Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dringend raad gevraagd computer aldi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • dringend raad gevraagd computer aldi

    Mijn medion computer nu iets meer dan vijf jaar is vanavond tijdens bewerkingen in panne gevallen.
    De laatste tijd viel hij al geregeld uit met melding van hardware probleem, maar startte later weer op, dat doet hij nu niet meer
    Als ik hem nu opstart dan maakt de ventilator veel lawaai en het besturingsysteem start niet op!?

    Goed maar dit terzijde, toevallig verschijnt morgen een pc in aldi.
    Is het nog verstandig een medion te kopen of is het normaal dat een computer na vijf jaar de geest kan geven?? en loont het zich nog om deze te laten herstellen?

    Kan me iemand raad geven, de oude herstellen of een nieuwe kopen voor nu 500 euro.

    Hopelijk ben ik mijn werk niet kwijt op de oude computer ik zal hem zeker sowieso moeten laten herstellen voor de inhoud van mijn harde schijf te recupereren!??
    aldi link




    Nog even vermelden dat ik mij nu behelp met mijn laptop...
    Groeten Sensor

  • #2
    Re: dringend raad gevraagd computer aldi

    Als hij veel lawaai maakt en na een tijdje uitvalt is er grote kans dat het een ventillator is dat niet meer zijn werk doet ... in dat geval zorgt een oververhitting misschien voor het probleem. Als het enkel dat is dan zijn de kosten natuurlijk niet hoog.
    Feit dat hij nu niet meer opstart is een slechter teken ... misschien iets anders stuk gegaan door te lang te wachten met een oplossing.
    Nu ja, het is gissen naar de reden zonder deftige analyse.
    In de Carrefour zijn er ook een reeks PC's in de aanbieding deze week en de prijs ligt eveneens in die omgeving.
    Vijf jaar voor een PC zonder problemen is niet slecht ... als is voor iedereen langer altijd beter.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: dringend raad gevraagd computer aldi

      Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
      Mijn medion computer nu iets meer dan vijf jaar is vanavond tijdens bewerkingen in panne gevallen.
      De laatste tijd viel hij al geregeld uit met melding van hardware probleem, maar startte later weer op, dat doet hij nu niet meer
      Als ik hem nu opstart dan maakt de ventilator veel lawaai en het besturingsysteem start niet op!?

      Goed maar dit terzijde, toevallig verschijnt morgen een pc in aldi.
      Is het nog verstandig een medion te kopen of is het normaal dat een computer na vijf jaar de geest kan geven?? en loont het zich nog om deze te laten herstellen?

      Kan me iemand raad geven, de oude herstellen of een nieuwe kopen voor nu 500 euro.

      Hopelijk ben ik mijn werk niet kwijt op de oude computer ik zal hem zeker sowieso moeten laten herstellen voor de inhoud van mijn harde schijf te recupereren!??
      aldi link




      Nog even vermelden dat ik mij nu behelp met mijn laptop...
      Jouw precies aanraden wat je moet doen en wat het voordeligst is.... niet gemakkelijk Sensor.

      Ik kan wel zeggen dat die pc's van de Aldi niet slecht zijn.
      Hier op BD heb ik er al veel goeds over gelezen.

      De pc die nu wordt aangeboden aan 499 euro ziet er goed uit.

      Een pc kan inderdaad altijd in panne vallen en op elk ogenblik.
      En jouw Medion bewijst toch dat het vijf jaar goed is gegaan.
      Als je met die nieuwe weer vijf jaar kunt computeren dan zit je heel goed en zeker
      voor de prijs van 499 euro.
      En zorg maar meteen voor een backup-schijf voor jouw data, zo'n externe bijvoorbeeld.

      Wat er scheelt met jouw huidige computer weet ik niet.
      Je kan die laten herstellen en die kosten kunnen 20 euro zijn of 200 euro.
      Een goede vriend & kennis met wat kennis van een pc kon jouw pc wel eens nakijken.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: dringend raad gevraagd computer aldi

        Die medion is eigenlijk niet echt duur voor wat je krijgt en de drie jaar garantie dat staat vast.
        Maar het besturingssysteem vista dat steekt me tegen (veel beveiligingen) .
        Als ik die vista er kan afgooien en probleemloos windows xp op kan zetten dan valt het nog wel mee.

        Hoe lang draait gemiddeld een computer mee?
        Allé het zal morgen wel weer een geloops worden.
        En theokus het gaat wel bijna zeker om een hardware probleem, maar als jij denkt dat die vriend me daar mee kan helpen graag. Steekt die misschien ook zelf computers in elkaar?

        En moet ik nu snel beslissen voor die medion in Aldi (die misschien de deur uitvliegen) of vind ik elders voor die prijs een evenwaardige computer?
        Groeten Sensor

        Comment


        • #5
          Re: dringend raad gevraagd computer aldi

          Er zit een bon bij om over te schakelen op windows 7, geen licentiekosten.
          Windows 7 zou stukken beter zijn dan vista volgens sommige forums.

          De computers van de Aldi zijn zeker niet slecht, hangt af voor wat je hem gaat gebruiken.

          Ben er al jaren tevreden over, weinig problemen.

          Wim
          Canon 450D

          Comment


          • #6
            Re: dringend raad gevraagd computer aldi

            Oorspronkelijk geplaatst door wimmi Bekijk bericht
            Er zit een bon bij om over te schakelen op windows 7, geen licentiekosten.
            Windows 7 zou stukken beter zijn dan vista volgens sommige forums.

            De computers van de Aldi zijn zeker niet slecht, hangt af voor wat je hem gaat gebruiken.

            Ben er al jaren tevreden over, weinig problemen.

            Wim
            Zo is dat Wim.
            Zelf gebruik ik Windows 7 al een hele tijd.... geen problemen tot nu toe.
            Sneller dan Vista.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: dringend raad gevraagd computer aldi

              Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
              Die medion is eigenlijk niet echt duur voor wat je krijgt en de drie jaar garantie dat staat vast.
              Maar het besturingssysteem vista dat steekt me tegen (veel beveiligingen) .
              Als ik die vista er kan afgooien en probleemloos windows xp op kan zetten dan valt het nog wel mee.

              Hoe lang draait gemiddeld een computer mee?
              Allé het zal morgen wel weer een geloops worden.
              En theokus het gaat wel bijna zeker om een hardware probleem, maar als jij denkt dat die vriend me daar mee kan helpen graag. Steekt die misschien ook zelf computers in elkaar?

              En moet ik nu snel beslissen voor die medion in Aldi (die misschien de deur uitvliegen) of vind ik elders voor die prijs een evenwaardige computer?
              Niet mijn vriend & kennis he
              Zoek in jouw vriendenkring....
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: dringend raad gevraagd computer aldi

                Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
                Hopelijk ben ik mijn werk niet kwijt op de oude computer ik zal hem zeker sowieso moeten laten herstellen voor de inhoud van mijn harde schijf te recupereren!??
                aldi link
                pc opendraaien, alles behalve harde schijf met een koevoet loswrikken (of schroeven als je van de juiste aanpak houdt) naar de winkel om een moederbord, prcessor en geheugen (zou je voor een 150-250€ moeten hebben afhankelijk van hoe rap het allemaal moet gaan).
                schroef alles op zijn plaats, verbind de draadjes (als het pas is het juist) en je hebt een nieuwe computer die.
                Als ik het probleem goed begrijp zou het zo moeten opstarten van het OS dat op je oude schijf staat. Wel zeker controleren hoe het met de schijfaansluiting zit IDE/(S)ATA.

                met een beetje google en wat forums heb je dat zo voor mekaar.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #9
                  Re: dringend raad gevraagd computer aldi

                  Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
                  Die medion is eigenlijk niet echt duur voor wat je krijgt en de drie jaar garantie dat staat vast.
                  Maar het besturingssysteem vista dat steekt me tegen (veel beveiligingen) .
                  Als ik die vista er kan afgooien en probleemloos windows xp op kan zetten dan valt het nog wel mee.

                  Hoe lang draait gemiddeld een computer mee?
                  Allé het zal morgen wel weer een geloops worden.
                  En theokus het gaat wel bijna zeker om een hardware probleem, maar als jij denkt dat die vriend me daar mee kan helpen graag. Steekt die misschien ook zelf computers in elkaar?

                  En moet ik nu snel beslissen voor die medion in Aldi (die misschien de deur uitvliegen) of vind ik elders voor die prijs een evenwaardige computer?
                  heb al een paar jaar vista in gebruik en slechter dan xp vind ik em niet, wat anderen er over vinden tja ....ieder zen mening
                  maar als je vista draait heb je een snel machien nodig dat spreekt voor zich indien je daar aan voldoet geen probleem.
                  en veel beveiligingen ???? welke ?, dat zou ik graag es willen weten

                  nu over die pc van medion, zeker geen slecht ding voor dat geld maar zou er die externe hd bijkopen
                  zijn specs zijn zeker genoeg om foto bewerking te doen.

                  greets
                  je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                  www.korandoke.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: dringend raad gevraagd computer aldi

                    Geen enkele pc is slecht opzich, een pc wordt slecht onder de verkeerde handen.

                    5 jaar een pc hebben, zonder enige vorm van kennis, buiten de basiskennis is nog vrij goed. :P

                    Comment


                    • #11
                      Re: dringend raad gevraagd computer aldi

                      Oorspronkelijk geplaatst door wimmi Bekijk bericht
                      Er zit een bon bij om over te schakelen op windows 7, geen licentiekosten.
                      Windows 7 zou stukken beter zijn dan vista volgens sommige forums.

                      De computers van de Aldi zijn zeker niet slecht, hangt af voor wat je hem gaat gebruiken.

                      Ben er al jaren tevreden over, weinig problemen.

                      Wim
                      Windows 7 is inderdaad veel beter dan Windows Vista. Een verademing! Heel snel. Ik heb reeds de officiële versie (Windows 7 pro) deze is reeds beschikbaar voor bedrijven met een volume license contract. Ik weet niet wanneer ze voor de particulier beschikbaar komt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: dringend raad gevraagd computer aldi

                        Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                        pc opendraaien, alles behalve harde schijf met een koevoet loswrikken (of schroeven als je van de juiste aanpak houdt) naar de winkel om een moederbord, prcessor en geheugen (zou je voor een 150-250€ moeten hebben afhankelijk van hoe rap het allemaal moet gaan).
                        schroef alles op zijn plaats, verbind de draadjes (als het pas is het juist) en je hebt een nieuwe computer die.
                        Als ik het probleem goed begrijp zou het zo moeten opstarten van het OS dat op je oude schijf staat. Wel zeker controleren hoe het met de schijfaansluiting zit IDE/(S)ATA.

                        met een beetje google en wat forums heb je dat zo voor mekaar.
                        Onzin, dat lukt soms en dan enkel en alleen als de beide moederborden dezelfde chipset hebben. 99% kans dat je moet herinstalleren.

                        Sensor zou ik aanraden: stop de schijf van de oude PC in een ICY box en je hebt meteen een backup van je data. En koop een nieuwe PC. Een PC van 5 jaar oud laten herstellen is meestal geld wegsmijten.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: dringend raad gevraagd computer aldi

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Onzin, dat lukt soms en dan enkel en alleen als de beide moederborden dezelfde chipset hebben. 99% kans dat je moet herinstalleren.

                          Sensor zou ik aanraden: stop de schijf van de oude PC in een ICY box en je hebt meteen een backup van je data. En koop een nieuwe PC. Een PC van 5 jaar oud laten herstellen is meestal geld wegsmijten.
                          dan heb ik ongelofelijk veel geluk. Harde schijf van een pentium 2, naar een pentium 3 gebracht, alles werkte, dan naar een iets snellere pentium 3, dan een nieuwe pc gemaakt met de kast van de oude en dat bleef maar werken. telkens nieuwere moederborden en nieuwe processors. daarbij zat ochtereenvolgens IBM, intel en AMD gerief. Startte elke keer zonder problemen op en alles werkte.

                          Waarop baseer je je dat het niet zou gaan? Ik kan me voorstellen dat een zelfgecompileerde Gentoo of een Linux From Scratch daar problemen mee hebben vanwege de zeer machinespecifieke installatie.
                          The Knight That Says Ni...kon

                          Comment


                          • #14
                            Re: dringend raad gevraagd computer aldi

                            Hallo mensen allemaal,

                            ik ben weer aan het computeren met mijn oude pc
                            Ik had vanmorgen een collega van het werk gebeld (een computerfreak) die heeft mij aangeraden om hem eens open te maken en alle stof weg te zuigen, fichkes eens uitrekken en ook de kaarten.
                            Nu bij het openmaken zag ik meteen dat de ventilator (een rechtopstaande soort koker) scheef en los stond.
                            Die ventilator staat op een plastiek raampje vastgeklemd met twee klemveren.
                            Een klemveer was losgekomen omdat het haakje waar ie onder schuift afgebroken is.
                            Ik heb de ventilator dan maar aan een kant goed vastgetaped aan de kast van de pc.
                            Die ventilator staat weer goed stabiel op zijn plaats, ik denk niet dat ie nog los gaat komen.
                            Monitor terug aangesloten en pc opgestart en yes ik kreeg weer signaal en besturing startte mooi op

                            Ben nu al een paar uurtjes aan het werk ermee, en intussen ook eens naar Aldi gegaan om eens te kijken of er nog pc's stonden, nog 5 stuks.. moeilijk om aan de verleiding te weerstaan
                            maar ik ga het nog even met mijn oude doen, en direct mijn laatste werk copieren naar mijn externe harde disk (dat gebeurde eigenlijk veel te weinig).

                            Maar die nieuwe pc van aldi ziet er wel erg mooi uit Neen ik koop hem niet.

                            groetjes
                            Groeten Sensor

                            Comment


                            • #15
                              Re: dringend raad gevraagd computer aldi

                              Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
                              Hallo mensen allemaal,

                              Maar die nieuwe pc van aldi ziet er wel erg mooi uit Neen ik koop hem niet.

                              groetjes
                              Hahaha.... toch sjarels he
                              Maar je hebt gelijk.
                              En het is wel geen goede vriend of kennis geworden maar wel een goeie collega
                              Het mooie is dat je het uiteindelijk zelf gedaan hebt.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X