Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon HB-39 zonnekap voor 16-85VR niet meer verkrijgbaar???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon HB-39 zonnekap voor 16-85VR niet meer verkrijgbaar???

    Tijdens mijn vakantie in het buitenland ben ik de zonnekap (HB-39) van mijn Nikkor 16-85VR lens kwijt gespeeld. Ik dus naar mijn vaste winkel, Rembrandt in Merksem, om een nieuwe zonnekap aan te schaffen. Deze was niet in voorraad en moest dus besteld worden.
    Groot was mijn verbazing toen ik gisteren telefonisch van Rembrandt te horen kreeg dat Nikon hen gemeld had dat die zonnekap niet meer verkrijgbaar is. Ook bij hun alternatieve leverancier zou ze niet meer beschikbaar zijn.

    Huh??? De 16-85VR is toch nog een erg recente lens? Hoe zou het dan kunnen zijn dat die kap niet meer te verkrijgen is?

    Ik ben meteen op het internet gaan kijken en vond al snel een on-line zaak in Nederland waar de kap uit voorraad leverbaar is. Even teruggebeld naar Rembrandt om dit te zeggen, en even gechecked of ze wel het juiste type zonnekap hadden aangevraagd. Niks van, de HB-39 was niet meer te verkrijgen.

    Ik kan het nog altijd niet aannemen. Ik denk dat ik de vraag eens rechtstreeks aan Nikon ga stellen...

    Intussen dan maar de zonnekap bij Konijnenberg besteld. Ze is daar ook niet in voorraad, en als ze inderdaad niet meer verkrijgbar is zal ik het wel horen zeker...
    ...but I could be wrong...

  • #2
    Re: Nikon HB-39 zonnekap voor 16-85VR niet meer verkrijgbaar???

    Mark,
    Informeer even bij Foto Degreef -Acht Eeuwenlaan te Edegem tel 034575745
    Daar heb ik onlangs nog zo een zonnekap verkregen, zo af het schap (misschien, de
    laatste ? )maar niet op gelet.
    Succes met je zoektocht
    Leo
    lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

    Comment


    • #3
      Re: Nikon HB-39 zonnekap voor 16-85VR niet meer verkrijgbaar???

      Vorige week zocht ik de HB-08 en die blijkt ook niet meer verkrijgbaar. Op e-bay vond ik hem in een handomdraai voor een prikje. Een Amerikaanse fotowinkel had er nog 14 in stock. Nieuw!
      Kijk eens op e-bay. 't Is maar een tip...

      Comment


      • #4
        Re: Nikon HB-39 zonnekap voor 16-85VR niet meer verkrijgbaar???

        Oorspronkelijk geplaatst door Franky_Bruneel Bekijk bericht
        Vorige week zocht ik de HB-08 en die blijkt ook niet meer verkrijgbaar. Op e-bay vond ik hem in een handomdraai voor een prikje. Een Amerikaanse fotowinkel had er nog 14 in stock. Nieuw!
        Kijk eens op e-bay. 't Is maar een tip...
        Dat van de HB-08 kan kloppen, die staat als "niet meer leverbaar" op de Nikon web site. Niet zo voor de HB-39. Maar zoals je zegt, het zal zeker geen probleem zijn om er via een andere weg aan te geraken.
        ...but I could be wrong...

        Comment


        • #5
          Re: Nikon HB-39 zonnekap voor 16-85VR niet meer verkrijgbaar???

          Enkele niet meer verkrijgbare Nikon zonnekappen worden nu in China nagemaakt. Niet altijd even mooi (de HB-8 is nu gewoon in kunststof zonder vilt aan de binnenkant) als de originele, maar wel wel functioneel en ook goedkoop.
          Courante types zijn eveneens voor een prikkie op Ebay te vinden.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Nikon HB-39 zonnekap voor 16-85VR niet meer verkrijgbaar???

            Hier staat die nog, bijna vanonderen en hier gewoon bij Nikon.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Nikon HB-39 zonnekap voor 16-85VR niet meer verkrijgbaar???

              De namaak komt van Ebay incl verzenden voor ruim 5 euro, daarvoor kun je er nog eens eentje verliezen.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: Nikon HB-39 zonnekap voor 16-85VR niet meer verkrijgbaar???

                Grobet biedt de kap ook aan... voor 17 euro! De helft van bij Konijn! 'k Was beter eerst daar even gaan kijken...
                ...but I could be wrong...

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon HB-39 zonnekap voor 16-85VR niet meer verkrijgbaar???

                  Hier vanalles. KLIK

                  Comment

                  Working...
                  X