Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iframes uit den boze?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iframes uit den boze?

    Hallo allemaal,

    Ik zit met een probleem, heb toch wel een tijdje gewerkt aan deze site, en heb altijd zitten testen in Firefox. Khad misschien beter ook eens eerder in Iexplorer gekeken, maar nu hij bijna af is, merk ik dat in Iexplorer er een aantal fouten inzitten

    Ik een complete beginner en heb geen idee of dit nu aan het JS dat ik gebruik ligt, of dat het aan de Iframe ligt, of dat ik iets anders verkeerd heb gedaan (iexplorer 6 getest)

    Is er hiervoor een (liefst eenvoudige) oplossing?

    (De iframe in iexplorer toont niet de background kleur van de tabel waarin hij staat, en de website achtergrond lijkt een iexplorer nt aan te sluiten)

    http://www.grinisagi.be/HVP/index.html

    alvast bedankt voor de moeite !


    ps: voor de mensen zonder firefox: zo zou het er moeten uitzien

    http://www.grinisagi.be/firefox.jpg

  • #2
    Re: Iframes uit den boze?

    Alvast een snelle reactie:

    Dit soort problemen heb je wel meer bij de verschillende browsers, zelfs tussen de verschillende versies van IE kan een website zich nog totaal anders gedragen.

    Er bestaan enkele manieren om voor IE een aparte Stylesheet te maken, waar de manier van aanspreken van bepaalde elementen anders is dan de 'standaard' code.
    Echter heb ik al ondervonden dat dit ook niet in iedere versie van IE vlekkeloos verloopt.

    Ik heb nog geen tijd gehad om de broncode van je website te bekijken, maar zal er bij gelegenheid wel eens een kijkje naar nemen.

    Misschien moet je op internet al eens zoeken naar CSS en IE voor een aparte stylesheet.
    - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

    Comment


    • #3
      Re: Iframes uit den boze?

      Ook firefox rendert het hier niet zoals je bedoeld had. versie is de laatste versie onder ubuntu. Als je begint, kan je eigenlijk maar beter met de goede technieken werken. En dat zijn geen frames en geen tabellen om websites te ontwerpen. tabellen zijn daar niet voor bedoeld en hebben vaker dit soort problemen. CSS is dan veel beter. Doe je zelf een plezier en leer het meteen goed in plaats van nu niet echt goed en dan later beter.

      Comment


      • #4
        Re: Iframes uit den boze?

        Een paar opmerkigen.
        Firefox is een leuk itme maar is voor wat ontwikkeling niet echt geschikt. Het is veel fout-tolelranter dan Internet Explorer.
        Daarom ontwikkel ik steeds in IE en later kijk ik dan in Firefox of alles nog getoond wordt zoals ik wil.
        Op de W3-stie waar alle HTML-syntaxwoorden en bijhorende tags worden uitgelegd vind je vaak tags aan of subtags die alleen in die of die browser werken
        Ik merk dat je in je Iframe een home.htm oproept. In die pagina zou je normaal de background moeten opgeven ...
        Houd er ook rekening mee dat alle aanpassingen aan presentatie niet altijd direct zichtbaar zijn. pagina's worden gecached. WIl je bij layout nagaan of het juist is, best eerst alle caching wissen of een refresh aanvragen.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: Iframes uit den boze?

          Bedankt alvast voor alle reacties.
          Ik zit inderdaad met het probleem dat op het moment dat ik websites heb leren maken er blijkbaar wel geopteerd werd voor tabellen. waar dat nu blijkbaar DIVS een nieuwe standaard is?
          Ik heb niet echt de intentie om nog veel sites te maken in de toekomst, dus echt tijd steken in het leren van nieuwe technieken zie ik niet zitten, had gewoon gehoopt dat ik deze nog inorde zou krijgen

          De achtergrond kleur meegeven in de pagina's, of de iframe transparant maken ook voor Iexplorer is ondertussen gelukt,

          wel blijf ik nog met het probleem zitten dat de achtergrond vervormd wordt wss omdat ik tabellen gebruik .

          Comment


          • #6
            Re: Iframes uit den boze?

            Ik ontwikkel mijn sites ook in FireFox, maar ik weet ondertussen wat kan en niet kan met css, het is een stijle leercurve hoor, verkijk je daar niet op.

            Mijn eerste site was ook met 'table' gemaakt, werkt perfect, iframe en gewone frames heb ik altijd vermeden omdat dit problemen geeft als mensen een pagina willen toevoegen aan hun favs.

            Kijk even naar 'IETester' ... ik gebruik die constant om te zien hoe aller er uit ziet op IE 5.5, IE 6, IE7 en IE8 ... ik heb geen zin om die allemaal op mijn PC te installeren, maar met dit programma zie je direct waar het scheefloopt ... en dat is meestal in IE6 , maar er zijn nog veel mensen die dit gebruiken op een 1024x768 resolutie, daar moet je dus rekening mee houden jammer genoeg.

            Niet iedereen heeft 1920x1200 draaien hé (ik ook niet trouwens, heb twee schermen op 1680x1050 en dat vind ik prima)

            Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: Iframes uit den boze?

              bedankt voor de hulp/reacties,
              ik denk dat ik het inorde heb gekregen

              mits de nodige trucken van de foor ^^, maarja het belangrijkste blijft wat het oog ziet eh

              groetjes

              Comment


              • #8
                Re: Iframes uit den boze?

                Het ziet er in elk geval nog niet uit zoals in je voorbeeld. Er is nog een witte lijn te veel langs de rechter kant.
                Last edited by VerSeg; 31 augustus 2009, 20:47.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Iframes uit den boze?

                  Als je op Mac kijkt heb je nog wel meer problemen :
                  - er is een rare verschuiving links onder in de witte balk
                  - je hebt kleine zwarte lijntjes boven en onder je iFrame

                  Kijk hier maar even : picture1.jpg

                  Ik heb je broncode even bekeken, en ik zie dat je een pre-loader gebruikt om de buttons links in te laden ? Niet echt een goede oplossing hoor, google even op 'sliding doors css' en je zal zien dat dit heel simpel op te lossen is met css, en het werkt nog beter.

                  Als je alleen de kleur van je tekst wil veranderen bij een OnMouseOver is het trouwens nog beter te doen in css, maar dan moet je wel een standaard font gebruiken, of 'on the fly' png's laten aanmaken met een font dat op de server staat, maar dat gaat te ver vind ik.

                  Het is een strakke layout met drie columns waarvan de middelste kan scrollen ... echt héél simpel in css te doen, ik zou het toch maar eens opzoeken op het net hoor, gaat je achteraf veel extra werk en frustraties besparen

                  PS : zet eens een titel in je pagina (<title> tag) want nu staat ie 'untitled' online ... da's niet echt goed hé ?

                  Mark
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Iframes uit den boze?

                    Blijkbaar is er inderdaad in "oudere" versies van Firefox nog een probleem met de layout,
                    de vorige browsers leken mij voor zover ik getest heb qua layout ok te zijn.

                    Het menu kan ik inderdaad miss best nog aanpassen, ik was oorspronkelijk vertrokken van een hover image, die eigenlijk achteraf een image van text is geworden zal eens bekijken om dit in css aan te passen.

                    Wat betreft de inhoud & titel etc staat nog niet vast voor de site, dus die aanpassingen gaan achteraf ook nog gebeuren.

                    Voornaamste was nu dat ik de layout (visueel) inorde kreeg

                    bedankt voor alle hulp!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Iframes uit den boze?

                      Oorspronkelijk geplaatst door grinisagi Bekijk bericht
                      Blijkbaar is er inderdaad in "oudere" versies van Firefox nog een probleem met de layout,
                      de vorige browsers leken mij voor zover ik getest heb qua layout ok te zijn.
                      Net even gekeken in Firefox 3.5.2 (dat is de laatste voor Mac OS X) en de layout is identiek, met zelfde problemen die ik al aangaf met de vorige versie van FireFox, dus er is wel degelijk een issue.

                      Nu weet ik niet of Mac gebruikers veel van je bezoekers uitmaken, maar ik kan mij voorstellen dat elke bezoeker er eentje extra is ...

                      Mark
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Iframes uit den boze?

                        Oorspronkelijk geplaatst door grinisagi Bekijk bericht
                        Blijkbaar is er inderdaad in "oudere" versies van Firefox nog een probleem met de layout,
                        De lijn die ik aanhaalde is gewoon met IE.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Iframes uit den boze?

                          Google chrome en geen enkel probleem hier dus
                          En met ie7 ook geen probleem, kan zijn omdat ik dat zelden gebruik en ook er geen updates voor binnenhaal
                          Heb alle updates die voor ie7 waren zelfs de 8 versie uitgeschakeld dus niks voor ie moet er in komen omdat ik het gewoonweg niet gebruik

                          Comment


                          • #14
                            Re: Iframes uit den boze?

                            vreemd,
                            kheb ondertussen getest met Iexplorer 6-7-8, firefox 3 tot 3.5.2, google chrome & opera
                            en dit op 3 verschillende pc's, waar ik nergens meer fouten tegenkom in de layout (al is die nog altijd niet heel katholiek )

                            alleszins bedankt voor de input, kga het zo voorleggen, en we zien wel wat ermee gebeurt

                            Comment


                            • #15
                              Re: Iframes uit den boze?

                              Oorspronkelijk geplaatst door grinisagi Bekijk bericht
                              kheb ondertussen getest met Iexplorer 6-7-8, firefox 3 tot 3.5.2, google chrome & opera
                              en dit op 3 verschillende pc's, waar ik nergens meer fouten tegenkom in de layout (al is die nog altijd niet heel katholiek )
                              Resolutie misschien? Is maar een gedacht hé.
                              Op 3 verschillende pc's met IE8 en eentje met IE6 en 7 identiek, die lijn.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X