Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

omnium verzekering verdaagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • omnium verzekering verdaagd

    Heb tweedehandswagen aangeschaft (8 maanden oud) en wou omniumverzekering afsluiten.
    Tot mijn verwondering krijg ik van verzekeraar volgende info:

    In het kader van je aanvraag voor een omnium voor de nieuwe wagen, is het nodig dat er een visuele controle wordt gedaan door de verzekeringsagent. Dat is een formaliteit, maar wel gebruikelijk bij omnium op tweede handswagens. Voorlopig kan de polis nog niet gestart worden.


    Is dit correct?

    Henri
    lidnummer: BD0435BE

  • #2
    Re: omnium verzekering verdaagd

    Henri,

    Ik zal dit morgenvroeg eens aan mijn vrouw voorleggen, ze werkt nl in de verzekeringen.
    Canon 450D

    Comment


    • #3
      Re: omnium verzekering verdaagd

      Voor tweedehandswagens is dat inderdaad correct Kodachrome.
      De verzekeringsmaatschappij wil er namelijk zeker van zijn dat het voertuig nog niet beschadigd is op het ogenblik dat je het laat verzekeren. Daarom dat de verzekeringsbemiddelaar eerst even moet controleren of het voertuig nog schadevrij is.
      Op 8 maanden tijd kan er immers al heel wat met een voertuig gebeurd zijn
      Indien het voertuig nog schadevrij is, dan is dat geen probleem en zal het inderdaad om een formailteit gaan. Indien er reeds schade zichtbaar is (krassen, deuken enz.) dan zal de reeds bestaande schade uitgesloten worden uit de omnium verzekering.

      Jan
      Jan Akkermans
      (BD1097BE)
      Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: omnium verzekering verdaagd

        Oorspronkelijk geplaatst door Jan Akkermans Bekijk bericht
        Voor tweedehandswagens is dat inderdaad correct Kodachrome.
        De verzekeringsmaatschappij wil er namelijk zeker van zijn dat het voertuig nog niet beschadigd is op het ogenblik dat je het laat verzekeren. Daarom dat de verzekeringsbemiddelaar eerst even moet controleren of het voertuig nog schadevrij is.
        Op 8 maanden tijd kan er immers al heel wat met een voertuig gebeurd zijn
        Indien het voertuig nog schadevrij is, dan is dat geen probleem en zal het inderdaad om een formailteit gaan. Indien er reeds schade zichtbaar is (krassen, deuken enz.) dan zal de reeds bestaande schade uitgesloten worden uit de omnium verzekering.

        Jan
        Ik wist het ook niet maar het klinkt ergens heel logisch om misbruik tegen te gaan.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: omnium verzekering verdaagd

          Dit hangt van de maatschappij af, sommigen doen het en anderen niet maar het is zeker geen alleenstaand geval.
          Logisch vind ik het anders ook wel hoor ... ze zullen wel genoeg misbruik hebben.
          Probleem is wel als je iets voor hebt terwijl je naar daar rijdt om de wagen te tonen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: omnium verzekering verdaagd

            Iedereen vriendelijk bedankt.
            Bij nader inzien lijkt het idd gepast. Had er geen benul van dat ook in deze sector misbruik mogelijk was.

            Henri
            lidnummer: BD0435BE

            Comment


            • #7
              Re: omnium verzekering verdaagd

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Probleem is wel als je iets voor hebt terwijl je naar daar rijdt om de wagen te tonen.
              De verzekeringsagent of makelaar kan het voertuig ook bij jou thuis, of indien gewenst reeds bij de verkoper komen bekijken indien je dat risico wil uitsluiten; dat is een kwestie van "goede service".
              Jan Akkermans
              (BD1097BE)
              Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: omnium verzekering verdaagd

                Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                Iedereen vriendelijk bedankt.
                Bij nader inzien lijkt het idd gepast. Had er geen benul van dat ook in deze sector misbruik mogelijk was.

                Henri
                Ethias heeft in hun keldergarage (in hasselt) zelf speciaal op een plaats de verlichting serieus aangepast om deze kontrole uit te voeren. kwestie van alle krasjes e.d. goed te zien.

                Comment

                Working...
                X