Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gouden tor en krasser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gouden tor en krasser

    Terug van weggeweest.
    Weinig tijd om te posten, maar deze wil ik toch laten zien. De gouden tor omdat je die hier zelden ziet, de krasser omdat ik het zelf zo'n leuke plaat vind en benieuwd ben naar jullie mening.

    [1]



    [2]



    [3]



    Groetjes,

    Gabriël
    Surf ook eens naar Heuvelstraat 37, mijn site over de biodiversiteit in de tuin.

  • #2
    Re: Gouden tor en krasser

    Die derde komt netjes piepen Gabriel..Hoe heet die ene weer bij Maja de bij..Ik denk dat die >Freddie heette...Daar doet deze me een beetje aan denken..Tjo das 38 jaar geleden...
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #3
      Re: Gouden tor en krasser

      De derde is het mooist bij de eerste 2 mis ik wat scherpte op de ogen.
      Groetjes Marlies

      https://www.facebook.com/marliesprieckaerts?ref=hl

      Comment


      • #4
        Re: Gouden tor en krasser

        ga ook voor de laatste, de ander missen toch wat aan scherpte.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Gouden tor en krasser

          ook hier voorkeur voor 3e

          Comment


          • #6
            Re: Gouden tor en krasser

            Hele 'toffe' en mooie krasser !
            'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
            Grtjs, Jacky

            Comment


            • #7
              Re: Gouden tor en krasser

              Bedankt voor de reacties!

              Ben het ook helemaal met jullie eens. Die gouden tor dook deze zomer maar één keer in de tuin op en ik heb er tientallen foto's van. Helaas zijn dit de beste. De wind, de lichtinval, de omgeving, het model: het zat allemaal wat tegen. Ik moet me ook eens een polarisatiefilter voor die lens aanschaffen, want het beest glimt als een door de koetsier pas met postkoetspoets gepoetste postkoets. Ik heb de foto's toch geplaatst, omdat foto's van deze glanzende reuzenkever hier opvallend zeldzaam zijn. Misschien wel juist omdat het beest zo moeilijk mooi vast te leggen is?

              Ook van die krasser heb ik een hele reeks. Die zijn wel bijna allemaal goed gelukt. Hij kijkt keurig in de lens terwijl hij zijn voelsprieten poetst. Met voelsprietenpoets.

              Groet,

              Gabriël
              Surf ook eens naar Heuvelstraat 37, mijn site over de biodiversiteit in de tuin.

              Comment


              • #8
                Re: Gouden tor en krasser

                Voor mij de tweede en de derde
                mooie kleuren van een zeldzaam diertje

                Lena
                ---------------------------------------------------------------
                Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
                www.lenafotografie.be

                Comment


                • #9
                  Re: Gouden tor en krasser

                  Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                  Die derde komt netjes piepen Gabriel..Hoe heet die ene weer bij Maja de bij..Ik denk dat die >Freddie heette...Daar doet deze me een beetje aan denken..Tjo das 38 jaar geleden...
                  ja dat is inderdaad al heel lag geleden maar de krekel zijn naam was flip
                  vind de derde de beste uit je reeks
                  Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                  Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gouden tor en krasser

                    Voorkeur voor de derde
                    Grt
                    Theike
                    Mijn Site http://www.theovanvlierden.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gouden tor en krasser

                      De laaste vind ik de beste. Misschien nog een beetje te hard licht. De eerste 2 foto's zijn te rommelig en hangt te veel op schadow recovery, wat een een vlakke foto teweeg brengt.
                      :30D::5D::Sigma 18-50 F2.8 EX DC::Canon 17-40L F4::Canon EF 70-300 F4-5.6 IS USM::Canon 100 F2.8 macro::Canon EF 300L F4 IS::knutselspul:

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gouden tor en krasser

                        1 en 3 zeer knap


                        grtjs,

                        jeannot

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gouden tor en krasser

                          Bedankt, allemaal!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Xar Bekijk bericht
                          De eerste 2 foto's zijn te rommelig en hangt te veel op schadow recovery, wat een een vlakke foto teweeg brengt.
                          De écht rommelige foto's – de tor met z'n kop tot halverwege het achterlijf in de distelpluizen – heb ik niet gepost. Maar wat dat laatste betreft, ben ik het helemaal met je eens. Hoe minder de foto, hoe meer je eraan knoeit om toch nog iets te redden. En, zoals gezegd, ik was zelf ontgoocheld over het resultaat. Ik vind het een gemiste kans. Maar nog erger vind ik dat ik niet goed weet hoe ik het de volgende keer moet aanpakken. Tips, iemand? Ik merk dat mijn foto's van een specifiek onderwerp doorgaans beter worden naarmate ik dat onderwerp vaker heb gefotografeerd. Deze tor krijg je meestal alleen op echt hele warme dagen te zien. Sommige jaren zie ik er niet één.

                          Groet,

                          Gabriël
                          Surf ook eens naar Heuvelstraat 37, mijn site over de biodiversiteit in de tuin.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gouden tor en krasser

                            Ik heb het zelf óók vaak. Je denkt dan thuis te komen met goede resultaten, en na nadere beschouwing blijken de foto's tegen te vallen. De enige conclusie die dan daaruit trek, is om de volgende keer rekening te houden met de tekortkomingen. Óók het tegenovergestelde kom ik wel eens tegen. De analyse van de foto's ter plekke (resultaat op je display en histogram) kan soms sterk verschillen met de analyse achter je beeldscherm. Soms, als ik ter plekke de foto's analyseer, probeer ik wel eens om nog eens wat foto's te maken met een andere belichting of compositie, dit om nabewerking te minimaliseren. Wat ik óók geleerd heb: Vertrouw nooit op het resultaat die je ziet op je display. Het is slechts een indicatie van het resultaat. Je histogram vertelt méér over je belichting.
                            :30D::5D::Sigma 18-50 F2.8 EX DC::Canon 17-40L F4::Canon EF 70-300 F4-5.6 IS USM::Canon 100 F2.8 macro::Canon EF 300L F4 IS::knutselspul:

                            Comment

                            Working...
                            X