Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma vs canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma vs canon

    Hey, heb een vraagje over een lens, ben nu in het bezit van een eos 400d met de kitlens van de 450d, nl de 18-55 is.
    Nu is mijn vraag, is de Sigma 18-125mm F 3.8-5.6 DC OS HSM een upgrade in kwaliteit ten opzichte van de kitlens?
    zou deze alleen al willen aangezien de grotere zoom en omdat de canon variant opmerkelijk duurder uitvalt.
    alvast bedankt

    groeten bart
    Sony A7iii 28-70mm, 85mm 1.8, 135mm 2.0 - Sony rx100
    500px site: https://500px.com/crazy_b

  • #2
    Re: sigma vs canon

    Die Sigma koop je alleen voor het grotere bereik, het schijnt een vrij goede lens te zijn, maar optisch geen sprong vooruit (dat kan ook niet met zo'n bereik).

    Je mag blij zijn als je er niet op achteruit gaat.....

    Comment


    • #3
      Re: sigma vs canon

      Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      Die Sigma koop je alleen voor het grotere bereik, het schijnt een vrij goede lens te zijn, maar optisch geen sprong vooruit (dat kan ook niet met zo'n bereik).

      Je mag blij zijn als je er niet op achteruit gaat.....
      Kan je oa hier zien



      Comment


      • #4
        Re: sigma vs canon

        Oorspronkelijk geplaatst door Crazy_B Bekijk bericht
        Hey, heb een vraagje over een lens, ben nu in het bezit van een eos 400d met de kitlens van de 450d, nl de 18-55 is.
        Nu is mijn vraag, is de Sigma 18-125mm F 3.8-5.6 DC OS HSM een upgrade in kwaliteit ten opzichte van de kitlens?
        zou deze alleen al willen aangezien de grotere zoom en omdat de canon variant opmerkelijk duurder uitvalt.
        alvast bedankt

        groeten bart
        Ik geloof er ook niet in. Je gaat toch van lens moeten wisselen. Als je het goedkoop wilt houden denk ik dat je met de andere kitlens, de 55-200 niet veel verkeerd kan doen. Is mechanisch geen superkwaliteit, maar optisch zeker goed genoeg.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: sigma vs canon

          Oorspronkelijk geplaatst door Crazy_B Bekijk bericht
          Nu is mijn vraag, is de Sigma 18-125mm F 3.8-5.6 DC OS HSM een upgrade in kwaliteit ten opzichte van de kitlens?
          nee vind van niet hoor.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: sigma vs canon

            Een 55-250 is ook een mogelijkheid als je IS wilt. Is wel geen USM maar is ook van goede kwaliteit. Is zelfs nog iets meer tele dan de 55-200.
            Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

            Comment


            • #7
              Re: sigma vs canon

              De beste uitbreiding op uw bestaand setje is zonder enige twijfel de EF-S 55-250 IS.
              Ik kan u dat objectief warm aanbevelen, het is meer dan zijn geld waard.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: sigma vs canon

                Ja denk dat ik genoeg weet, is toch echt niemand voor precies.
                De 55 -250 heb ik gehad, aangezien dat bereik te groot was en ik dit niet gebruikte heb ik deze weer van de hand gedaan.
                Maar soms is 55 net iets te weinig, daarmee dacht ik eerst aan deze.

                merci voor de reacties

                groeten bart
                Sony A7iii 28-70mm, 85mm 1.8, 135mm 2.0 - Sony rx100
                500px site: https://500px.com/crazy_b

                Comment

                Working...
                X