Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geheugenkaart formateren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • geheugenkaart formateren

    Is er verschil indien je je geheugenkaart rechtstreeks via camera formateert of via pc?
    En wat is aan te raden? Kan het een of ander ook invloed hebben bij het eventueel terughalen van bestanden via recovery tooltje??

    Hoe doen jullie het? rechtstreeks via camera of toch pc na overschrijven bestanden.

    dank u
    Groeten Sensor

  • #2
    Re: geheugenkaart formateren

    Altijd formatteren in de camera, bespaart je een hoop frustratie over verloren gegane of onleesbare fotobestanden .. FWIW

    Comment


    • #3
      Re: geheugenkaart formateren

      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      Altijd formatteren in de camera, bespaart je een hoop frustratie over verloren gegane of onleesbare fotobestanden .. FWIW
      Ik denk dat ik dat zopas heb ondervonden

      thanks
      Groeten Sensor

      Comment


      • #4
        Re: geheugenkaart formateren

        Best altijd formatteren in je camera.
        Staat trouwens meestal ook in de handleiding van je camera.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: geheugenkaart formateren

          Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
          Ik denk dat ik dat zopas heb ondervonden

          thanks
          Hoezo ? Is het niet net de bedoeling dat je kaart "leeg" is na het formatteren ?

          Comment


          • #6
            Re: geheugenkaart formateren

            Oorspronkelijk geplaatst door dgdirk Bekijk bericht
            Hoezo ? Is het niet net de bedoeling dat je kaart "leeg" is na het formatteren ?
            't Zal wel iets anders zijn....
            Formateren doe je in de camera.
            Wissen kan eventueel via de pc maar is beetje zinloos.
            Last edited by theokus; 2 september 2009, 11:08.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: geheugenkaart formateren

              Kan iemand mij uitleggen wanneer ik cf-kaartjes met foto's getrokken door 2 verschillende toestellen (Nikon & Fuji) regelmatig slechts de foto's van het toestel waarmee ik het kaartje formateer verwijderd worden?
              Kan niet? Kan wel dus. Zeker weten.
              Het kaartje formateren doe ik omwille van dit probleem en nadat ik zeker ben dat ik de foto's op pc heb staan (2x) eerst in de pc en daarna nog eens in de camera. Dubbbel werk? Kan zijn maar alles is zeker verwijderd en je beschikt weer over het hele kaarje.

              .
              Last edited by vinstermik; 2 september 2009, 20:15.

              Comment


              • #8
                Re: geheugenkaart formateren

                Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                Kan iemand mij uitleggen wanneer ik cf-kaartjes met foto's getrokken door 2 verschillende toestellen (Nikon & Fuji) regelmatig slechts de foto's van het toestel waarmee ik het kaartje formateer verwijderd worden?
                Kan niet? Kan wel dus. Zeker weten.
                Het kaartje formateren doe ik omwille van dit probleem en nadat ik zeker ben dat ik de foto's op pc heb staan (2x) eerst in de pc en daarna nog eens in de camera. Dubbbel werk? Kan zijn maar alles is zeker verwijderd en je beschikt weer over het hele kaarje.

                .
                Heb ook een Nikon en een Fuji.
                De kaartjes blijven bij het toestel en dat is zo vanaf het eerste gebruik geweest.
                Het "nikon-kaartje" heb ik nog nooit gebruikt in de Fuji.
                De kaartjes zijn even oud in gebruik als de camera's en ik heb nog geen problemen gehad.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: geheugenkaart formateren

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Heb ook een Nikon en een Fuji.
                  De kaartjes blijven bij het toestel en dat is zo vanaf het eerste gebruik geweest.
                  Het "nikon-kaartje" heb ik nog nooit gebruikt in de Fuji.
                  De kaartjes zijn even oud in gebruik als de camera's en ik heb nog geen problemen gehad.
                  T* het is voor mij niet altijd mogelijk de kaartjes strikt aan een bepaald toestel te toe te kennen.
                  Zal wel aan mij afhangen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: geheugenkaart formateren

                    Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                    Kan iemand mij uitleggen wanneer ik cf-kaartjes met foto's getrokken door 2 verschillende toestellen (Nikon & Fuji) regelmatig slechts de foto's van het toestel waarmee ik het kaartje formateer verwijderd worden?
                    Vermoedelijk omdat elk toestel zijn specifieke folderindeling heeft en het ene toestel niet in de folder van het andere gaat zien.
                    Natuurlijk zou dit probleem zich alleen kunnen voordoen bij verwijderen van alle foto's in het toestel zelf. Bij een format van het kaartje (in uw toestel of elders) zou altijd alles moeten weg zijn.
                    Ik gebruik nooit kaartjes tussen verschillende merken of types toestellen zonder ze in het toestel zelf te hebben geformatteerd, dit om verlies van data (foto's) te voorkomen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: geheugenkaart formateren

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Ik gebruik nooit kaartjes tussen verschillende merken of types toestellen zonder ze in het toestel zelf te hebben geformatteerd, dit om verlies van data (foto's) te voorkomen.
                      Zie hoger :
                      Het kaartje formateren doe ik omwille van dit probleem en nadat ik zeker ben dat ik de foto's op pc heb staan (2x) eerst in de pc en daarna nog eens in de camera. Dubbbel werk? Kan zijn maar alles is zeker verwijderd en je beschikt weer over het hele kaarje.

                      Comment

                      Working...
                      X