ik heb ja geklikt.
                    De vraag naar rosetta is waarschijnlijk ergens een oude helpfile die dit veroorzaakt.
                    Voor de gewone dagdagelijkse applicaties heb je rosetta ( de emulatie om oude pre intelsoftware te draaien) niet meer nodig , maar kwaad kan het ook niet, neemt enkel wat plaats.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Upgrade Leopard naar Snow Leopard

                      Oorspronkelijk geplaatst door steven007 Bekijk bericht
                      Ik heb een upgrade gedaan over Tiger (Imac 2.4Ghz 2 GB) géén al te grote problemen.
                      De software van mij Eye-one komt nu telkens zeuren dat het IIC profiel van mijn beide schermen niet kan gevonden worden. Het staat er nochtans wel. Ik heb dit probleem gemeld bij X-rite. Nog géén reactie ontvangen.
                      De scanner van mijn Canon MP510 deed het niet meer, maar op de Canon VS site een Leopard versie gevonden en geïnstalleerd en nu doet ie het.
                      Met Office 2008 (alle updates geînstalleerd voor upgrade) alles ok en niet traag.
                      Adobe Premium CS4 (alle patches geïnstalleerd voor upgrade) géén probleem.
                      Wacom Intuos 3 géén probleem.
                      Het aanzetten en afsluiten gebeurt sneller dan met Tiger.
                      Tijdens de installatie verscheen de vraag om iets van Rossetta te installeren en ik heb ja geklikt.
                      Ben je van Tiger (10.4) naar Snow Leopard (10.6) gesprongen?
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Upgrade Leopard naar Snow Leopard

                        Oorspronkelijk geplaatst door bondividiver Bekijk bericht
                        de upgrade staat bij mij ook gepland, maar ik moet nog wachten totdat het family-pack voor snow leopard beschikbaar is
                        idem

                        Comment


                        • #13
                          Re: Upgrade Leopard naar Snow Leopard

                          Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                          idem
                          Apples nieuwe besturingssysteem Mac OS X Snow Leopard zorgt voor een downgrade van
                          Adobe Flash naar een vroegere, minder veilige versie.
                          Dat zegt Graham Cluley, beveiligingsexpert bij Sophos.

                          Hij geeft Apple nog een veeg uit de pan: "Het is van vitaal belang dat gebruikers zich ervan
                          verzekeren dat ze de laatste versie draaien, en dat makers van besturingssystemen in de toekomst
                          niet meer zonder waarschuwing het veiligheidsniveau van hun klanten reduceren."

                          bron ZDnet
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Upgrade Leopard naar Snow Leopard

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Ben je van Tiger (10.4) naar Snow Leopard (10.6) gesprongen?
                            Ja en dat voor 29 euro.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Upgrade Leopard naar Snow Leopard

                              Oorspronkelijk geplaatst door steven007 Bekijk bericht
                              Ja en dat voor 29 euro.
                              Nog ene die in Barcelona is geweest
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X