Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows Fotogalerie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Windows Fotogalerie

    Een 'probleempje' dat me al lang wat verveelt is het volgende:

    Als ik een reeks foto's op mijn volledige scherm wil weergeven maak ik gebruik van de ingebouwde toepassing van Vista: de Windows Fotogalerie. (Rechts klikken op een afbeelding en dan 'voorbeeld' kiezen). Zolang het menu-kader blijft staan geen probleem en zeer behoorlijke beeldkwaliteit. Maar als ik de diavoorstelling start op een volledig scherm (via F11 of het vierkantje onderaan in beeld) dan is de kwaliteit van de foto alles behalve redelijk. En dat kan niet liggen aan een slechte vergroting of verkleining; mijn 17" scherm heeft 1920 op 1200 pixels en als ik een haarscherpe wallpaper van exact die afmetingen open op genoemde manier is het net of een tumbnail uitvergroot op mijn scherm komt...
    Nu de vraag: zijn er nog Vista's of XP'ers die hier last van hebben? Kan je de kwaliteit ergens aanpassen? Zijn er goede alternatieven voor full-screen slideshows?

    Alvast bedankt!

    Grtz,
    Palladio

    Ps: wat ik ook al heb ondervonden mbt de fullscreenkwaliteit is het volgende:
    Wanneer je een opgeslagen wallpaper rechts selecteert en kiest voor 'als bureaubladachtergrond gebruiken' zal de kwaliteit van de afbeelding veel minder zijn dan als je identiek diezelfde file als bureaubladachtergrond selecteert via de 'officiële' weg (de instellingen dus)...



    ------EDIT-----

    Blijkbaar zijn er nog eigenaardigheden met dat programma: zie http://forum.belgiumdigital.com/f59/...ie-173349.html
    You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

  • #2
    Re: Windows Fotogalerie

    Windose schrijft de foto op twee manieren weg, als vol formaat en als thumbnail.
    Waarschijnlijk opent uw Windose de foto's als thumbnails.
    Hoe het mogelijk is dat de thumbnails geopend worden weet ik echter niet.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Windows Fotogalerie

      Kan goed liggen aan het kleurenprofiel in Vista.
      De foto's krijgen dan ook een gele schijn.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Windows Fotogalerie

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Waarschijnlijk opent uw Windose de foto's als thumbnails.
        Was wellicht wat overdreven van mijn kant: de foto ziet eruit als een slechte vergroting, maar denk dat een thumbnail wellicht nog minder kwalitatief zou zijn...
        Ik heb het probleem intussen ook al even gegoogled en ik ben wel degelijk niet de enige met deze bemerkingen.
        Intussen ook ontdekt dat de fullscreen weergave van foto's via Windows Mediaplayer dan wel weer goed is!

        @Theokus: hier gelukkig geen last van gele schijn.

        Als voorbeeldje een 100% crop van een haarscherpe foto:


        Grtz,
        Palladio
        You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

        Comment

        Working...
        X