Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lens of nieuwe body ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe lens of nieuwe body ???

    Ik sta een beetje voor een dillema. Ik heb een bepaald budget dat ik kan spenderen nu.
    Mijn keuze bestaat uit hetvolgende :

    - Ik hou mijn 350D en koop er een Canon EF-S 17-55 2.8 IS USM bij. Mijn Sigma 18-50 DC EX 2.8 doe ik weg.
    - Ik koop een 50D, doe de 350D weg en hou de Sigma 18-50 DC EX 2.8

    Ik heb een beetje schrik gekregen van de 50D omdat er hier en daar mensen zijn die er blijkbaar geen al te beste resultaten mee halen ism "middenklasse-glas". Wat zou in bovenste combinaties de mooiste foto's opleveren ?

    Alvast Bedankt
    Last edited by Xadec; 27 augustus 2009, 18:04.

  • #2
    Re: Nieuwe lens of nieuwe body ???

    Alles hangt een beetje af van de kwaliteit van je lens (die trouwens een 18-50 is ) Ik heb er zelf ook een en heb het geluk gehad een scherpe te hebben. Ik heb ook al fotos gezien die met deze lens zijn getrokken waar de scherpte veel minder is, of soms rechts goed, maar links niet etc. Als je een goede lens hebt zou ik voor een 50d of 40d gaan.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe lens of nieuwe body ???

      Wil je in de toekomst naar FF? Hou daar dan rekening mee met de aanschaf van je lenzen. Als je niet echt ontevreden bent met de resultaten zou ik nu gewoon doorsparen en kijken wat de toekomst brengt.

      Wil je bij crop blijven dan zou ik optie 1 keizen en de camera tzt vervangen door een 60, 70 of 80D.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe lens of nieuwe body ???

        Bij crop blijven of niet ? Tja, ik beoefen fotografie als hobby. Momenteel heb ik niet direct de beoefte aan FF. (Te duur ook) Volgens mij moet Canon de volgende 10 jaar toch nog altijd de mensen die EF-S lenzen hebben gekocht tevreden blijven houden niet ?
        Of zouden de crop-DSLR's met de loop der tijd verdwijnen ? Wie zal het zeggen...
        Van de Sigma lens ben ik al bij al wel tevreden, al kan ze niet typen aan de scherpte en kleuren van het kleine prime lensje vind ik.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe lens of nieuwe body ???

          Je kan natuurlijk nog altijd een 40D kopen inplaats van de 50D.
          Maar eerlijk gezegd zou ik de EF-S 17-55 f/2.8 USM kopen zeker weten.
          Dit objectief moet qua optische kwaliteit niet onder doen voor L objectieven.
          Het is werkelijk een subliem objectief waar je nog jaren plezier zult aan beleven.
          Objectieven overleven de camera, niet andersom als je begrijpt wat ik bedoel.
          Je 350D kan nog enkele jaartjes meegaan.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe lens of nieuwe body ???

            Van de Sigma lens ben ik al bij al wel tevreden, al kan ze niet typen aan de scherpte en kleuren van het kleine prime lensje vind ik
            Volgens photozone.de is de resolutie van de Sigma 18-50 iets toegedraaid toch 1800-2000 lpm op een 350D, ze hebben deze nog nog niet getest op een 50D maar voortgaande op vergelijkbare lenzen zal dat geen ramp zijn
            Ik ben van een 400D naar een 50D gegaan en kan zeggen dat de bewering "een 50D heeft goede lenzen nodig" wat overroepen is

            Maar wie een 50D koopt heeft al redelijk goede lenzen, die maken de foto (na de fotograaf natuurlijk)
            Daar moet (mag ) je geld eerst heen (reken 3/4 van je budget voor lenzen, 1/4 bodies)

            Voor niet te snel bewegende onderwerpen in niet extreme belichtingsomstandigheden ga je met een 50D geen betere foto maken dan met je 350D
            En die haarscherpe L-lens met volle kleuren, spetterend contrast en boterzachte bokey op de 50D zal even goed zijn op je 350D

            Ik zou gewoon voortdoen met wat je hebt en pas nieuw materiaal kopen wanneer je nieuwe gebieden van de fotografie wil ontdekken en tegen de beperkingen van je bestaande uitrusting stoot

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe lens of nieuwe body ???

              Ik overweeg ook al een tijdje een breedhoek zoals de Canon EF-S 10-22. Misschien dat ik deze erbij koop... pfff moeilijk allemaal.

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe lens of nieuwe body ???

                Als ik jou was zou ik een nieuwe body kopen. Betere iso prestaties, betere ergonomie, groter bruikbaar scherm. Dat zijn voor mij de belangrijkste punten. Tegenover de 350D is dat een heel grote stap.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe lens of nieuwe body ???

                  Ik heb alleen schrik dat mijn 18-50 niet gaat voldoen op de 50D... Is dit terecht ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe lens of nieuwe body ???

                    Oorspronkelijk geplaatst door Xadec Bekijk bericht
                    Ik heb alleen schrik dat mijn 18-50 niet gaat voldoen op de 50D... Is dit terecht ?
                    Ligt er al aan wat je ervan verwacht. Maar ik denk wel dat je met een 350D en de 17-55
                    2.8 IS USM betere resultaten zult behalen dan met een 50D en de 18-50. Zelf heb ik ook
                    de 350D in combinatie met 17-55 2.8 gehad en was daar zeer tevreden over. De 350D is
                    immers nog steeds een prima fototoestel.
                    Maar de combinatie van een 50D met de 17-55 2.8 is over de hele lijn toch nog een stuk
                    fijner (beter in balans, iso's af te lezen in beeld, veel beter scherm, stuk gemakkelijker
                    manueel in te stellen) en beter (beeldkwaliteit, cropmogelijkheden, hogere iso's, enz.).
                    Moest ik in jouw plaats zijn, ik zou het ook niet zo 1 2 3 weten. De 17-55 2.8 is een
                    fantastische lens op de 350D, maar nog iets beter op de 50D. De 50D is een fantastisch
                    toestel. Ik zou eerlijk gezegd geen van beide meer willen missen. (Al besef ik ook wel
                    dat je hier niet echt veel aan hebt... vandaar misschien een 40D met een 17-55 2.8?)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe lens of nieuwe body ???

                      Oorspronkelijk geplaatst door Xadec Bekijk bericht
                      Ik heb alleen schrik dat mijn 18-50 niet gaat voldoen op de 50D... Is dit terecht ?
                      De 50D gaat meer kosten dan al de lenzen die je hebt, een zeker onevenwicht valt te verwachten

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe lens of nieuwe body ???

                        Heb me toch een 50D aangeschaft. De xxD ligt gewoon ook veel beter in de hand dan de xxxD reeks. Al een klein beetje gespeeld met het toestel. De Sigma 18-50 presteert toch niet zo slecht op het toestel. Zou graag eens het werkelijke verschil zien met de Canon 17-50 2.8 IS USM.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe lens of nieuwe body ???

                          Oorspronkelijk geplaatst door Xadec Bekijk bericht
                          Heb me toch een 50D aangeschaft. De xxD ligt gewoon ook veel beter in de hand dan de xxxD reeks. Al een klein beetje gespeeld met het toestel. De Sigma 18-50 presteert toch niet zo slecht op het toestel. Zou graag eens het werkelijke verschil zien met de Canon 17-50 2.8 IS USM.
                          Oeps, op de dag dat de opvolger uitkomt

                          Bijna eens zo duur weliswaar, aan de huidige prijs is de 50D een goede koop

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe lens of nieuwe body ???

                            Ik denk altijd zo. Een body evolueert constant, of toch sneller en sneller. Tenzij ik absoluut een nieuwe nodig heb, omdat ofwel oude kapot is of herstelling of whatever koop ik liever lenzen. Die gaan namelijk een pak langer mee.
                            MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe lens of nieuwe body ???

                              Oorspronkelijk geplaatst door Xadec Bekijk bericht
                              Heb me toch een 50D aangeschaft. De xxD ligt gewoon ook veel beter in de hand dan de xxxD reeks. Al een klein beetje gespeeld met het toestel. De Sigma 18-50 presteert toch niet zo slecht op het toestel. Zou graag eens het werkelijke verschil zien met de Canon 17-50 2.8 IS USM.
                              Proficiat met je aanschaf. Je zal het je zeker niet beklagen. En mocht je Sigma op termijn
                              niet voldoen, dan kun je altijd nog een betere lens aanschaffen. Keuze zat

                              Comment

                              Working...
                              X