Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 40d macro lens

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 40d macro lens

    Ik ben een beginner enik zou macro fotos willen maken van kleine beestjes ofzo nu ben ik opzoek naar een macro lens voor een canon 40d.
    Weet iemand een goedeliefst niet te duur. Ik weet ook niet of je mss met close up lens ook goede kunt hebben waar je kleine beetsjes tot vlinders en libbelen met kunt vastleggen

    Greetz
    Lennert
    Last edited by areon; 29 augustus 2009, 17:32.

  • #2
    Re: canon 40d macro lens

    Begin misschien met dit artikel:
    Ik krijg regelmatig de vraag welke macrolens iemand moet nemen. Ik heb die mensen tot nu toe altijd via PM geholpen. Doch eigenlijk is het zonde om die uitleg steeds te moeten doen. Dus daarom zou ik hier ff een topic willen openen waarna ik kan verwijzen. En als ze dan nog vragen hebben kunnen ze die nog altijd stellen. Wat


    Macrolenzen zijn niet goedkoop (maar check regelmatig onze "Aangeboden"-rubriek). De groter de brandpuntsafstand, de groter ook de werkruimte, en voor kleine beestjes heb je dat soms wel nodig. Er zijn ook fotografen die met een flinke tele prachtige closeups (b.v. van een libel) kunnen maken, maar ook een flinke tele is niet goedkoop te noemen.
    Er zijn goedkope oplossingen. Daarvoor verwijs ik je graag b.v. naar Beertje's site.

    Mijn vrouw is begonnen met een Raynox voorzetlens op haar Pana fz18, en met een tweedehandse Powershot G5 met Hoyavoorzetlenzen. Vandaag de dag zie ik haar echter meer op stap gaan met mijn oude 350D waarop zij een EF 100mm f/2.8 macrolens heeft staan. En zij droomt van een grotere...


    [Mod]Omdat deze vraag eer thuishoort onder "Objectieven", heb ik het draadje verplaatst.[/Mod]
    Last edited by LesC; 30 augustus 2009, 12:34.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: canon 40d macro lens

      [Mod]Gezien deze tread eigenlijk een dubbelpost is van DEZE, zet ik er gelijk een slotje op.[/Mod]
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment

      Working...
      X