Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D50 lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D50 lens

    Ik heb zojuist een nikon D50 cadeau gekregen maar wel zonder lens...
    Kan er mij iemand helpen welke lenzen compatibel zijn voor de D50?

    Merci
    Tom

    [Mod]Hoort eer thuis in Objectieven, dan in Gezocht[/Mod]
    Last edited by LesC; 25 augustus 2009, 15:44.

  • #2
    Re: Nikon D50 lens

    Alle AF Nikkors lenzen en download eens gewoon manual bij Nikon en kijk daar in.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D50 lens

      Stond eerst in gevraagd, dus heb hem pm gestuurd. Ik zou dus kijken naar de kitlenzen. De 18-55 vr, 18-105, ,18-70 etc. afhankelijk van het budget. In die prijsrange liggen de prijzen van de equivalente sigmas en tamrons niet zoveel uit elkaar en zou ik voor de merkeigen nikkors gaan.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D50 lens

        Alle Nikon AF lenzen, als eveneens Sigma en Tamron AF lenzen met nikonvatting. Als het echt is om te starten is een Nikkor 18-70 tweedehands eventueel een goede keuze; hoeft niet veel te kosten en is toch al een mooi objectiefje, als het echt niets mag kosten een tweedehands Nikkor 18-55.
        Als het net iets meer mag zijn, een Tamron 17-50 f/2.8 i.p.v. de kitlens lijkt me toch ook eens de moeite om te overwegen. Maar het hangt een beetje af van budget he.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D50 lens

          Oorspronkelijk geplaatst door Wim 76 Bekijk bericht
          Alle Nikon AF lenzen, als eveneens Sigma en Tamron AF lenzen met nikonvatting. Als het echt is om te starten is een Nikkor 18-70 tweedehands eventueel een goede keuze; hoeft niet veel te kosten en is toch al een mooi objectiefje, als het echt niets mag kosten een tweedehands Nikkor 18-55.
          Als het net iets meer mag zijn, een Tamron 17-50 f/2.8 i.p.v. de kitlens lijkt me toch ook eens de moeite om te overwegen. Maar het hangt een beetje af van budget he.
          De 18-55 vr lijkt me budgetgewijs een betere keuze, je verliest de mogelijkheid vann 55-70 en is ietsje minder lichtsterk, maar heeft wel vr, beeldkwaliteit is net zo goed en is een stuk goedkoper.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D50 lens

            op mijn D50 staat steeds een 18-70mm, erg goed lensje... toch wel wat beter als de 18-55mm

            tweedehands te koop voor een 120€ (dat was de prijs die ik betaalde)
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D50 lens

              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              op mijn D50 staat steeds een 18-70mm, erg goed lensje... toch wel wat beter als de 18-55mm

              tweedehands te koop voor een 120€ (dat was de prijs die ik betaalde)
              De 18-55 heb je in drie versies.

              De eerste was inderdaad niet zo goed, dat is degene die gebundeld werd met de d50, de tweede, een 18 55 afs dx II, de standaard kitlens van de d40, is optisch wel weer erg goed en een match voor de 18-70, de derde is gelijk aan de tweede, maar dan met vr.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D50 lens

                Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                De 18-55 heb je in drie versies.

                De eerste was inderdaad niet zo goed, dat is degene die gebundeld werd met de d50, de tweede, een 18 55 afs dx II, de standaard kitlens van de d40, is optisch wel weer erg goed en een match voor de 18-70, de derde is gelijk aan de tweede, maar dan met vr.
                Ik ben het daar toch niet volledig mee eens. De eerste 18-55 (die bij de D50 zat) is optisch helemaal gelijk aan de tweede (die bij de D40 zat). De autofocusmotor is wel wat verbeterd bij die tweede. Om mijn stelling kracht bij te zetten even een linkje: http://www.bythom.com/1855lens.htm (in de rode voetnoot staat dit).
                Verder vind ik de 18-70 een stuk steviger gebouwd dan de 18-55. (ik denk dan ondermeer aan een metalen vatting i.p.v. ééntje uit plastiek).
                Wat tenslotte de 18-55 VR betreft, die heeft inderdaad het voordeel van de beeldstabilisatie. Kan je die voor een schappelijke prijs vinden dan is dat zeker ook de moeite (maar nieuw zou ik hem zelf niet kopen).

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D50 lens

                  Inderdaad, ik was mis. Ik dacht het ergens gelezen te hebben.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D50 lens

                    De plaatjes van de 18-70 zijn beter, al heb ik geen ervaring met de VR versie. Hij is iets lichtsterkter. En aan de bouw zie je dat de 18-70 eigenlijk een lens voor een andere klasse is. Hij lijkt bijvoorbeeld veel op de 24-85 AF-S en dat was toch, voor amateurs een behoorlijk dure lens. De 18-55 ziet er dan veel meer speelgoedachtig uit, al kun je met zo'n lensje toch ook wel behoorlijke plaatjes trekken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D50 lens

                      Oorspronkelijk geplaatst door Krasser Bekijk bericht
                      De plaatjes van de 18-70 zijn beter, al heb ik geen ervaring met de VR versie. Hij is iets lichtsterkter. En aan de bouw zie je dat de 18-70 eigenlijk een lens voor een andere klasse is. Hij lijkt bijvoorbeeld veel op de 24-85 AF-S en dat was toch, voor amateurs een behoorlijk dure lens. De 18-55 ziet er dan veel meer speelgoedachtig uit, al kun je met zo'n lensje toch ook wel behoorlijke plaatjes trekken.
                      inderdaad... de 18-70mm heeft een opening van 4.5 op 70mm, terwijl de 18-55mm slechts 5.6 heeft op 55mm...
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D50 lens

                        Eventjes iedereen al bedankt voor de uitleg en tips die jullie mij gegeven hebben !

                        Comment

                        Working...
                        X