Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens voor Sony A

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens voor Sony A

    Hallo allemaal,

    Iets meer dan een maand geleden heb ik een nieuwe camera besteld, de Sony A200. Daarbij kreeg ik de kitlens, maar daarbij ben je niets natuurlijk. Aangezien ik voornamelijk sport fotografeer, zoek ik een goede, kwalitatieve lens. Ik ben nog een beginner, dus ik zou liever geen €2000 voor een lens neerleggen. De lens zou dus voor sport, voornamelijk paardensport, gebruikt worden. Het moet dus een redelijk zoombereik hebben.
    Ik heb eigenlijk al een lens besteld, de Tamron 55-200, maar aangezien die na meer dan 6 weken nog steeds niet binnen is, ga ik de bestelling annuleren.
    Ondertussen ben ik aan het twijfelen tussen:

    - 55-200 van Sony
    - 55-200 van Sigma
    - toch de Tamron

    of zou ik toch even doorsparen voor een F2.8 of één met een groter zoombereik?
    Last edited by Leonie; 27 augustus 2009, 12:08.
    It doesn't matter what you've got, but how you use it.

  • #2
    Re: lens voor Sony A

    De 55-200 is op zich zeker OK, maar als het voor indoor paardensport is, dan zal je toch naar een f/2.8-oplossing moeten, vrees ik, en of 200mm voldoende is als bereik, kan je het beste zelf inschatten. Hoever zit je van de actie af ?

    De volgende zijn zeker OK, en dan moet je maar even zien of je 300mm en/of f/2.8 denkt nodig te hebben (ik blijf nu even beneden de €1000 hé ) :
    Sony 70-300 G SSM (de beste van deze reeks qua beeldkwaliteit en snelle AF, maar geen f/2.8)
    Sigma 70-200/2.8 EX DG (tweedehands, of evt. HSM-versie nieuw)
    Tamron 70-200/2.8 Di
    Minolta 100-300 D Apo (tweedehands)
    Sigma 400/5.6 Apo (tweedehands)
    ... en dan vergeet ik er waarschijnlijk nog wel enkele

    Succes met de keuze !
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: lens voor Sony A