Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

boek mbt digitale fotografie voor beginners

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • boek mbt digitale fotografie voor beginners

    Hallo,

    ik zou me wat willen gaan toeleggen op digitale fotografie. Denk aan reflexcamera bvb canon 40d of zoiets. doel naast vakantiefoto's in hoofdzaak landschappen, dieren.

    Ik zou eerst wat over digitale fotografie willen lezen, dus een goed boek voor de beginner.
    Iemand tips mbt boek ?

    En wat zijn de ervaringen voor een beginner met de canon 40D ?

    Alvast bedankt

    mvg

    Erik

  • #2
    Re: boek mbt digitale fotagrafie vor beginners

    Ik heb een thuis een boek staan van Michael Freeman: DIGITALE FOTOGRAFIE de spiegelreflexcamera uitgegeven bij Librero.
    Hierin staat echt veel informatie over praktisch alles wat je kan bedenken.
    Er worden zelfs technische zaken over de camera in uitgelegd (werking van sensors, processor, ...).
    Er bestaan natuurlijk nog veel meer goede boeken en wat volgens mij dan ook het slimste manier is om er één te vinden is De Slechte of een andere tweedehandsboekhandel binnenwandelen en er zelf eentje uit te kiezen. Lage prijs en meestal wel een vrij groot aanbod.


    MVG,

    White

    Comment


    • #3
      Re: boek mbt digitale fotagrafie vor beginners

      Zelf ben ik begonnen met Digitale Fotografie boek 1 - basistechnieken.
      about.me/stijnv

      Comment


      • #4
        Re: boek mbt digitale fotagrafie vor beginners

        Ik ben destijds ook begonnen met de boeken van Joan Staels, net zoals Stijn.
        Wat daarnaast interessant kan zijn is een boekje of boek over je specifieke camera. Bij mijn 350D heb ik toen het kleine boekje van Easy Computing (EOS 350D - auteur: Christian Haasz) gekocht, bij mijn 50D ben ik voor de grotere versie gegaan (EOS 50D).
        Momenteel verdiep ik mij in het engelstalige werk: Understanding Exposure door Bryan Peterson. Zeker aan te bevelen!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: boek mbt digitale fotagrafie vor beginners

          Oorspronkelijk geplaatst door White Bekijk bericht
          Ik heb een thuis een boek staan van Michael Freeman: DIGITALE FOTOGRAFIE de spiegelreflexcamera uitgegeven bij Librero.
          Hierin staat echt veel informatie over praktisch alles wat je kan bedenken.
          Er worden zelfs technische zaken over de camera in uitgelegd (werking van sensors, processor, ...).
          Er bestaan natuurlijk nog veel meer goede boeken en wat volgens mij dan ook het slimste manier is om er één te vinden is De Slechte of een andere tweedehandsboekhandel binnenwandelen en er zelf eentje uit te kiezen. Lage prijs en meestal wel een vrij groot aanbod.


          MVG,

          White
          Ik heb me vandaag de herwerkte editie (2009) aangeschaft in de Fnac in Gent (voor 13,50 euro)

          Het is een heel interessant boek, ik ben nog bezig met het helemaal door te nemen, maar ik heb in die eerste 50 bladzijden al heel wat bijgeleerd!
          Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

          Comment


          • #6
            Re: boek mbt digitale fotagrafie vor beginners

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Ik ben destijds ook begonnen met de boeken van Joan Staels, net zoals Stijn.
            Wat daarnaast interessant kan zijn is een boekje of boek over je specifieke camera. Bij mijn 350D heb ik toen het kleine boekje van Easy Computing (EOS 350D - auteur: Christian Haasz) gekocht, bij mijn 50D ben ik voor de grotere versie gegaan (EOS 50D).
            Momenteel verdiep ik mij in het engelstalige werk: Understanding Exposure door Bryan Peterson. Zeker aan te bevelen!
            LesC, waar heb je die gekocht, aub? Ik ben hier al een tijdje naar op zoek, en tot nu toe lijkt het er op alsof ik hem online zal moeten bestellen...
            Canon 50D

            Comment


            • #7
              Re: boek mbt digitale fotagrafie vor beginners

              Oorspronkelijk geplaatst door snert Bekijk bericht
              LesC, waar heb je die gekocht, aub? Ik ben hier al een tijdje naar op zoek, en tot nu toe lijkt het er op alsof ik hem online zal moeten bestellen...
              Ik heb ze online besteld, rechtstreeks via de site:


              (Ik meen te weten dat ze via de boekhandel ook beschikbaar zouden zijn, maar de online afhandeling verliep vlot en zonder problemen. Bij aanschaf van een boek krijg je via een code toegang tot meer materiaal op die site)
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: boek mbt digitale fotagrafie vor beginners

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Ik heb ze online besteld, rechtstreeks via de site:


                (Ik meen te weten dat ze via de boekhandel ook beschikbaar zouden zijn, maar de online afhandeling verliep vlot en zonder problemen. Bij aanschaf van een boek krijg je via een code toegang tot meer materiaal op die site)
                Sorry LesC, ik bedoelde eigenlijk Understanding Exposure door Bryan Peterson
                Ik had duidelijker moeten zijn
                Canon 50D

                Comment


                • #9
                  Re: boek mbt digitale fotagrafie vor beginners

                  Geen probleem. Ook Understanding Exposure is online gekocht, nl. bij Proxis. €22.10 op 19AUG09. Momenteel blijkbaar niet meer te verkrijgen (toch niet bij Proxis). Heb even gezocht, maar niet (meer?) dus!
                  Ik koop niet zo veel boeken online, omdat ik er toch graag eerst eens in wil bladeren, maar dit boek is gekocht op aanraden van forumvrienden van een Engelse Mac-forum.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: boek mbt digitale fotografie voor beginners

                    Geen probleem. Ook Understanding Exposure is online gekocht, nl. bij Proxis. €22.10 op 19AUG09. Momenteel blijkbaar niet meer te verkrijgen (toch niet bij Proxis). Heb even gezocht, maar niet (meer?) dus!
                    Ik koop niet zo veel boeken online, omdat ik er toch graag eerst eens in wil bladeren, maar dit boek is gekocht op aanraden van forumvrienden van een Engelse Mac-forum.
                    Ik denk dat ik dat boek ben tegengekomen op bijna elke site waar ze tutorials geven over digitale fotografie

                    Daarom dat het mijn interesse heeft aangewakkerd. Maar ik heb nog nooit een boek van amazon ofzo gekocht, maar misschien dat ik dat dan toch maar eens moet nakijken hoe dat in zijn werk gaat.

                    Bedankt voor de info
                    Canon 50D

                    Comment


                    • #11
                      Re: boek mbt digitale fotografie voor beginners

                      Als je in de buurt van Oostende / Torhout woont kan ik je tenzeerste aanraden om avondles bij Joan (http://www.dfonline.be) te volgen. Ik heb nu bijna het 2de deel achter de rug en heb al pakken bijgeleerd.
                      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                      500px

                      Comment

                      Working...
                      X