Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Canon EF 100mm F2.8L USM Macro met hybride IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Canon EF 100mm F2.8L USM Macro met hybride IS

    Canon heeft vandaag de nieuwe EF 100mm F2.8L USM Macro met hybride IS voorgesteld. Meer nieuws op DPreview.

  • #2
    Re: Nieuwe Canon EF 100mm F2.8L USM Macro met hybride IS

    Dat zat er wel aan te komen, maar toch raar

    Gaar de klantengroep die Canon beoogt zich nu op de eigen achtertuin focussen ?
    Maar ja, na Antarctica is de wereld rond

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Canon EF 100mm F2.8L USM Macro met hybride IS

      hmm... waarom moest het per se een L-lens worden? nu kunnen ze er nog meer voor vragen zeker?

      het zal ongetwijfeld wel een vette lens zijn weatherproof is alvast mooi meegenomen

      Benieuwd naar de vraagprijs en eerste reviews...
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe Canon EF 100mm F2.8L USM Macro met hybride IS

        Is water bestendig en kost bij Konijn 1.019,00 euro. (klik)
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe Canon EF 100mm F2.8L USM Macro met hybride IS

          Mits Nikon al een macro lens met VR op de markt had, was dit er aan te komen.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe Canon EF 100mm F2.8L USM Macro met hybride IS

            hm, ziet er lekker uit!

            mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe Canon EF 100mm F2.8L USM Macro met hybride IS

              Ik verbaas me aan het feit dat de zonnekap exclusief is?! Ik dacht dat L altijd zonnekap inclusief was? 1000+ en nòg geen zonnekap? Das voor mij er toch zwaar over
              http://www.mathijsdelva.be
              http://www.flickr.com/photos/mathijsd/

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe Canon EF 100mm F2.8L USM Macro met hybride IS

                Oorspronkelijk geplaatst door Mathijs Delva Bekijk bericht
                Ik verbaas me aan het feit dat de zonnekap exclusief is?! Ik dacht dat L altijd zonnekap inclusief was? 1000+ en nòg geen zonnekap? Das voor mij er toch zwaar over
                Dat zal dan de eerste "L" lens zijn die standaard geen zonnekap meekrijgt, en voor mij is ze ook te duur. Maar gewoonlijk zakt de prijs van de nieuwe lenzen nog wel wat zodra ze volop beschikbaar zijn (of als niemand ze wil kopen omdat ze te duur is).

                Twee stops beeldstabilisatie bij een 1:1 vergroting is wel interessant, maar ik had dan toch liever een lange macro (180 of 200mm) gezien met dit soort beeldstabilisatie (alleen zou die dan nog veel duurder worden dan de huidige 180mm Macro, die zo al veel te duur is...).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe Canon EF 100mm F2.8L USM Macro met hybride IS

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Dat zal dan de eerste "L" lens zijn die standaard geen zonnekap meekrijgt, en voor mij is ze ook te duur. Maar gewoonlijk zakt de prijs van de nieuwe lenzen nog wel wat zodra ze volop beschikbaar zijn (of als niemand ze wil kopen omdat ze te duur is).

                  Twee stops beeldstabilisatie bij een 1:1 vergroting is wel interessant, maar ik had dan toch liever een lange macro (180 of 200mm) gezien met dit soort beeldstabilisatie (alleen zou die dan nog veel duurder worden dan de huidige 180mm Macro, die zo al veel te duur is...).
                  Ik ben benieuwd hoe dit Hybride systeem zal presteren in werkelijkheid voor Macro opnamen bij de korte instelafstanden ( 1/1 opnamen).. omdat het in focus houden uit de losse hand veel moeilijker is. Voor macro werk je het best op statief of SLEDE. Een gewone VR of iS helpt niks aan het in focus houden .. Ook al kan je twee stops lager gaan.. je blijft uit de losse hand naar voor en naar achter bewegen waardoor je onderwerp uit focus valt. Misschien lukt dit beter met deze de Hybride versie.
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe Canon EF 100mm F2.8L USM Macro met hybride IS

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
                    Mits Nikon al een macro lens met VR op de markt had, was dit er aan te komen.
                    De VR op de Nikon is goed voor Portretstabilisatie ( als je dat al zou nodig hebben voor portret) en misschien ook wel goed voor niet al te kleine onderwerpen. Maar éénmaal het echte macrowerk (1/1) heeft VR maar weinig zin door de geringe scherptediepte werk je beter op statief.
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe Canon EF 100mm F2.8L USM Macro met hybride IS

                      als de AF snel genoeg is (relatief natuurlijk) dan koop ik hem zeker.
                      Lijkt mij een prachtige lens. De prijs vind ik goed meevallen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe Canon EF 100mm F2.8L USM Macro met hybride IS

                        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                        De VR op de Nikon is goed voor Portretstabilisatie ( als je dat al zou nodig hebben voor portret) en misschien ook wel goed voor niet al te kleine onderwerpen. Maar éénmaal het echte macrowerk (1/1) heeft VR maar weinig zin door de geringe scherptediepte werk je beter op statief.
                        Hier ben ik volledig mee eens, daarmee dat ik het nog steeds belachelijk blijf vinden dat ze VR/ IS op een macrolens gaan toepassen. Kost ons enkel maar meer geld voor iets dat niet helpt op de doeleinden waarvoor we de lens kopen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe Canon EF 100mm F2.8L USM Macro met hybride IS

                          Ja maar... schieten jullie met je macrolens dan uitsluitend op 1:1 ?? Ik in ieder geval niet. En voor close-up fotografie is stabilisatie wat mij betreft echt geen overbodige luxe. Toen ik nog fotografeerde met een Pentax K10D en 90mm macro (dus met ingebouwde stabilisatie) kon ik toch écht wel iets langere sluitertijden aanhouden dan mijn m'n huidige camera's (40D & 5D) en 100mm macro. En dat verschil komt echt niet door die 10mm ... Oh en ik schiet vrijwel al mijn close-up/ macroshots uit de losse hand.

                          Trouwens, ik vind de prijs eerlijk gezegd nog wel meevallen ook. 't Is tenslotte wel een weathersealed macro L-lens met een totaal nieuwe, geavanceerde IS systeem. Okee, als er geen zonnekap bij geleverd zit is dit natuurlijk wel een beetje triest... Maar toch... als dit objectief optisch niet onderdoet voor mijn 100mm macro (en daar ga ik toch niet vanuit ) dan ben ik er zeker van dat mijn 100mm macro op termijn verwisseld gaat worden.
                          www.indetailfotografie.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe Canon EF 100mm F2.8L USM Macro met hybride IS

                            [QUOTE=MarkEL;2390872]Ja maar... schieten jullie met je macrolens dan uitsluitend op 1:1 ?? Ik in ieder geval niet. En voor close-up fotografie is stabilisatie wat mij betreft echt geen overbodige luxe. Toen ik nog fotografeerde met een Pentax K10D en 90mm macro (dus met ingebouwde stabilisatie) kon ik toch écht wel iets langere sluitertijden aanhouden dan mijn m'n huidige camera's (40D & 5D) en 100mm macro. En dat verschil komt echt niet door die 10mm ... Oh en ik schiet vrijwel al mijn close-up/ macroshots uit de losse hand.



                            Antwoord/

                            We hebben nooit anders beweerd dan hetgene jij hier neerpent.. inderdaad voor 1:1 macro en er stond ook bij dat stabilisatie kan helpen voor niet al te kleine onderwerpen b.v. 1:4 wat je niet meer echt als macro kan omschrijven.
                            Zeg nu zelf 500 euro meer betalen voor stabilisatie ? lijkt me toch echt overdreven. Stabilisatie kan wel zijn nut hebben als je op slede of statief werkt .. voor b.v. Mirror slap.. alhoewel Mirror slap ook vermeden kan worden als je via Live View werkt.

                            Dus stabilisatie is heel beperkt maar zal zeker helpen in bepaalde omstandigheden maar niet bij 1:1 opnamen waar je heel erg stabiel moet zijn om een bepaald gedeelte in focus te hebben. Als je b.v. focust (bij 1:1) op de ogen van een insect dan is 1mm naar voor of naar achter bewegen genoeg om een slechte opname te maken en dit is dan ook bijvoorbeeld de reden om je hele zootje stabiel op te zetten. En in zo'n geval heb je de stabilisatie niet nodig omdat je systeem toch vast staat.

                            Het is maar de vraag hoe het nieuwe Hybride systeem van Canon je tegemoet gaat komen in het compenseren van voor -naar achter bewegen.

                            De Nikon VR bewijst nog minder zijn nut op dat vlak (klassieke VR)

                            Voor het geld van de nieuwe Canon 100mm heb je de Canon MP-E 65 die veel meer zijn geld waard is. Dat is een unieke lens..
                            Last edited by Funcky; 6 september 2009, 19:31.
                            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe Canon EF 100mm F2.8L USM Macro met hybride IS

                              Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                              Zeg nu zelf 500 euro meer betalen voor stabilisatie ? lijkt me toch echt overdreven. Stabilisatie kan wel zijn nut hebben als je op slede of statief werkt ..
                              dat lijkt me toch wel een beetje een straffe uitspraak... Jij doet alsof de nieuwe lens enkel maar de IS heeft bijgekregen tov de "oude" non-IS 100mm...

                              Onthoudt ook dat vermoedelijk deze lens scherper zal zijn, betere kleurreproductie zal hebben EN weathersealed is (wat voor de echte macro-fotograaf een groot pluspunt is).

                              Ik denk dat we echter op de echte field-testen moeten wachten om te zien of deze lens zijn meerprijs waard is.

                              Ze vergelijken met de MP-E65 gaat ook niet helemaal op omdat dit echt een aparte lens is ENKEL voor macro met 5:1 vergroting. Deze 100mm kan je nog voor andere doeleinden gebruiken ook en daar zal die IS ook wel tot zijn recht komen.
                              With Canon, I can (or at least try)
                              Photastic.be ~ Passion for the picture
                              Nieuwe site

                              Comment

                              Working...
                              X