Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

alweer zo een vraag...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • alweer zo een vraag...

    Ik weet het, het word afgezaagd

    Ik wil mijn 18-55mm en 55-250mm vervangen door 'professionelere' lenzen
    ik had gedacht aan de 24-105mm en de 70-200mm f4.0 non IS
    de 70-200 valt mee qua prijs maar die 24-105mm ik heb nu genoeg geld bij elkaar om hem te kopen maar dan moet die 70-200 wachten (eigenlijk niet zo een probleem, ik kan nog wel verder met de 55-250 maar toch..).
    Dus de vraag luid: welke lens evenaart de 24-105 maar voor minder geld? ik had het liefste een EF lens gehad want het zou wel eens goed kunnen dat ik achter enkele jaren full-frame ga werken.
    Of zouden jullie gewoon die 24-105 kopen en nog even doorsparen en dan de 70-200 kopen? geef maar suggesties
    (toch moeilijk he!! die lenzen kopen)
    Canon ==> 1d mk3 en 450d, 300mm f4.0, 10-22mm, 24-105mm f4.0, 150mm f 2.8, 50mm f 1.8 en EX430

  • #2
    Re: alweer zo een vraag...

    Wat wil je eigenlijk vooral fotograferen?
    24-105 en 70-200 zijn beide excellente lenzen.
    Zelf fotografeer ik vooral mensen, koppen, en ik heb de 24-105 en de 70-200 f4 met IS op een 5D.Ik had vroeger die zonder IS. Deze met IS is scherper en de IS laat langere sluitertijden toe.
    Maar als ik echt mooie portretten moet maken, dan verkies ik de prime ef 85mm 1.8. Die kost niet zo veel.
    Misschien ook een prime overwegen.
    Voor de prijs van de 24-105 kan je een 85mm en een 70-200mm met IS kopen wellicht.

    Comment


    • #3
      Re: alweer zo een vraag...

      Ik ben een beetje allrounder ofja.. probeer ik toch. ik denk dat deze lenzen vooral gaan gebruikt worden voor evenementen. Ik doe ook wel portretten maar ik heb al een 50mm f1.8 die gebruik ik daar voor maar ik heb een 450d dus met de cropfactor komt dat ook aan 85mm hé?

      Die 70-200 ga ik denk ik toch wel voor de 4.0 non IS maar het gaat me vooral om de 24-105, ik zou heel graag deze lens hebben maar die prijs maarja dan heb je kwaliteit eh
      de vraag is dus: is er een goed alternatief voor de 24-105mm? het bereik mag beginnen onder de 24 mm maar hoeft absoluut niet boven die 105mm ik heb dan immers ook de 70-200mm

      grtzz
      Canon ==> 1d mk3 en 450d, 300mm f4.0, 10-22mm, 24-105mm f4.0, 150mm f 2.8, 50mm f 1.8 en EX430

      Comment


      • #4
        Re: alweer zo een vraag...

        er wordt een 24-70 f2.8 aangeboden hier, en eveneens een 70-200 f2.8
        mss lijkt dat wat voor u


        greets
        je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
        www.korandoke.be

        Comment


        • #5
          Re: alweer zo een vraag...

          Oorspronkelijk geplaatst door Ben Cretskens Bekijk bericht
          Ik ben een beetje allrounder ofja.. probeer ik toch. ik denk dat deze lenzen vooral gaan gebruikt worden voor evenementen.
          Natuurlijk een excellente lens, die 24-105. Ik vraag me alleen af of je als allrounder met je
          cropcamera niet een beetje breedte gaat missen?

          Comment


          • #6
            Re: alweer zo een vraag...

            Oorspronkelijk geplaatst door Ben Cretskens Bekijk bericht
            Ik weet het, het word afgezaagd

            Ik wil mijn 18-55mm en 55-250mm vervangen door 'professionelere' lenzen
            En waarom wil je dat , om maar eens mee te beginnen.

            Comment


            • #7
              Re: alweer zo een vraag...

              Aangezien je de 55-250 IS hebt zou ik beginnen met de 24-105 L IS.
              Dit is een tank van een objectief, super scherp met een geweldige snelle AF.
              Ik gebruik hem op mijn 5D en die zit daar 90% van de tijd op.
              Op een FF is die al goed breed ook.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: alweer zo een vraag...

                over die breedte.. misschien later ook nog een 10-20mm kopen?

                en tjah ik denk dat vooral de 18-55 mm niet zo geweldig scherp is, ik vind het eerlijk gezegd maar een prulletje de 55-250mm is toch wel een pak beter!!

                en ik denk dat het inderdaad de 24-105mm gaat worden
                Canon ==> 1d mk3 en 450d, 300mm f4.0, 10-22mm, 24-105mm f4.0, 150mm f 2.8, 50mm f 1.8 en EX430

                Comment


                • #9
                  Re: alweer zo een vraag...

                  Als je de centen hebt, en je stoort je vooral aan de 18-55, dan denk ik dat een EF-s 17-55 f/2.8 of de Tamron 17-50 f/2.8 misschien betere keuzes zouden zijn dan de 24-105.
                  In het eerste geval zou er ook niet zoveel meer overschieten voor een nieuwe tele, in het tweede geval wel. Ok, beide lenzen zijn niet geschikt voor full-frame, maar het verschil tussen 17mm en 24mm is echt wel aanzienlijk, en ik kan me niet voorstellen dat je dat niet zou missen. Nu, als je zelf denkt of merkt dat je amper foto's maakt tussen 18 en 24mm by all means, go for it, want de 24-105 is uiteraard wel een supergoeie lens.

                  Comment


                  • #10
                    Re: alweer zo een vraag...

                    Beetje all arounder is wat kort geformulleerd vind ik. Hiermee bedoel ik dat we niet echt kunnen zeggen welke lens je het meeste gaat helpen. En alsook zoals hierboven al aangehaald, hoeveel fotografeer je op breedhoek? Als je niet veel aan landschapsfotografie of iets dergelijks doe ga je de mm's onder de 24 niet missen. Fotografeer je vooral zaken waarje redelijk kort kan bijkomen voldoet de 105mm.
                    Als deze 2 gevallen jouw het meest op het lijf staan, twijfel dan niet en ga voor de 24-105.
                    Zijn de meeste foto's van u echter getrokken met u 17-55 lensje kun je beter deze upgraden naar een 18-55 f2.8 IS of een 17-40L f4. Beide topglas.
                    Zijn de meeste foto's van u echter met de 55-250 getrokken en 75% ervan boven de 100mm Upgrade deze dan naar de 70-200 f4 IS.

                    Edit: wat ik niet kan uitmaken aan je start bericht. Heb je de IS versie van deze kitlenzen of de niet IS versies. Want de IS versies van deze kitlenzen zijn veeel beter dan de niet IS versies. En ze zijn niet extreem duur. Waardoor je misshien wel budget hebt om de belangrijkste lens te vervangen in zeer goed glas en de andere in de IS versie.
                    Last edited by Tunie; 30 augustus 2009, 17:41.

                    Comment


                    • #11
                      Re: alweer zo een vraag...

                      allereerst de 18-55 en 55-250 hebben IS.

                      Ik vind carnaval en zulke situaties altyd leuk om te doen. Dit weekend was EST in Molenbeersel en daar ging ik foto's maken, door de zoeker en op het lcd schermpje leken 3/4 van de foto's redelijk goed maar op pc aan het kijken en heel veel foto's waarbij de scherpte net voor of net achter het onderwerp ligt ligt dit volledig aan mij of want ik weet wel dat de grootste fouten door de fotograaf gemaakt worden maar zo gaat dat altyd met de 18-55 en mijn andere lenzen niet ) en inderdaad met die 24mm zit ik ook een beetje.. ik denk dat ik die groothoek wel zou missen maar met 55mm kom ik ook tekort dus als ik dan de 17-40 koop heb ik nog al minder berijk de ideale lens zou zijn 15-80 mm ofzo iets maarja..
                      Canon ==> 1d mk3 en 450d, 300mm f4.0, 10-22mm, 24-105mm f4.0, 150mm f 2.8, 50mm f 1.8 en EX430

                      Comment


                      • #12
                        Re: alweer zo een vraag...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Ben Cretskens Bekijk bericht
                        de ideale lens zou zijn 15-80 mm ofzo iets maarja..
                        Wel, goed nieuws voor je dan. Op Canon Rumours en enkele andere plaatsen word er gezegd dat er heel binnenkort een EF-S 15-85 f/3.5-5.6 IS USM zit aan te komen. Misschien nog eventjes wachten om te zien of dat waar is dan?

                        Comment


                        • #13
                          Re: alweer zo een vraag...

                          jah dat zou helemaal top zijn maar.. tis een EF-s (nog niet zo een groot probleem) maar ik heb mij laten vertellen dat veranderlijke diafragma' s minder scherp zijn dus dan heb ik daar "weinig" aan hopelijk duurt dat niet te lang meer en komen er snel reacties op die lens en reviews

                          groetjes
                          Canon ==> 1d mk3 en 450d, 300mm f4.0, 10-22mm, 24-105mm f4.0, 150mm f 2.8, 50mm f 1.8 en EX430

                          Comment


                          • #14
                            Re: alweer zo een vraag...

                            Veranderlijke diafragma's minder scherp

                            SSSSTTTT: hopelijk hebben de gebruikers van de canon 100-400 dit niet gehoord.

                            Of veranderlijke diafragma's er echt me te maken hebben of ze scherper zijn of niet kan ik niet beamen.
                            Je bent je toch niet aan het vergissen met prime lenzen? Want die zijn in het algemeen wel scherper dan een zoomlens. En die hebben buiten hun vaste lengte eveneens een vast diafragma.

                            Comment


                            • #15
                              Re: alweer zo een vraag...

                              nee nee, ik bedoel wel degelijk zoomlenzen maar volgens mij komt dat omdat de "professionele" zoomlenzen meestal een vast diafragma hebben en de minder professionele (amateur lenzen is zo stom om te zeggen ) zoomlenzen meestal veranderlijke diafragma's hebben. Of ga ik hier in de fout??

                              grtzz
                              Canon ==> 1d mk3 en 450d, 300mm f4.0, 10-22mm, 24-105mm f4.0, 150mm f 2.8, 50mm f 1.8 en EX430

                              Comment

                              Working...
                              X