Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lenzen voor een Dynax 7D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lenzen voor een Dynax 7D?

    Hallo,

    Eerste post dus niet verschieten als er domme vragen naar boven komen

    Ik heb onlangs van een vriend een Minolta Dynax 7D overgekocht omdat hij deze weg deed wegens nieuw gereedschap.

    Er zat al een 70-300 of 75-300 lens bij wat al goed is om te experimenteren op dingen die niet al te dicht staan.

    Nu zoek ik een lens om zaken van dichtbij te trekken en heb volgende vragen hier omtrent...

    Welke merken & types passen op dit model?
    Ondersteunen die allemaal auto-focus en anti-bibber zoals m'n huidige lens?
    Ben ik beter af met de combinatie 18-105 & 70-300 of gaan voor de full range 18-200 of 18-300?

    Als iemand iets gelijkaardigs te koop heeft voor een beginner met beperkt budget mag je me altijd PM/mailen, had die graag vandaag nog gehad want ik zit morgen in Zolder voor de budget cup moto races en had die daar kunnen gebruiken

  • #2
    Re: Welke lenzen voor een Dynax 7D?

    Oorspronkelijk geplaatst door sorex Bekijk bericht
    Welke merken & types passen op dit model?
    Ondersteunen die allemaal auto-focus en anti-bibber zoals m'n huidige lens?
    Alle lenzen met een Minolta AF / Sony Alpha vatting. Dus ook lenzen van Sigma en Tamron met een Sony/Minolta vatting. Deze ondersteunen allemaal autofocus (en anti-shake, zit in de camera zelf).


    Oorspronkelijk geplaatst door sorex Bekijk bericht
    Ben ik beter af met de combinatie 18-105 & 70-300 of gaan voor de full range 18-200 of 18-300?
    Lenzen met een groot zoombereik, zoals een 18-200mm, zijn handig in gebruik omdat je niet van lens moet wisselen, maar zijn meestal van mindere kwaliteit dan twee aparte lenzen (bv. 18-70 en 70-200).
    about.me/stijnv

    Comment


    • #3
      Re: Welke lenzen voor een Dynax 7D?

      zijn die dan op de volledig range "slechter" in kwaliteit of enkel bv het deel 150-300?

      Comment


      • #4
        Re: Welke lenzen voor een Dynax 7D?

        Oorspronkelijk geplaatst door sorex Bekijk bericht
        zijn die dan op de volledig range "slechter" in kwaliteit of enkel bv het deel 150-300?
        Ze zijn minder goed over het ganse bereik op het gebied van AF snelheid en (rand-)scherpte. Verder hebben ze (vooral in het groothoek deel) meer last van vervorming.

        Maar, zoals gezegd, met het voordeel van één-lens-doet-alles, wat bijvoorbeeld op vakantie een voordeel is.

        Voor meer info over Minolta/Sony lenzen, kijk eens in de rubriek Lenses op www.dyxum.com

        Paul
        BD0776BE - Rari Minoltas in gurgite vasto

        Comment

        Working...
        X