Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reflection Lake in Mount Rainier National Park, USA

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reflection Lake in Mount Rainier National Park, USA

    Hallo Allemaal,

    Daar ben ik weer eens. Ik ga nog even verder met wat foto's vanuit het Mount Rainier National Park wat gelegen is in Washington State in de USA. Voor ons is dat zo'n 375km rijden en we hebben hier 3 volle dagen doorgebracht. We hadden schitterend weer, maar het was wel erg warm (35-38 graden). Gelukkig was het hogerop ietsje minder warm (rond de 30 graden) en wat het uit te houden. We hebben in dit park genoten van de prachtige zichten op Mount Rainier (4,392m hoog), verschillende watervallen, meren en de prachtige weides met kleurrijke wilde bloemen die in deze tijd van het jaar in volle bloei zijn.

    Hier beneden zijn een paar foto's van deze plaats die ik met jullie wil delen. De foto''s waren genomen aan Reflection Lake in het Paradise gebied van Mount Rainier.

    Hopelijk vinden jullie deze foto's ook mooi.

    Vele groetjes uit een zonnig en warm (27 graden) Vancouver,
    Ann









    Wat info over Mount Rainier National Park voor diegene die het interesseert: Mount Rainier Natianal Park is gelegen in de staat Washington in het noordwesten van de USA en heeft een oppervlakte van 953 vierkante kilometer. Mount Rainier zelf is natuurlijk het hoogtepunt in dit prachtige nationaal park. Mount Rainier is de hoogste vulkaan met een hoogte van 4392m en is gelegden in de Cascades, een bergketen die zich uitstrekt van het noorden van Californië tot in Canada. Het is een steile vulkaan (en nog steeds actief), die is samengesteld uit verschillende lagen lava en andere vulkanische producten. Ongeveer 5700 jaar geleden heeft een grote uitbarsting er toe geleid dat de noordzijde van de vulkaan instortte. Ook daarna bleef de vulkaan van tijd tot tijd uitbarsten, de laatste grote eruptie vond zo’n 1000 jaar geleden plaats. De top van Mount Rainier is nu bedekt met eeuwige sneeuw, en langs de bergwanden liggen maar liefst 27 gletsjers. De vulkaan wordt omgeven door bergweiden, die tijdens de korte zomer bedekt zijn door kleurrijke wilde bloemen. In de lager gelegen gebieden vind je prachtige bossen, in het noordwesten van het park ligt zelfs een gematigd regenwoud. Verder vind je hier diverse bergmeren, rivieren en watervallen. Vanwege de enorme hoeveelheden sneeuw zijn grote delen van het park slechts gedurende enkele maanden per jaar bereikbaar. De voornaamste activiteiten in het park zijn wandelen, bergbeklimmen en wintersport.

    Het park wordt onderverdeeld in vijf gebieden, die via verschillende toegangswegen bereikbaar zijn:
    1. Longmire
    Op 6,5 mijl ten oosten van de parkgrens ligt, op een hoogte van 800 meter boven zeeniveau, het Longmire Historic District. John Longmire was in 1883 een van de eerste mannen die Mount Rainier heeft beklommen. Na zijn afdaling stuitte hij bij toeval op een gebied met heetwaterbronnen, en hij was daarvan zo onder de indruk dat hij een jaar later met zijn vrouw naar deze idyllische plaats terugkeerde. Hij bouwde daar het eerste hotel in dit gebied, de Mineral Springs Resort. Nadat Mount Rainier in 1899 de status National Park kreeg, werd in Longmire het Park Headquarters gebouwd. Momenteel doet dit gebouw dienst als museum; het Longmire Museum is een van de oudste musea van de National Park Service. Andere bezoekersfaciliteiten in het Longmire Historic District zijn een Wilderness Information Center en een hotel.
    2. Paradise
    Aan de Longmire Paradise Road ligt een 4 mijl lange weg in de vorm van een lus. Deze weg, waarop eenrichtingsverkeer geldt, geeft toegang tot het druk bezochte gedeelte van het park dat Paradise wordt genoemd. Paradise ligt op een hoogte van ruim 1600 meter boven zeeniveau, en het staat bekend om de prachtige bloemenweiden in de zomer, de enorme hoeveelheden sneeuw in de winter, en het geweldige zicht op de witte piek van Mount Rainier. Tijdens de zomermaanden kan het moeilijk zijn hier parkeerplaats te vinden, zeker gedurende de weekenden. Uiteraard vind je ook hier allerlei bezoekersfaciliteiten, zoals het Jackson Memorial Visitor Center en het elegante hotel Paradise Inn. Tijdens de zomermaanden zijn deze voorzieningen dagelijks geopend. Tijdens de overige maanden is het hotel gesloten, en gelden voor het Visitor Center beperkte openingstijden.
    3. Ohanapecosh
    De oostzijde van het park is droger en zonniger dan de westzijde, het is een goede bestemming als Paradise en Longmire nat en mistig zijn. Ohanapecosh ligt in een heel rustig, bosrijk gebied, ongeveer een 3km ten noorden van de parkgrens. Naast de Ohanapecosh River liggen diverse bezoekersfaciliteiten, zoals een Visitor Center, een Ranger Station en de Ohanapecosh Campground and Picnic Area. De voorzieningen zijn slechts enkele maanden per jaar geopend, van mei tot oktober. State Route 123 is tijdens de wintermaanden gesloten.
    4. Sunrise / White River
    Deze weg loopt door de noordoost hoek van het park. De weg is open van mei tot november. In het oosten komt de weg het park binnen bij de 1657m hoge Chinook Pass. Enkele honderden meters voorbij de parkgrens ligt het mooie bergmeer Tipsoo Lake, dat wordt omringd door subalpine bloemenweiden. Via een afslag van de Mather Memorial Parkway ga je naar het Sunrise / White River gebied. Een 2km voorbij de afslag ligt de White River Entrance. Hier ligt ook het White River Wilderness Information Center waar je climbing en wilderness permits kan krijgen, en informatie over hiking. Dit Information Center is tijdens de zomer dagelijks geopend. De andere weg is een 17km lang en aan het einde ligt Sunrise (ook wel Yakima Park genoemd). Dit is het hoogste punt in het park dat je per auto kunt bereiken, de parking is gelegen op 1,950m. De weg is open van eind juni of begin juli tot eind september of vroeg in oktober. Sunrise is een druk bezocht gebied, de uitzichten zijn hier erg mooi en er zijn diverse goede wandel/hiking trails. Tijdens zonnige dagen kunnen hier parkeerproblemen ontstaan. De voorzieningen bestaan uit het Sunrise Visitor Center en de Sunrise Day Lodge, waar je kan eten en waar een giftshop is gevestigd. In dit gedeelte van het park is een uitgebreid netwerk van wandelroutes/trails.
    5. Carbon River / Mowich Lake
    Het Noordwesten van het park kan worden bereikt via het plaatsje Wilkeson aan Highway 165. Bij de Carbon River Entrance is een Information Center gevestigd, waar bezoekers terecht kunnen voor permits en informatie. Kort nadat je de Carbon River Entrance bent gepasseerd, wordt Highway 165 een gravelweg. Een auto met high clearance wordt aanbevolen. De weg overstroomt vaak, informeer daarom vooraf of de weg begaanbaar is. De weg eindigt 5 mijl voorbij de parkgrens bij Ipsut Creek Campground. Binnen Mount Rainier National Park is Carbon River het gebied met de meeste regenval.

  • #2
    Re: Reflection Lake in Mount Rainier National Park, USA

    Mooie foto hoor , maar denk dat de berg beetje paars van kleur is

    Comment


    • #3
      Re: Reflection Lake in Mount Rainier National Park, USA

      Heel mooi alletwee, met een lichte voorkeur voor de tweede.

      Ben het wel eens met koen1950 over de kleur van de berg.

      Vraagje: heb je steentjes in het water gegooid om wat leven in de weerspiegeling te krijgen of was er vriendelijk meewerkende fauna? De kringen brengen iets wat origineler in ongetwijfeld veel gemaakte foto's
      Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
      vroeger op dit forum bekend als wAckO

      Comment


      • #4
        Re: Reflection Lake in Mount Rainier National Park, USA

        mooie serie grt aj

        Comment


        • #5
          Re: Reflection Lake in Mount Rainier National Park, USA

          Tja Ann zo kan hij al weer hé...Volgens mij weet jij niet meer waar eerst te fotOgraferen..Dit keer gaan ze bij mij toch ietsjes ongeloofwaardiger lijken omdat ik vind dat er iets scheelt aan de bewerkingen..Ik vind ze zo oppervlakkig en dat kan komen omdat ik dit keer wat weinig dedail zie in de schaduwpartijeen..Ik weet niet of iemand anders de zelfde gedachte heeft maar het laat me niet los..Pas op hé..de compos zijn weer pareltjes maar dit keer vind ik de afwerking iets minder..Sorry..
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

          Comment


          • #6
            Re: Reflection Lake in Mount Rainier National Park, USA

            Bij de eerste storen die takjes links mij wel.
            Bij de tweede zou ik een centimeter onder de oever afsnijden.
            De kleur van de berg stoort me niet, hoogstwaarschijnlijk heeft die ook zo'n kleur.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Reflection Lake in Mount Rainier National Park, USA

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Bij de eerste storen die takjes links mij wel.
              Bij de tweede zou ik een centimeter onder de oever afsnijden.
              De kleur van de berg stoort me niet, hoogstwaarschijnlijk heeft die ook zo'n kleur.
              Dank voor de reacties! Geen probleem meneer schoonspikke, niet alle foto's die ik maak zijn altijd pareltjes en dank voor de eerlijkheid.

              Red Falcon: Dank ook aan jou voor de reactie. Ik was een beetje teleurgesteld omdat we op deze plaats anderhalf uur later aankwamen dan gepland (wegens gesloten weg) en het mooie licht en de echte kalmte van het meer was toen al verdwenen.
              Het is een vulkaan, dus ja die berg heeft echt zo'n kleur.

              Groetjes uit een warm (27 graden) en zonnig Vancouver,
              Ann

              Comment


              • #8
                Re: Reflection Lake in Mount Rainier National Park, USA

                Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk bericht
                Dank voor de reacties! Geen probleem meneer schoonspikke, niet alle foto's die ik maak zijn altijd pareltjes en dank voor de eerlijkheid.

                Red Falcon: Dank ook aan jou voor de reactie. Ik was een beetje teleurgesteld omdat we op deze plaats anderhalf uur later aankwamen dan gepland (wegens gesloten weg) en het mooie licht en de echte kalmte van het meer was toen al verdwenen.
                Het is een vulkaan, dus ja die berg heeft echt zo'n kleur.

                Groetjes uit een warm (27 graden) en zonnig Vancouver,
                Ann
                dan is het helemaal ok voor mij hoor en als je kijkt naar de reflecties in het water heeft die ook zelfde kleur , goed gedaan

                Comment


                • #9
                  Re: Reflection Lake in Mount Rainier National Park, USA

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk bericht
                  Dank voor de reacties! Geen probleem meneer schoonspikke, niet alle foto's die ik maak zijn altijd pareltjes....
                  Excuse me? GEen pareltjes...Amai nog nie..
                  En laat dat "ge-meneer" maar hoor Ann..Ik geef je steeds comentaar met een en misschien kwam mijn kritiek iets harder over wat uiteraard niet de bedoeling is.
                  Vergeet niet dat ik hou van je werk.
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

                  Comment

                  Working...
                  X