Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Met m'n rug naar de zee...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Met m'n rug naar de zee...

    Met m'n rug naar de zee, en geholpen door het warme avondlicht, heb ik een aantal foto's gemaakt in de duinen van Wenduine-De Haan. Ik heb even gewacht om ze te plaatsen, omdat de derde foto een ander zicht is op mijn "Roodborstje"-bijdrage voor de augustus Challenge. Het gaat om het dak van het pavillioentje bovenop de Spioenkop.
    Dank om te willen kijken.

    #1


    #2


    #3
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Met m'n rug naar de zee...

    heel leuke reeks, bij de laatste mag er links wat af, tot de helft van het torentje.
    torentje staat er toch al niet geheel op en lijkt me dan een betere keus.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Met m'n rug naar de zee...

      Dank voor de tip, Meester Cropper. Wist nu niet goed of ik het dak in de hoek moest laten beginnen, of toch nog wat van dat mooie blauw daarboven behouden. Nu een beetje een afwijkend formaat, maar dakje tot op de helft gecropt (en rood draadje weggekloond). Achter link omdat ik er al drie geplaatst heb. Is 't beter?

      Spioenkop, nieuwe crop.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Met m'n rug naar de zee...

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Is 't beter?

        Spioenkop, nieuwe crop.
        tja..ik..............................twijfel nou toch.
        maar laten we de mening van de andere afwachten.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Met m'n rug naar de zee...

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          tja..ik..............................twijfel nou toch.
          maar laten we de mening van de andere afwachten.
          grt,bouk.

          Ik vind 'm beter ongecropt,maar ik denk dat de neiging om er links een klein stukje af te croppen,voortvloeit uit het feit dat dat dat torentje een hééél klein beetje naar rechts helt ( lensvertekening),wat toch vervelend kijkt.
          @LesC:ik vind hier vooral de eerste heel mooi.


          Walter
          D850

          Comment


          • #6
            Re: Met m'n rug naar de zee...

            Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
            Ik vind 'm beter ongecropt,maar ik denk dat de neiging om er links een klein stukje af te croppen,voortvloeit uit het feit dat dat dat torentje een hééél klein beetje naar rechts helt ( lensvertekening),wat toch vervelend kijkt.
            @LesC:ik vind hier vooral de eerste heel mooi.


            Walter
            Die lenscorrectie lijkt mij eenvoudig te doen.

            Een hele leuke serie van foto's. Graag vraag ik aandacht voor het helmgras. De kleur van dat element zou in alle foto's op elkaar afgestemd kunnen worden.

            Comment


            • #7
              Re: Met m'n rug naar de zee...

              3 prachtige foto's
              Geert - A good photo is like a poem, tells a great story in a few lines

              Comment


              • #8
                Re: Met m'n rug naar de zee...

                Drie mooie, maar voor mij de eerste op kop
                Frebeat

                Meer foto's op http://www.sightings.be

                Comment


                • #9
                  Re: Met m'n rug naar de zee...

                  Drie mooie foto's hoor.
                  Toch maar liever de niet gecropte versie van de derde.
                  De lenscorrectie met PTLens heeft een beter resultaat.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Met m'n rug naar de zee...

                    ha je roodborstje
                    nu weet ik wat het is
                    een mooie reeks met je roodborstje als beste voor mij
                    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Met m'n rug naar de zee...

                      Knappe platen vind ik dat..Er is over nagedacht dat zie je zo..Composites zijn goed hoor en de crop hoeft niet voor mij..
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment


                      • #12
                        Re: Met m'n rug naar de zee...

                        Vandaag de kans gezien (laatste Photoshop job voor de dag, 'k word er moe van ) om de lenscorrectie toe te passen zoals Peterdep mij intussen via een mooie tutorial geleerd heeft.

                        Alweer achter een linkje geplaatst voor diegenen die zo welwillend zouden zijn nogmaals een blik te werpen. Hopelijk zijn de "scheve" lijnen nu rechtgetrokken.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Met m'n rug naar de zee...

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Vandaag de kans gezien (laatste Photoshop job voor de dag, 'k word er moe van ) om de lenscorrectie toe te passen zoals Peterdep mij intussen via een mooie tutorial geleerd heeft.

                          Alweer achter een linkje geplaatst voor diegenen die zo welwillend zouden zijn nogmaals een blik te werpen. Hopelijk zijn de "scheve" lijnen nu rechtgetrokken.
                          Ziet er goed uit.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Met m'n rug naar de zee...

                            Jij bent bedankt. De uitleg was zo helder...
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Met m'n rug naar de zee...

                              Lekkere kleuren en compos.

                              Comment

                              Working...
                              X