Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telelens autosport

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telelens autosport

    Beste,

    Ik heb momenteel een 50D met een canon 17-85mm f 4 - 5.6 IS USM objectief en een Sigma 18-200mm f 3.5 - 6.3 DC OS objectief.

    Ik ben op zoek naar een telelens voor fotografie van auto-motorsport.

    Wat raden jullie mij aan? Zoals jullie weten kan je slechts bij enkele cicuits vlak aan het circuit staan dus een groot bereik in zoom is altijd handig (en nodig)

    Ik heb met mijn 18-200mm reeds gemerkt dat ik tekort kom om dicht op het onderwerp te zitten.

    Enkele voorstellen:

    Sigma 80-400mm f 4.5 - 5.6 EX OS
    Sigma 100-300mm f4 EX DG APO IS HSM
    Tamron 200-500mm f 5 - 6.3 DI
    Canon EF 70-300mm f 4 .5 - 5.6 DO IS
    Canon EF 300mm f 4.0 L USM IS
    Canon EF 100-400mm f 4.5 - 5.6 L IS USM

    Wat raden jullie aan en wat zijn jullie ervaringen, welke moet ik zeker niet nemen?

    Alvast bedankt voor jullie hulp.

  • #2
    Re: Telelens autosport

    Zonder twijfel de Canon EF 100-400mm f 4.5 - 5.6 L IS USM nemen.
    Ik zelf ben daar supper tevreden over.Ook hier op het forum vindt je niets dan lof over deze lens.
    www.fotojoel.be
    7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

    Comment


    • #3
      Re: Telelens autosport

      Oorspronkelijk geplaatst door jopat Bekijk bericht
      Zonder twijfel de Canon EF 100-400mm f 4.5 - 5.6 L IS USM nemen.
      Ik zelf ben daar supper tevreden over.Ook hier op het forum vindt je niets dan lof over deze lens.
      Dus de duurste is effectief de beste? Ik heb eentje gevonden aan 1495€, nog ergens goedkoper?

      Comment


      • #4
        Re: Telelens autosport

        yep, niet twijfelen en voor de 100-400 gaan, echt een schitterende lens.

        Ik gebruik ze regelmatig op Spa en Zolder, een mooi bereik en lekker snel in AF, en dat is wat telt, ik heb ook de 70-200 f2.8 IS, maar soms kom je daar gewoon mee te kort, zelfs met een 1.4 TC ... dus koop eerst de 100-400 maar.

        Het is een dure lens, maar ze is elke Euro waard

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: Telelens autosport

          Ik ben momenteel ook voor die lens aan't sparen! Eventueel kan je, indien je twijfelt, ze eerst eens huren misschien.
          www.vjimages.be / Canon 40D + EF-S 17-55mm F2.8 IS USM, EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM, EF 50mm F1.4, Speedlite 430 EX, Nikon SB-28 (3x) + allerlei toebehoren.

          Comment


          • #6
            Re: Telelens autosport

            Oorspronkelijk geplaatst door Jurrie Bekijk bericht
            Ik ben momenteel ook voor die lens aan't sparen! Eventueel kan je, indien je twijfelt, ze eerst eens huren misschien.
            Alvast bedankt voor het aanbod, maar tegen wanneer ben je aan het sparen? Ik zou deze lens op korte termijn bijeen willen sparen ( 's middags een broodje ipv een luch heb ik ervoor over!)

            Comment


            • #7
              Re: Telelens autosport

              Hallo,

              Ik ben ook aan het uitkijken naar deze lens omdat ik ook vrij veel foto's neem op het circuit. Ik dacht nog van een sigma 50-500 te nemen, maar ik ga toch voor de canon 100-400 gaan. Ze kost een heel stuk meer maar ik wil niet voorhebben dat ik ze(de sigma 50-500) dan toch moet wegdoen en voor de canon 100-400 moet gaan.

              Het goedkoopste dat ik gevonden heb is 1449€ bij erdelo in boortmeerbeek. In gent bij art & craft kost deze lens 1459€.

              Groeten
              Jeroen

              Comment


              • #8
                Re: Telelens autosport

                Momenteel te koop aan € 1399 bij foto Rembrandt (www.fotorembrandt.be). Goede winkel trouwens !

                Comment


                • #9
                  Re: Telelens autosport

                  Oorspronkelijk geplaatst door AMVDVD Bekijk bericht
                  Alvast bedankt voor het aanbod, maar tegen wanneer ben je aan het sparen? Ik zou deze lens op korte termijn bijeen willen sparen ( 's middags een broodje ipv een luch heb ik ervoor over!)
                  Héhé, ik bedoel dat je ze in sommige winkels kan huren zodat je er al eens, voor de aankoop, mee kan werken. Oa bij fotokonijnenberg kan je deze huren.
                  www.vjimages.be / Canon 40D + EF-S 17-55mm F2.8 IS USM, EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM, EF 50mm F1.4, Speedlite 430 EX, Nikon SB-28 (3x) + allerlei toebehoren.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telelens autosport

                    ik heb de 100-400 ook voor rally .is gewoon een pracht ding kost wel wat meer maar is ze zekers waard groetjes benn

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telelens autosport

                      of de iets meer budget-vriendelijke-oplossing:
                      Sigma 120-400mm DG OS HSM F:4.5-5.6

                      gebruikte tot nu toe op de rally de canon 70-200 L. Heel goede lens, maar kwam dikwijls zoom tekort. Daarom deze sigma gekocht. Nog niet kunnen testen op een rally, maar eerste test-foto's lijken toch al degelijk.
                      Canon 7D / canon 24-105mm F:4 L / canon 70-200mm F:4 L / sigma 105mm F:2.8 macro EX / speedlite 430EX MKII

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telelens autosport

                        Zou ook de 100-400 aanbevelen en als het budget het echt niet toelaat (ook niet in de toekomst) ga dan voor de gewone 70-300USM, niet de DO versie. Deze is echt niet beter alleen veel duurder en een beetje lichter. Deze is speciaal voor trekkers gemaakt, ik die kopen geen Canon neem ik aan.

                        Ga hier ook eens kijken:
                        http://www.the-digital-picture.com/C...orts-Lens.aspx
                        http://www.the-digital-picture.com/R...ns-Review.aspx
                        http://www.the-digital-picture.com/R...ns-Review.aspx
                        Te veel lenzen en te weinig tijd.
                        http://pentaxlenstest.blogspot.com/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telelens autosport

                          Ik begin alvast te sparen voor de 100-400mm!

                          Niemand van het forum hier die naar HongKong gaat en daar eentje kan meebrengen?

                          mvg

                          Comment

                          Working...
                          X