Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bruidsreportage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bruidsreportage

    ik heb deze week mijn eerste trouwreportage.
    Nou zijn het alleen foto's in het stadhuis en misschien een paar daarbuiten, maar toch wil ik natuurlijk mooie foto's leveren.
    Wat adviseren jullie qua belichting?
    Alleen de flits van de camera, ik heb een sony alpha 350, of flitsen met een opzetflits?

    En alle verdere tips zijn natuurlijk van harte welkom!!!

    Bedankt alvast, anja

  • #2
    Re: bruidsreportage

    de zoek functie hier op deze site zal je heel veel tips en tricks opleveren...
    dit onderwerp werd al zo dikwijls besproken...

    er bestaat dan ook geen handleiding voor huwelijks reportages

    veel ervaring helpt (in elke situatie de juiste techniek gebruiken, als tweede shooter op een trouw mee gedraaid hebben)
    goede lenzen helpt (f2.8 of beter)
    goede voorbereiding helpt (weten wat, waar en wanneer ALLES gebeurt)
    goede afspraken met het trouwkoppel helpt (wat verwachten ze van je?)
    Risico beperken helpt (een backup toestel, backup lenzen, veel geheugenkaarten, batterijen,...)

    etc...
    Last edited by d_oracle; 30 augustus 2009, 21:39.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: bruidsreportage

      Ik sluit me aan bij d_oracle, maar zou het nog sterker durven uitdrukken: de dingen die hij aanhaalt "helpen" niet alleen, maar zijn volgens mij onontbeerlijk, vooral dan de goede voorbereiding, goede afspraken en BACKUP MATERIAAL! Zeker de locaties leren kennen als het de eerste keer is: ga eens langs en bekijk hoe het licht zit (of vaak "hoe het gebrek aan licht zit"). Bespreek alles IN DETAIL met het koppel en besteed de nodige aandacht aan de planning (gebruik online routeplanners of GPS, kijk waar je kan parkeren, ga na wanneer de wekelijkse markt eventueel heel de buurt blokkeert,...)
      www.135mm.be
      @135mm_leuven
      info@135mm.be

      Comment


      • #4
        Re: bruidsreportage

        Oorspronkelijk geplaatst door anjavandisseldorp
        ik heb deze week mijn eerste trouwreportage.
        Oorspronkelijk geplaatst door Roeland Bekijk bericht
        ... ga eens langs en bekijk hoe het licht zit (of vaak "hoe het gebrek aan licht zit")...
        Volgens mij gaat dat brokken geven gezien de andere threads die deze dame hier onlangs opgestart heeft.
        Ik hoop het beste voor het koppel.

        G
        fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

        Comment


        • #5
          Re: bruidsreportage

          Hello,

          er zijn honderden, zoniet duizenden interessante artikeltjes op het net te vinden ivm huwelijks fotografie, ik denk dat je die best eerst even doorneemt en zo een basis probeert te vormen voordat je aan iets dergelijks, wat toch zeer belangrijk is voor het koppel, begint.

          Alles staat of valt met een goede voorbereiding ... en op alles voorbereid zijn, dus zeker een 2e body en reserve lenzen bijhebben (mag een oudere body zijn, zolang je er maar eentje bijhebt voor in geval van)

          Als je buiten foto's neemt ... altijd inflitsen zodat je de schaduw in de oogkast kan verminderen, maar ook weer niet te hard flitsen want dan is de witte jurk een witte vlek op de foto.

          Altijd leuk als de bruid wit draagt en de bruidegom zwart ... lekkere contrasten die niet zo gemakkelijk te fotograferen zijn, zeker niet in middagzon.

          Hou er ook altijd rekening mee dat we in België wonen, dus als je buitenopnames moet maken heb je altijd kans op regen ... is er dan een backup locatie die overdekt is, of zijn er voldoende grote paraplu's voorzien ?

          Een beetje off-topic nu, maar als ik zo'n vraag zie verschijnen op BD vraag ik mij altijd af hoe iemand aan zo'n opdracht komt zonder de nodige ervaring en portfolio ? Toen ik getrouwd ben heb ik een pro fotograaf genomen (die gelukkig niet echt heel duur was) die een prachtige portfolio kon voorleggen, dan ben je er tenminste redelijk zeker van goede foto's te krijgen. Want zeg nu eerlijk, als de foto's niet perfect zijn kan je niet effe vragen om het nog eens over te doen hé.

          Mark
          Last edited by LamboCars; 1 september 2009, 08:00.
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: bruidsreportage

            't verbaast me telkens weer hoe vaak gehuwden in spe op de laatste nipper op zoek gaan naar een geschikte fotograaf, alsof een huwelijksreportage een werkje van niets is, wat je even snel tussen de soep en de patatten kan doen.
            Gisteren nog een verzoek gekregen om eind deze maand een koppel uit de nood te helpen. Nog geen details gekend...maar 't zal weer o zo te voorspellen zijn

            on topic: ga op locatie, liefst op hetzelfde tijdstip, maak veel testshots (met en zonder flits) en leer er uit....en ga vandaag niet slapen voor ja alle relevante topics op BD gelezen hebt

            Comment


            • #7
              Re: bruidsreportage

              Misschien heb je hier nog iets aan (of iemand anders)...
              www.135mm.be
              @135mm_leuven
              info@135mm.be

              Comment

              Working...
              X