Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Close up lens of tussenringen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Close up lens of tussenringen

    omdat ik de laatste tijd graag bloemen fotografeer, zou me graag eens verder willen verdiepen in macro, maar wil eerst eens kijken of het met wel zal bevallen. In het begin zou het vooral voor bloemen zijn en misschien achteraf voor ook voor insecten. Ben in het bezit van een Canon EOS 400D, lenzen = Sigma 18-200 mm F3.5-6.3 DC OS / 72 mm doormeter - Canon EFS 17-55 IS USM / 77 mm doormeter. Welke van beide lenzen zou ik het best gebruiken. Wat zijn jullie ervaringen en welke combinatie zouden jullie me aanraden. Heb al veel op deze forum gelezen, maar geraak er niet uit. Verlies je aan scherpte. Moet je handmatig scherp stellen, ben nog niet lang bezig en denk dat me dat niet erg zal lukken . grtn Ingrid
    Last edited by IngridVD; 26 augustus 2009, 20:10.
    groetjes Ingrid


  • #2
    Re: Close up lens of vergroot lens

    Ik fotografeer heel veel bloemen uit mijn plantenverzameling en het beste geld dat ik ooit uitgegeven heb aan fotografie in dit verband was voor een Sigma 105mm macro lens ..
    Met de Sigma 18-200 gaat het ook wel (ik heb de OS versie van die lens ook) maar IMHO is de 105mm gewoon beter voor dit doel
    FWIW

    Comment


    • #3
      Re: Close up lens of vergroot lens

      Ik ben ook voorstander van de Sigma 105mm 1:1 macro.
      Maar wil je langzaam aan beginnen dan kun je ook met voorzetlenzen, tussenringen of een omgekeerde 50mm lens starten.
      De ganse waaier van mogelijkheden wordt hier uitgelegd.

      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

      Comment


      • #4
        Re: Close up lens of tussenringen

        bedankt voor de reactie, heb de links eens overlopen, knap gedaan.
        zou toch eerst eens willen proberen met de hulpstukken, voorzetlens of tussenringen wie heeft er ervaring mee, zodat ik misschien een besluit kan nemen, grtn Ingrid
        groetjes Ingrid

        Comment


        • #5
          Re: Close up lens of tussenringen

          Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
          Ik ben ook voorstander van de Sigma 105mm 1:1 macro.
          Maar wil je langzaam aan beginnen dan kun je ook met voorzetlenzen, tussenringen of een omgekeerde 50mm lens starten.
          De ganse waaier van mogelijkheden wordt hier uitgelegd.

          http://users.telenet.be/beertjesfoto...te/lenzen.html
          bedankt
          groetjes Ingrid

          Comment

          Working...
          X