Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel tussen canon 17-40 en sigma 24-70 (eventfotografie)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Twijfel tussen canon 17-40 en sigma 24-70 (eventfotografie)

    Hej,

    Ik heb de forum afgezocht naar een antwoord op mijn vraag maar helaas heb ik deze nog niet gevonden.

    Momenteel ben ik in het bezit van een canon 40d met een tamron 17-50 f:2.8
    Deze namelijk om de reden dat ik grotendeels events, party's, clubs, concerten,.. doe.

    Nu ben ik erover aan het denken om die tamron 17-50 te vervangen.
    Zoals in de titel twijfel ik tussen een canon 17-40 f:4 en een sigma 24-70 f:2.8

    De reden?; - canon 17-40 omwille van de kwaliteit van canon L-lenzen zelf, maar mis met als gevolg dan wat zoom en de 2.8
    - Sigma 24-70 omwille van de 2.8, maar in vergelijking met canon minder kwaliteit en de 24... de grote twijfel of dit wel genoeg bereik is om mensen op foto te krijgen in regelmatig drukke plaatsen.

    Of gewoon die 17-50mm tamron houden,?

    Mensen die mij kunnen helpen met tips en/of andere oplossingen?

    Alvast bedankt.
    Alle begin is moeilijk...

  • #2
    Re: Twijfel tussen canon 17-40 en sigma 24-70 (eventfotografie)

    Partyfotografie:
    -24mm te lang
    -Die 10mm extra bij de Tamron maken het verschil niet.
    -F4 is goed genoeg

    Concert:
    -F2.8 (of lager) een must.
    -Je 50mm is niet lang genoeg

    pluspunten 17-40:
    Zeer scherp
    Bouwkwaliteit
    Betere focus (tamron hunt nogal in low light)

    Comment


    • #3
      Re: Twijfel tussen canon 17-40 en sigma 24-70 (eventfotografie)

      Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
      Partyfotografie:
      -24mm te lang
      -Die 10mm extra bij de Tamron maken het verschil niet.
      -F4 is goed genoeg

      Concert:
      -F2.8 (of lager) een must.
      -Je 50mm is niet lang genoeg

      pluspunten 17-40:
      Zeer scherp
      Bouwkwaliteit
      Betere focus (tamron hunt nogal in low light)
      Ja voor concert gebruik ik zowizo meestal mij 70-200 f:2.8 dus daar is geen twijfel over.
      De reden waarom ik twijfel of die 24-70 zou gaan tussen de mensen is omdat ik een partyfotograaf ken die een jaar met een 28-70 heeft gewerkt. En die zij dat "het wel ging". maar naar mijn weten is zelfs 24 al te lang.
      Heeft er meschien iemand ervaring in eventfotografie met de 24-70?

      Dus jij zegt, die tamron... vervangen die handel door een f:4 ipv een f:2.8?

      Btw, thanx voor de reactie.
      Alle begin is moeilijk...

      Comment


      • #4
        Re: Twijfel tussen canon 17-40 en sigma 24-70 (eventfotografie)

        Oorspronkelijk geplaatst door sillie Bekijk bericht
        Ja voor concert gebruik ik zowizo meestal mij 70-200 f:2.8 dus daar is geen twijfel over.
        De reden waarom ik twijfel of die 24-70 zou gaan tussen de mensen is omdat ik een partyfotograaf ken die een jaar met een 28-70 heeft gewerkt. En die zij dat "het wel ging". maar naar mijn weten is zelfs 24 al te lang.
        Heeft er meschien iemand ervaring in eventfotografie met de 24-70?

        Dus jij zegt, die tamron... vervangen die handel door een f:4 ipv een f:2.8?

        Btw, thanx voor de reactie.
        Ik heb mijn sigma 24-70 2.8 verkocht , en heb ondertussen de canon 17-55 2.8 IS USM , en dat is een heel verchil , al moet ik er ook bijvermelden , dat ik hem nog moet uitproberen in low light omstandigheden, maar wordt vervolgd.
        Groeten ,
        VDS Digit@l
        Groeten , VDSDigit@l

        Comment


        • #5
          Re: Twijfel tussen canon 17-40 en sigma 24-70 (eventfotografie)

          Oorspronkelijk geplaatst door Rohnnyeos400D Bekijk bericht
          Ik heb mijn sigma 24-70 2.8 verkocht , en heb ondertussen de canon 17-55 2.8 IS USM , en dat is een heel verchil , al moet ik er ook bijvermelden , dat ik hem nog moet uitproberen in low light omstandigheden, maar wordt vervolgd.
          Groeten ,
          VDS Digit@l
          En is er ook een grondige reden waarom je die sigma verkocht hebt,?
          Aan de canon 17-55 was ik ook aan het denken, maar omdat ik hem nog nooit vast gehad heb, twijfel ik zeer sterk aan zijn stevigheid. Of hij na bepaalde tijd sterke symptonen van slijtage vertoont.?
          Dan komt de twijfel tussen de canon 17-40 L en den canon 17-55 f:2.8 voor party-en eventfotografie en ter vervanging van de tamron 17-55 f:2.8
          Alle begin is moeilijk...

          Comment


          • #6
            Re: Twijfel tussen canon 17-40 en sigma 24-70 (eventfotografie)

            Er is wel een heel groot verschil tussen een 17-40 en een 17-55 op een crop camera.
            Op een crop zou ik de voorkeur geven aan de 17-55 zeker weten en aan de kwaliteit moet je echt niet twijfelen hoor.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Twijfel tussen canon 17-40 en sigma 24-70 (eventfotografie)

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Er is wel een heel groot verschil tussen een 17-40 en een 17-55 op een crop camera.
              Op een crop zou ik de voorkeur geven aan de 17-55 zeker weten en aan de kwaliteit moet je echt niet twijfelen hoor.
              Okido,,
              Ja voor die 17-55 heb ik zeer veel info terug gevonden op de forum dus ik kan al die positieve meningen al niet tegenspreken.

              danku voor de goeie tips.

              Grtz
              Alle begin is moeilijk...

              Comment


              • #8
                Re: Twijfel tussen canon 17-40 en sigma 24-70 (eventfotografie)

                Onderzoek eens hoevel foto's je maakt tussen de 17 en 24 mm, zijn dat er veel dan houd je je 17-50, wil je toch langer dan zou ik kiezen voor de Tamron 28-75.

                Ik vind de 24-70 range geen fijne range op een cropcamera: je klikt altijd de laagste mm's aan, maar veel minder tegen de hoogste bij 17-50 range lens.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Twijfel tussen canon 17-40 en sigma 24-70 (eventfotografie)

                  Die 15mm extra (allebei op crop) maakt het verschil niet.
                  Enkel voor overzicht shots en detailfotos zonder flits heb je wel die F2.8 nodig, maar portretjes in discotheken is F4 goed genoeg. F2.8 is vaak te soft.
                  Bouwkwaliteit van een 17-40 is veel beter dan bij een 17-55mm. Je ontbreekt ook die IS bij de 17-40, maar zolang je flitst (portretjes) is die IS overbodig.
                  Ik heb zelf nu de 17-40L en ook de 17-55mm gehad (partyfotografie).

                  Comment


                  • #10
                    Re: Twijfel tussen canon 17-40 en sigma 24-70 (eventfotografie)

                    Oorspronkelijk geplaatst door sillie Bekijk bericht
                    En is er ook een grondige reden waarom je die sigma verkocht hebt,?
                    Aan de canon 17-55 was ik ook aan het denken, maar omdat ik hem nog nooit vast gehad heb, twijfel ik zeer sterk aan zijn stevigheid. Of hij na bepaalde tijd sterke symptonen van slijtage vertoont.?
                    Dan komt de twijfel tussen de canon 17-40 L en den canon 17-55 f:2.8 voor party-en eventfotografie en ter vervanging van de tamron 17-55 f:2.8
                    Ik was er niet echt tevreden over op 2.8 , en je moest al in hogere iso gaan om ietwat deftige foto te maken bij weinig licht .
                    En ik wil alleen nog maar voor eigen merk gaan .
                    Dat deze lens in omgekeerde richting draait , dat wordt je wel gewend , maar was al langer verzot op de 17-55 van canon
                    Groeten ,
                    VDS Digit@l
                    Rohnny
                    Groeten , VDSDigit@l

                    Comment

                    Working...
                    X