Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ouwe panagor 200m 3.5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ouwe panagor 200m 3.5

    ik zit eigenlijk een beetje in mijn maag met deze lens... hij kwam met die leica SL mee, alleen lijkt er iets aan te ontbreken.. dwz, ik krijg hem er niet op geklikt.. de cameravatting is ahw ´female´ maar die panagor dus ook.. net of er iets aan ontbreekt..

    volgens mij is het niet al te veel soeps, deze tele, ik heb al wat rondgezocht, en ik geloof dat ie uit de late jaren ´70 stamt..

    zijn er mensen hier, die wat meer weten over deze lens, en of het een goeie is..?

    en ik weet ook niet of er nog adapterringen zijn, om deze evt op een leica SL te zetten (R-systeem)

    Er zat btw nog een 62mm B+W uv-filter op, en die heb ik er inmiddels afgehaald, want die past lekker op een lensje wat ik nog steeds gebruik..

    alle hulp, adviezen en remarks zijn van harte welkom!!

    groetjess, Alex!

  • #2
    Re: ouwe panagor 200m 3.5

    Waarom zou dit objectief niet goed zijn?
    Klik HIER eens om voorbeelden te zien van een 250mm f/4,5.
    Voorbeelden staan bij # 231 en # 234.
    Welke vatting heeft uw objectief en op welke camera wil je die eventueel gebruiken?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: ouwe panagor 200m 3.5

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Waarom zou dit objectief niet goed zijn?
      Klik HIER eens om voorbeelden te zien van een 250mm f/4,5.
      Voorbeelden staan bij # 231 en # 234.
      Welke vatting heeft uw objectief en op welke camera wil je die eventueel gebruiken?
      Vermoedelijk is het een Canon FD of FL....
      Dat is wel 1 van de moeilijkste om aan te passen op een ander merk body.

      Comment


      • #4
        Re: ouwe panagor 200m 3.5

        hoi! THX!

        ik zal er vanavond es een foto van maken, van die vatting op de lens..er zit btw ook nog een 2x panagor auto teleconverter bij..hij is meegekomen met die leica sl, maar ik vermoed dat ie er niet bij hoort..

        groetjes, Alex.

        Comment


        • #5
          Re: ouwe panagor 200m 3.5

          ik plaats ze ff achter ene linkje, aangezien dit geen foto/topic is...


          heb geprobeerd om eea zo duidelijk mogelijk vast te leggen, zodat de kijkers mij mss van meer info over de lensmount van deze panagor kunnen geven...

          als het niet mogelijk is om deze lens op mijn leica Sl te plaatsen, dan zou ik het fijn vinden, als anderen deze wel kunnen gebruiken... het zou imers zonde zijn, om deze lens te laten verstoffen in de vitrinekast...

          want dan mag ie gewoon weg..inclusief de converter...


          groetjess, Alex!



          F1


          links de panagor, en rechts de leitz-wetzlar 180mm 2.8, de mounts zichtbaar....




          F2
          justement de panagor 200mm..






          F3
          de 2x converter...past direct op de panagor..







          F4
          de 2x converter zonder de lensdopkes...









          F5
          links de leitz-wetzlar 180mm 2.8, naast de panagor 200 mm incl de 2x converter, volledig uitgezoomd..






          op welke camera past dit nu?? en nogmaals, als het niet op mijn leica past, dan mag de boel gewoon weg... dit soort lenskes moeten gewoon gebruikt worden, dus als ik er iemand plezier mee kan doen, mits het bij mij niet past, graag!!

          groetjess, Alex!

          Comment


          • #6
            Re: ouwe panagor 200m 3.5

            Panagor met Canon FD/FL mount
            Er zijn daarvoor IN PRINCIPE 3 opties:
            1-Adapter met lens> kwaliteit matig, niet zinvol
            2-Adapter zonder glas> alleen close-up /macro
            3-Mogelijk is de hele mount afschroefbaar, het zou een T-mount kunnen zijn, en vervangen door gewenste mount

            T.a.v 1 en 2 weet ik niet of deze adapters ook bestaan, ik denk eerlijk gezegd van niet.

            Comment


            • #7
              Re: ouwe panagor 200m 3.5

              Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
              Panagor met Canon FD/FL mount
              Er zijn daarvoor IN PRINCIPE 3 opties:
              1-Adapter met lens> kwaliteit matig, niet zinvol
              2-Adapter zonder glas> alleen close-up /macro
              3-Mogelijk is de hele mount afschroefbaar, het zou een T-mount kunnen zijn, en vervangen door gewenste mount

              T.a.v 1 en 2 weet ik niet of deze adapters ook bestaan, ik denk eerlijk gezegd van niet.
              THX!! zo te zien kan ik met deze lens niet veel.. jammer, maar mss kan ik er iemand anders blij mee maken..

              eigenlijk heb ik deze lens niet echt nodig, aangezien die 180mm 2.8 bijna hetzelfde bereik heeft....

              ik hoop dat ik er iemand blij mee kan maken, die deze lens+converter wel goed kan gebruiken.. (en wie het wil hebben mag altijd een pm sturen natuurlijk..) liever dat iemand hem gebruikt, dan dat het hier ligt te verstoffen..

              zou leuk zijn

              hartstikke bedankt voor je goede adviezen!!

              (momenteel ben ik bezig met een oude nikon F camera over te nemen,met een 50mm erop... ben erg geinteresseerd, maar het is nog ff afwachten wat de prijs gaat worden..

              mss dat ik nog es tegen zo'n canon aanloop, maar actief zoeken is meestal voor mij niet de juiste manier, je moet net tegen van die kleine 'juweeltjes van ouwe techniek' aanlopen, denk ik....

              ik verzamel niet om het verzamelen, het moet nog correct werken, en bruikbaar zijn, rolletje erin, en lekker op pad kunnen gaan met deze ouwe pareltjes...

              (eigenlijk veel leuker dan dslr.. )

              groetjess, Alex!


              edit: het gaat om een oude nikon FE..
              Last edited by Sjinouck; 28 augustus 2009, 20:33. Reden: correctie...

              Comment

              Working...
              X