Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma, tamron en sony lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma, tamron en sony lenzen



    Hallo iedereen,
    Graag had ik geweten of er iemand ervaring heeft met deze 3 lenzen en of het wel nodig is om de duurdere lens te kopen van sony zelf.
    Is er dan zo een groot verschil tussen deze lenzen.
    Sigma 70-200mm EX II DG HSM Macro F:2.8 Sony

    Tamron SP AF 70-200mm F:2.8 Di LD IF Macro Sony

    Sony 70-200mm F:2.8 G

    Alvast bedankt voor de reakties

    SONY 300

  • #2
    Re: Sigma, tamron en sony lenzen

    Niemand?

    Comment


    • #3
      Re: Sigma, tamron en sony lenzen

      Ik heb enkel een 4 tal dagen ervaring met de Sigma 70-200. Waarbij goed getest op 1 dag. Dit is wel met een D700. Voorbeeldjes hier.

      De tamron zou optish iets beter zijn maar wel iets trager.

      Sony heb ik geen ervaring mee.

      Comment


      • #4
        Re: Sigma, tamron en sony lenzen

        vriendelijk bedankt voor de reaktie.
        En knappe foto's zeker die eerste.
        Dus de sigma zou snel genoeg moeten zijn voor vb. panning foto's te maken op een circuit.

        Comment


        • #5
          Re: Sigma, tamron en sony lenzen

          Oorspronkelijk geplaatst door deserge Bekijk bericht
          vriendelijk bedankt voor de reaktie.
          En knappe foto's zeker die eerste.
          Dus de sigma zou snel genoeg moeten zijn voor vb. panning foto's te maken op een circuit.
          Jep,

          Comment


          • #6
            Re: Sigma, tamron en sony lenzen

            Even ter info: je kan op www.dyxum.com een gebruikerservaringen, voorbeeldfoto's en links naar tests vinden voor alle lenzen voor Sony.
            Alle drie zijn snel genoeg voor actiefotografie.
            De Sony is de beste (de betere beeldjes en de beste bouwkwaliteit) maar ook de duurste.
            Qua beeldkwaliteit komt zit de Tamron er het dichtste bij.
            Qua gebruikscomfort is de Sigma even goed (SSM/HSM).
            Qua AF-snelheid zullen ze elkaar alle drie niet veel ontlopen.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Sigma, tamron en sony lenzen

              Bedank voor de reaktie en de link, daar kan ik eens gaan snuffelen

              Comment


              • #8
                Re: Sigma, tamron en sony lenzen

                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                Even ter info: je kan op www.dyxum.com een gebruikerservaringen, voorbeeldfoto's en links naar tests vinden voor alle lenzen voor Sony.
                Alle drie zijn snel genoeg voor actiefotografie.
                De Sony is de beste (de betere beeldjes en de beste bouwkwaliteit) maar ook de duurste.
                Qua beeldkwaliteit komt zit de Tamron er het dichtste bij.
                Qua gebruikscomfort is de Sigma even goed (SSM/HSM).
                Qua AF-snelheid zullen ze elkaar alle drie niet veel ontlopen.
                De tamron schijnt toch een behoorlijk pak trager te zijn in af. heb zelf wek geen ervaring.

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma, tamron en sony lenzen

                  De Tamron is trager. Op youtube staan filmpjes waar de snelheid wordt getoond.

                  Tamron op Sony Alpha 200

                  Tamron op Sony Alpha 700


                  Sony 70-200 2.8 op een Alpha 700
                  A short review of the Sony 70-200mm f/2.8 ED (D) G APO SSM. This video includes a stop down test as well as a focus speed test and a SSM noise test. If you h...

                  Focus speed op 1m40 in het fimpje

                  De Sigma HSM II zou veel sneller zijn dan de gewone HSM.

                  Prijs/kwaliteit zou ik voor de Tamron kiezen. Als je 1600 euro wil uitgeven, neem je de Sony
                  Sony A300 : 18-70 mm + 55-200 mm + Tamron 90mm 2.8 Macro + Sony 50mm 1.8 + Tamron 17-50mm 2.8 DI II + HVL-F42A flitser
                  http://digitalefotografietm.blogspot.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma, tamron en sony lenzen

                    Ik heb de filmkes gezien en idd ze zijn trager maar 1600 euro voor de sony vindt ik wel een pak geld,denk dat het de sigma zal worden






                    Sony a300/ batterygrip/ Sony 18-70/ Sony75-300/ minolta3600hs/ tamron18-200

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma, tamron en sony lenzen

                      De Alpha modellen hebben een ingebouwde AF motor in de body. In hoeverre dit de snelheid van de Tamron lens beïnvloed weet ik niet. Ik lees reacties van mensen die geen verschil zien en anderen dan weer wel. Als ik mag kiezen ga ik voor de scherpte van Tamron

                      De Sony lens is ideaal voor een full frame camera. Sony heeft slecht 1 full frame model nl. de A900 dacht ik. De 300 is een APS-C model. Is er iemand die kan zeggen wat het effect is op de niet full frame camera's ? De cropfactor waarschijnlijk, maar wil dit zeggen dat het beeld door de kijker niet volledig wordt vastgelegd op de sensor of past dit beeld zich aan.
                      Last edited by thimer73; 2 september 2009, 21:36.
                      Sony A300 : 18-70 mm + 55-200 mm + Tamron 90mm 2.8 Macro + Sony 50mm 1.8 + Tamron 17-50mm 2.8 DI II + HVL-F42A flitser
                      http://digitalefotografietm.blogspot.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma, tamron en sony lenzen

                        Oorspronkelijk geplaatst door thimer73 Bekijk bericht
                        De Alpha modellen hebben een ingebouwde AF motor in de body. In hoeverre dit de snelheid van de Tamron lens beïnvloed weet ik niet. Ik lees reacties van mensen die geen verschil zien en anderen dan weer wel. Als ik mag kiezen ga ik voor de scherpte van Tamron

                        De Sony lens is ideaal voor een full frame camera. Sony heeft slecht 1 full frame model nl. de A900 dacht ik. De 300 is een APS-C model. Is er iemand die kan zeggen wat het effect is op de niet full frame camera's ? De cropfactor waarschijnlijk, maar wil dit zeggen dat het beeld door de kijker niet volledig wordt vastgelegd op de sensor of past dit beeld zich aan.
                        Je ziet door de zoeker ongeveer wat er langs de sensor zal geregistreerd worden.

                        G
                        fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma, tamron en sony lenzen

                          Oorspronkelijk geplaatst door thimer73 Bekijk bericht
                          De Alpha modellen hebben een ingebouwde AF motor in de body. In hoeverre dit de snelheid van de Tamron lens beïnvloed weet ik niet.
                          Dit beïnvloedt natuurlijk de AF-snelheid. Ik heb een aantal lenzen die relatief traag waren op de vroegere 7D en a100, en die nu op de a700 meteen een pak sneller zijn .
                          In de filmpjes hierboven vergelijkt men een Tamron + a200 met een Sony + a700... oftewel appelen met peren .
                          Zet beide lenzen op een a700, en het verschil zal beduidend kleiner zijn volgens mij. Als de Tamron al trager is, dan zal het toch niet in die mate zijn dat je er last van hebt. De Sony is trouwens ook niet de snelste van het peleton hé. De oude 80-200 HS G was sneller.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma, tamron en sony lenzen

                            heb zelf de sigma 70-200 EX DG APO MACRO hsm II, lekker snel en scherp!!

                            heb van een maatje een tamron 70-200 2.8 getest op een canon 450d, mss iets trager, maar lijkt net iets scherpere beelden op te leveren..

                            voor beiden geldt, good value for money!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma, tamron en sony lenzen

                              Dat maak het weer allemaal een pak moeilijker hé.

                              Comment

                              Working...
                              X