Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 300mm f4 + 1.7 TC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 300mm f4 + 1.7 TC

    Wie onder jullie heeft dit Nikon objectief en gebruikt het met een TC (liefst de 1.7)?
    Wie kan enkele voorbeeldfoto's posten? Het liefst van dieren en als het even kan vogels (ik ben niet kieskeurig hoor ).

    En aan de gelukkige eigenaars: zouden jullie in dezelfde omstandigheden voor dezelfde combo kiezen of toch voor een alternatief gaan? Ik overweeg bovenstaande combo maar wil uiteraard even 'first hand' ervaringen. Het topsegment van Nikon zijnde de 300-400 2.8 en de 500-600mm f4 zijn net een beetje te hoog gegrepen alhoewel het uiteraard "kwijl kwijl kwijl" is bij dit soort glas .

    En waarom maakt Nikon geen 400mm f4

  • #2
    Re: Nikon 300mm f4 + 1.7 TC

    Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
    Wie onder jullie heeft dit Nikon objectief en gebruikt het met een TC (liefst de 1.7)?
    Wie kan enkele voorbeeldfoto's posten? Het liefst van dieren en als het even kan vogels (ik ben niet kieskeurig hoor ).

    En aan de gelukkige eigenaars: zouden jullie in dezelfde omstandigheden voor dezelfde combo kiezen of toch voor een alternatief gaan? Ik overweeg bovenstaande combo maar wil uiteraard even 'first hand' ervaringen. Het topsegment van Nikon zijnde de 300-400 2.8 en de 500-600mm f4 zijn net een beetje te hoog gegrepen alhoewel het uiteraard "kwijl kwijl kwijl" is bij dit soort glas .

    En waarom maakt Nikon geen 400mm f4
    Ik heb de Nikon 300 f/4 AF-S vaak gebruikt in combinatie met de 1,4 TC en dit op D200, D300 en D700.

    Supercombo ... zoek maar even door het forum ... wie 'm heeft doet 'm alleen weg voor de 300 f/2,8 of beter ... maar dan moet je de nodige euros ophoesten natuurlijk

    De 1,7 zou ik niet nemen ... de AF gaat problematisch worden, zeker als er weinig licht of weinig contrast is.

    Op mijn site vind je bij Wildlife een reeks fotos van Papegaaiduikers. Een deel daarvan is met die combo gemaakt (op D200), maar vraag me nu niet welke wel en welke niet, want dat weet ik niet uit het hoofd

    Greetz,
    TravelToy.
    www.christian-bailleul.be | Blog

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 300mm f4 + 1.7 TC

      zoek effe in de posts van antoine200, hij gebruikt die combo op zijn d700 als ik me nie vergis
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 300mm f4 + 1.7 TC

        Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
        Wie onder jullie heeft dit Nikon objectief en gebruikt het met een TC (liefst de 1.7)?
        Wie kan enkele voorbeeldfoto's posten? Het liefst van dieren en als het even kan vogels (ik ben niet kieskeurig hoor ).

        En aan de gelukkige eigenaars: zouden jullie in dezelfde omstandigheden voor dezelfde combo kiezen of toch voor een alternatief gaan? Ik overweeg bovenstaande combo maar wil uiteraard even 'first hand' ervaringen. Het topsegment van Nikon zijnde de 300-400 2.8 en de 500-600mm f4 zijn net een beetje te hoog gegrepen alhoewel het uiteraard "kwijl kwijl kwijl" is bij dit soort glas .

        En waarom maakt Nikon geen 400mm f4
        En denk je nu echt dat zo'n lens goedkoper zal zijn? De dure AF-S VR 300mm f/2.8 met TC-14EII geeft je 420mm f/4 en de AFS VR 200-400mm f/4 kost ook al een flinke duit

        Ik werk regelmatig met de TC-17EII, en op APS-C worden je beelden iets softer.

        Als je het echte grote bereik wil, zijn de 500mm en 600mm natuurlijk echt wel de max. Het hoeven echter niet de allerlaatste VR versies te zijn

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 300mm f4 + 1.7 TC

          Zoals Frank stelt zijn de oudere Nikon lenzen een alternatief om de prijzen wat te drukken. De 500/4 P IF bestaat nog in een manuele versie en duikt hier en daar nog wel 2e hands op.
          Goedkoper alternatief en kwalitatief hoogstaand is de combo 300/4 AFS en TC 14EII (ik gebruik die ook).
          De TC17 E zal weer een stukje moeten toegeven inzake beeldkwaliteit; aanraden zou ik dit niet doen.
          Last edited by Leopard; 1 september 2009, 08:55.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 300mm f4 + 1.7 TC

            Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
            zoek effe in de posts van antoine200, hij gebruikt die combo op zijn d700 als ik me nie vergis
            Ik mocht de 300mm F4 met TC 1,7 van Antoine tot tevredenheid testen op mijn D90, en ik moet zeggen, dat ik zo onder de indruk was, van de lens, met en zonder TC, dat ik zeker weet, dat als ik ooit overweeg om en scherp teleobjectief aan te schaffen, het deze combinatie is. Voor 1600 euro heb je dan een scherpe 300mm en een scherpe 510mm prime in huis, die mij anders veel te veel kosten.
            De 300mm F4 heeft één zwak punt, en dat is de statiefbeugel. Deze wordt best vervangen door een stevigere beugel en dat kost je dan toch nog wel wat. Optisch echter, vond ik de combinatie schitterend.

            Voorbeeldjes (testfoto's, tussen twee pilsjes door gemaakt, niet gecropte en onbewerkte jpegs, opgeladen met BD-sizer, 10% verscherpt in Lanczos3)





            Mvg

            Chris

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 300mm f4 + 1.7 TC

              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              En denk je nu echt dat zo'n lens goedkoper zal zijn? De dure AF-S VR 300mm f/2.8 met TC-14EII geeft je 420mm f/4 en de AFS VR 200-400mm f/4 kost ook al een flinke duit

              Ik werk regelmatig met de TC-17EII, en op APS-C worden je beelden iets softer.

              Als je het echte grote bereik wil, zijn de 500mm en 600mm natuurlijk echt wel de max. Het hoeven echter niet de allerlaatste VR versies te zijn
              Klopt, de 2.8 lensjes zijn momenteel budgetair niet aan mij besteed maar nadat ik eerder van jou de raad had gekregen om de 300 f4 + 1.7 als waardig alternatief te zien voor mijn huidige Sigma zoom overweeg ik dus sterk deze te kopen en dat is jou schuld Frank . Ik blijf echter ook nog zoeken naar DE lens op verschillende sites. Enkele malen een bod uitgebracht maar nog niet gewonnen (tot nu toe )

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 300mm f4 + 1.7 TC

                Ik heb een test gedaan van de week, heb de onbewerkte jpg's even op interne gezet.

                http://robspanjaart.smugmug.com/Othe...36546446_NDw4b
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon 300mm f4 + 1.7 TC

                  Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                  Klopt, de 2.8 lensjes zijn momenteel budgetair niet aan mij besteed maar nadat ik eerder van jou de raad had gekregen om de 300 f4 + 1.7 als waardig alternatief te zien voor mijn huidige Sigma zoom overweeg ik dus sterk deze te kopen en dat is jou schuld Frank . Ik blijf echter ook nog zoeken naar DE lens op verschillende sites. Enkele malen een bod uitgebracht maar nog niet gewonnen (tot nu toe )
                  Ai ai ai, ik geef toe Maar je zal het je niet beklagen

                  Er is anders een AFS 300mm f/2.8 met focusproblemen op fotobeurs. Benieuwd hoeveel het zou kosten om 'm te laten repareren...

                  Comment

                  Working...
                  X