Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PROMODEL Mortsel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PROMODEL Mortsel

    Mijn dochter speelt met het idee om model te worden (ze heeft er misschien wel de mogelijkheden voor) en toont me nu een site van Promodel te Mortsel (www.promodel.be/modellenbureau) waar je blijkbaar een test-shoot kan laten gebeuren om een portfolio samen te stellen.

    Ik begin er liever niet zelf aan: modelfotografie is niet mijn ding.

    Is Promodel een betrouwbare firma ? Heeft iemand andere suggesties hoe ze dat best aanpakt ?

    Mvg,

    Stefan.

  • #2
    Re: PROMODEL Mortsel

    Hello,

    persoonlijk vind ik de site er nogal raar uitzien, maar dat is mijn idee natuurlijk, als je de registratie nakijkt zie je dat deze site al in 2005 geregistreerd werd op het adres dat ook op de site staat, dus ze zijn toch al meer dan 4 jaar bezig.

    De testshoot wordt door webweb.be gedaan (staat zo toch op de site), maar die site is van dezelfde eigenaar blijkbaar... als ik heel eerlijk mag zijn vind ik 'vanaf' 300 Euro voor een test shoot toch wel vrij stevig , hoe lang duurt zo'n test shoot eigenlijk ? Voor zo'n prijs mag die toch verschillende uurtjes in beslag nemen, met mua inbegrepen veronderstel ik.

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: PROMODEL Mortsel

      Ziet er eerlijk gezegd niet super uit maar hebben wel referenties die tellen .
      check tom nuyens

      Comment


      • #4
        Re: PROMODEL Mortsel

        veel modellen bureaus hebben maar één doel: geld verdienen... En er is best wat geld te verdienen, ze beloven je heel wat, als je heel wat investeert... investeren is NIET nodig.. Als je het in je hebt om model te worden dan wordt je heel vlug ontdekt en kost het je nieks... fotografen zullen aanschuiven om je portfolio te mogen maken... als je geen top bent, dan kan je ook plezier beleven als model... zonder geld er in te steken...

        Een goed bureau zou je moeten voorstellen: bezorg ons een portfolio, een reeks van foto's, portret, half body, full body, en we voegen jou toe aan de catalogus... dat kost niets. Als ze je aan een job helpen, dan vragen ze een procent... da's logisch. Als je geen succesvol model bent, dan heb je helemaal geen agentschap nodig, dan ga je gewoon rechtstreeks met fotografen samenwerken.

        portfolio maken kan je overal... www.modellennet.be zit vol met gewillige fotografen.

        maar kijk vooral hier eens: http://modellengids.webs.com/ op facebook hier
        promodel ken ik niet, maar vraag het eens aan de mensen van de website hier boven...
        persoonlijk zou ik ze al niet vertrouwen, slechts 2 vrouwelijke onbekende modellen...
        Last edited by d_oracle; 3 september 2009, 00:25.
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: PROMODEL Mortsel

          Als het mijn dochter was, zou ik voor haar eerste shoots geen euro betalen (uitzondering: visagie).
          Als U 1 x fluit komen hier op BD minstens 10 bekwame fotografen als vrijwilliger naar voren. Desnoods stuurt U een beleefd PM naar 10 fotografen hier waarvan U kwaliteit gezien hebt, en ik ben zeker dat er genoeg shoot mogelijkheden zijn voor de rest van het jaar. Op die manier heb je al een gestoffeerd portfolio/website en dan zien we wel verder.

          Dpaul.
          DPaul - A.FIAP
          D810, nikkors and other stuff

          Comment


          • #6
            Re: PROMODEL Mortsel

            wat de anderen al zeiden.
            Een portfolio kan je stilaan opbouwen op TFCD basis met amateur- én prof fotografen.

            Er zijn heel wat modellenbureau's waarvan de enige bron van inkomsten het samenstellen van een portfolio is. Opdrachten komen er amper van voort.
            Ze schieten als paddestoelen uit de grond, zoeken een jaar lang dringend(!) modellen langs allerhande kanalen en stoppen dan plots. Om het kaf van het koren te scheiden, kan je eens op kapazaa, 2dehands en andere koopjessites in de jobrubriek kijken. Een respectabel modellenbureau gaat daar zijn volk niet zoeken...

            G
            Last edited by geertvandenbroeck; 3 september 2009, 08:12.
            fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
            Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

            Comment


            • #7
              Re: PROMODEL Mortsel

              'k ben ook helemaal akkoord met het meeste advies dat lees.

              ik ben de eerste om toe te geven dat ikzelf (nog) niet tot de betere modelfotografen behoor, maar ik verhuur regelmatig mijn fotostudio (Antwerpen centrum), eventueel met visagiste voor vriendelijke prijsjes, en ik heb reeds verschillende fotografen hier gezien (amateur) die echt mooie foto's maken
              buiten de kost van de studio/visagiste werken de meesten (waaronder ikzelf) nog regelmatig ook TFcd

              om een beginnend model haar portfolio te laten opbouwen, zou ik ook adviseren, om enkele shoots bij verschillende fotografen te laten doen ... iedere fotograaf heeft een eigen stijl, "ziet" iets anders, enz.... dat geeft meer variatie in een portfolio (en een model moet onder andere veelzijdigheid kunnen laten zien)

              Olivier
              Nikon D300, 14-24mm f2.8, 24-70mm f2.8, 70-200mm f2.8, SB800, Multiblitz Profilux, eigen fotostudio

              Comment


              • #8
                Re: PROMODEL Mortsel

                Ik denk dat TS ondertussen al enkele aanbiedingen gekregen heeft voor een gratis shoot ... het is zeker mogelijk om professionals te vinden die dit zonder probleem aanbieden

                Nu is het aan hem om hierop in te gaan of toch voor een dure, betalende shoot te kiezen zonder enige vorm van zekerheid dat er ook aanvragen komen achteraf ...

                Johan
                Disegno-S
                Specialized in Automotive photography ...

                Comment


                • #9
                  Re: PROMODEL Mortsel

                  Alvast mijn dank aan iedereen voor de goede raad; Promodel is dus (minstens voorlopig alvast) van de baan.

                  Er zijn een aantal dingen die ik niet begrijp in de antwoorden hierboven:

                  - wat is "op TFCD basis" ?
                  - wat betekent "met mua inbegrepen" ?

                  Ik heb inderdaad van een aantal mensen aanbiedingen gekregen; ik moet het allemaal met mijn dochter nog eens bespreken en zal zeker terug van me laten horen.

                  mvg,

                  Stefan.

                  Comment


                  • #10
                    Re: PROMODEL Mortsel

                    Oorspronkelijk geplaatst door gliderbee Bekijk bericht
                    Alvast mijn dank aan iedereen voor de goede raad; Promodel is dus (minstens voorlopig alvast) van de baan.

                    Er zijn een aantal dingen die ik niet begrijp in de antwoorden hierboven:

                    - wat is "op TFCD basis" ?
                    - wat betekent "met mua inbegrepen" ?

                    Ik heb inderdaad van een aantal mensen aanbiedingen gekregen; ik moet het allemaal met mijn dochter nog eens bespreken en zal zeker terug van me laten horen.

                    mvg,

                    Stefan.
                    TFcd (vroeger TFP) wil zetten "Time For CD" of (vroeger) "Time For Print"
                    dat kwam neer op de volgende regeling :
                    model poseert voor de fotograaf, en in ruil voor die tijd, geeft de fotograaf het model een set foto's op CD (vroeger waren het meer echt afdrukken)


                    met MUA geloof ik dat de schrijver doelt op make-up ingebrepen
                    Nikon D300, 14-24mm f2.8, 24-70mm f2.8, 70-200mm f2.8, SB800, Multiblitz Profilux, eigen fotostudio

                    Comment


                    • #11
                      Re: PROMODEL Mortsel

                      Oorspronkelijk geplaatst door gliderbee Bekijk bericht
                      - wat betekent "met mua inbegrepen" ?
                      MUA staat voor make up assistant... visagist(e) dus...

                      heb je niet nodig om te starten en een eerste portfolio op te bouwen...
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment

                      Working...
                      X