Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Budget macro: Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Budget macro: Nikon

    Ik ben altijd geďnteresseerd om details van iets te trekken, dus lijkt macro fotografie mij iets. Maar ik was niet zo geďnteresseerd aangezien me veel te duur leek, nu, kijk ik is op digicamshop om te zien wat de prijzen zijn van lensen, en kun je al een budget macro lens kopen voor onder de 200 euro. Niet dat dat zeer goede kwaliteit is, maar het interesseerde me wel om is te kijken hoeveel macro nu kost, ik heb niks gevonden, maar wel dat er verschillende manieren zijn om aan macrofotografie te doen.

    Nu zou ik graag is willen weten wat de goedkoopste/beste prijs/kwaliteit is voor aan macrofotografie te doen. Ik heb niet al te veel budget, ik heb misschien momenteel 150 euro ofzo.

  • #2
    Re: Budget macro: Nikon

    koop je een 50mm f1.8 lensje als je dat nog niet hebt (is een verplicht lensje in je arsenaal) en een omkeerring voor een goede 15euro... en je kan al heel mooie macro's maken!
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Budget macro: Nikon

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      koop je een 50mm f1.8 lensje als je dat nog niet hebt (is een verplicht lensje in je arsenaal) en een omkeerring voor een goede 15euro... en je kan al heel mooie macro's maken!
      Ik wilde net hetzelfde zeggen. Als je voorbeeldjes wil zien, al mijn macro-posts op BD zijn met deze combinatie gemaakt.
      Al doende leert men...

      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Budget macro: Nikon

        Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
        Ik wilde net hetzelfde zeggen. Als je voorbeeldjes wil zien, al mijn macro-posts op BD zijn met deze combinatie gemaakt.
        Ziet er interessant uit, maar welke 50mm f/1.8 lens moet ik dan kopen, want ik heb daar al is foto's mee gemaakt, maar die had geen autofocus in de lens, en ik heb geen autofocus in de body. Dus dat was niet zo'n goede combinatie, welke precies heeft een autofocus en is goed?

        Comment


        • #5
          Re: Budget macro: Nikon

          Met Macro gebruik je zelden autofocus.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Budget macro: Nikon

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
            Met Macro gebruik je zelden autofocus.
            Toch is het altijd handig om te hebben als je daar gewone foto's mee gaat maken he?

            Comment


            • #7
              Re: Budget macro: Nikon

              Oorspronkelijk geplaatst door Siem.L Bekijk bericht
              Ziet er interessant uit, maar welke 50mm f/1.8 lens moet ik dan kopen
              Dat is geen probleem: je hebt de keuze uit één.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Budget macro: Nikon

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Dat is geen probleem: je hebt de keuze uit één.
                Er zullen toch verschillen versies zijn denk ik dan, maargoed, ik ga dat is in de winkel vragen

                Comment


                • #9
                  Re: Budget macro: Nikon

                  Oorspronkelijk geplaatst door Siem.L Bekijk bericht
                  Ziet er interessant uit, maar welke 50mm f/1.8 lens moet ik dan kopen, want ik heb daar al is foto's mee gemaakt, maar die had geen autofocus in de lens, en ik heb geen autofocus in de body. Dus dat was niet zo'n goede combinatie, welke precies heeft een autofocus en is goed?
                  de huidige NIKON AF 50mm F1.8 heeft autofocus! echter die werkt niet met een D40, D40x, D60... daar moet je manueel mee focussen (beschikken niet over een focus motor), doch dit werkt.

                  macro fotografie via omkeer ring gebeurt door het omdraaien van de lens waar door geen electronische contacten meer verbonden zijn. dus kan je alleen maar manueel werken. dit is echter geen belet, vermits macro fotografie voornamelijk een manuele aangelegenheid is. hier zie je een voorbeeld.
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Budget macro: Nikon

                    Voordat ik me aan een advies waag zou ik graag willen weten wat je aan fotoapparatuur bezit.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Budget macro: Nikon

                      Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                      Voordat ik me aan een advies waag zou ik graag willen weten wat je aan fotoapparatuur bezit.
                      Wat ik momenteel bezit is enkel een Nikon D60 en een standaard lens van 18-55mm, de VR versie
                      Goede vraag, was het vergeten te vermelden hier

                      Edit: dat voorbeeld is zeer handig, nu zie ik wat een omkeerring is
                      Last edited by Siem.L; 2 september 2009, 18:29.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Budget macro: Nikon

                        Behoud van autofocus is uitgesloten met een omkeerring.
                        Automatische tussenringen of een close-up lens bieden je de mogelijkheid van behoud van autofocus, autofocus is echter niet noodzakelijk bij macro fotografie.

                        Zie verder wat er geschreven is in dit topic http://forum.belgiumdigital.com/f35/...et-275915.html

                        Comment


                        • #13
                          Re: Budget macro: Nikon



                          Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

                          Comment


                          • #14
                            Re: Budget macro: Nikon

                            Oorspronkelijk geplaatst door yoy Bekijk bericht
                            Bedankt voor het aanbod, maar ik kan niet helemaal naar haarlem gaan om dat te testen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Budget macro: Nikon

                              Heb me, naar analogie van Natasja, ook die omkeerring aangeschaft (heb ze sinds vorige week van hier http://www.fotoshopaalten.nl/macro-o...-c-38_140.html voor 12.5€, werkt perfect).

                              Ik vind macro namelijk super, maar was niet zeker of het me echt lag. IPV direct een dure lens te kopen wil ik eerst testen of het mijn ding is, een 50mm 1.8 had ik al sowieso (regelmatig hier te koop voor nog geen 100€).

                              Nog niet veel mee kunnen oefenen, maar het is niet zo makkelijk, je moet je er wel even in verdiepen. Autofocus is manueel, altijd hiermee. Maar t'is tooof!
                              Vriendelijke groeten, Sven
                              Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

                              Comment

                              Working...
                              X