Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar handige laptop . . .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op zoek naar handige laptop . . .

    Ik ben weer op zoek, ik heb mijn Mac Book 13" verkocht omdat ik het Mac systeem echt niet kon gewoon worden . . .

    Iemand ervaring of mening over dit systeem : http://www.laptopshop.be/product/733...ed-qwerty.html

    Alvast bedankt voor eventuele reacties
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Op zoek naar handige laptop . . .

    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Ik ben weer op zoek, ik heb mijn Mac Book 13" verkocht omdat ik het Mac systeem echt niet kon gewoon worden . . .

    Iemand ervaring of mening over dit systeem : http://www.laptopshop.be/product/733...ed-qwerty.html

    Alvast bedankt voor eventuele reacties
    Ja, ik heb iets dergelijks van Fujitsu-Siemens, ongeveer dezelfde specificaties/afmetingen, maar heeft bijna twee jaar terug wel een stuk méér gekost, zo gaat het nu eenmaal in dat wereldje.

    Heel handig om mee te nemen op reis, ik heb er reeds veel plezier aan gehad, en de batterij gaat uitzonderlijk lang mee, is wel een azerty toetsenbordje.

    Comment


    • #3
      Re: Op zoek naar handige laptop . . .

      Ik heb gezocht naar een azerty toetsenbord maar niet direct gevonden voor deze laptop, aan de andere kant, je hebt geen apart numeriek keyboard en dan is qwerty soms handiger als je getallen moet intikken.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: Op zoek naar handige laptop . . .

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Ik ben weer op zoek, ik heb mijn Mac Book 13" verkocht omdat ik het Mac systeem echt niet kon gewoon worden . . .

        Iemand ervaring of mening over dit systeem : http://www.laptopshop.be/product/733...ed-qwerty.html

        Alvast bedankt voor eventuele reacties
        Had daar dan windhoos opgezet
        Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
        www.cromagnonman.be

        Comment


        • #5
          Re: Op zoek naar handige laptop . . .

          Oorspronkelijk geplaatst door cromagnonman Bekijk bericht
          Had daar dan windhoos opgezet
          Dacht je dat ik dat niet had gedaan? Maar bepaalde backup programma's werken niet als je windows draait op een Mac ( Acronis True Image ) Een programma dat dus een image maakt van je C-schijf, en aangezien ik veel experimenteer met trial software moet ik regelmatig alles opnieuw installeren, ik foefel nogal graag en probeer dingen uit . . . een image terugzetten duurt een halfuurtje en ik had weer een opgekuist systeem. Dat miste ik dus . . .
          Er waren nog wel wat kleine dingetjes hoor, zoals het Mac toetsenbord, er mankeren nogal wat toetsen die ik gewoon was om te gebruiken en dat gedoe met dat appeltje was ik ook een beetje moe . . . nee, een Mac . . . dat laat ik liever aan anderen over . . . de iPhone daarentegen is een juweeltje
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Op zoek naar handige laptop . . .

            Uiteindelijk is het deze hier geworden : http://www.laptopshop.be/product/681...mn-azerty.html
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Op zoek naar handige laptop . . .

              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Uiteindelijk is het deze hier geworden : http://www.laptopshop.be/product/681...mn-azerty.html
              hopelijk heb je niet te snel iets voor met je laptop
              wat de service van die keten is alles behalve snel te noemen
              ik betaal liever 50€ meer voor dezelfde laptop in een winkel waar je wel goede service krijgt
              bij coolblue zitten er bijna om de maand andere medewerkers achter de ballie of telefoon

              Comment


              • #8
                Re: Op zoek naar handige laptop . . .

                Bij hoeveel winkels is de garantie en service na verkoop nog wel goed?

                Zelfs vele professionele computerwinkels zijn al 3de of 4de in lijn na de invoerder...
                Vraag bij een aantal winkels maar eens na waar ze hun computers halen (als ze het al willen zeggen). In de meeste gevallen kopen ze het al van een grotere winkel die ze op zijn beurt in het beste geval van de invoerder koopt, of anders van een grotere overkoepelende firma en dan zo van de invoerder.

                Bij garantie-gevallen gaan er zo vaak al enkele dagen verloren doordat ze het telkens hogerop moeten sturen en het antwoord ook telkens terug al de trapjes moet doorstaan om tot bij jou te geraken.

                Ik heb onlangs ook een nieuwe laptop gekocht... Ik heb bij een aantal professionele winkels naar de prijs gevraagd en kwam tot de conclusie dat ik daar ongeveer 200€ meer betaalde dan bij een kleine webwinkel waar je kan afhalen in de buurt.
                Bij allen was de garantie 2 jaar pick-up & return door de fabrikant.
                Waarom zou ik dan 200€ meer betalen voor dezelfde service en hetzelfde toestel?
                Met die 200€ kan ik al eens iets laten repareren ook dat niet meer in garantie zou vallen.

                Met de garantie-aanvraag rechtstreeks bij de fabrikant te doen ben je meestal ook sneller geholpen. De dag nadien wordt het toestel vaak al afgehaald en je hebt meestal ook ergens een helpdesk die ook na de openingsuren van de gewone winkels beschikbaar is. (En meestal betaal je nog eens administratiekosten bij de gewone winkel voor iets dat ze moeten verzenden...)

                Om een lang verhaal kort te maken: het wil niet zeggen dat wanneer je bij een grote keten of webwinkel koopt, je slechter af bent.

                En Franciskine: succes met je nieuwe aanwinst!
                - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

                Comment


                • #9
                  Re: Op zoek naar handige laptop . . .

                  Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                  hopelijk heb je niet te snel iets voor met je laptop
                  wat de service van die keten is alles behalve snel te noemen
                  ik betaal liever 50€ meer voor dezelfde laptop in een winkel waar je wel goede service krijgt
                  bij coolblue zitten er bijna om de maand andere medewerkers achter de ballie of telefoon
                  Ik heb deze link getoond om te laten zien welke specificaties die laptop heeft, gekocht heb ik hem hier : http://www.photohall.be/photohall_nl...-864g25mn.html
                  Zelfs nog 100€ goedkoper
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Op zoek naar handige laptop . . .

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Ik heb deze link getoond om te laten zien welke specificaties die laptop heeft, gekocht heb ik hem hier : http://www.photohall.be/photohall_nl...-864g25mn.html
                    Zelfs nog 100€ goedkoper
                    ah ok
                    dan zeg ik niets meer
                    op zich ziet het er een handige laptop uit
                    ik ben zelf wel een groter scherm gewoon maar dat is kwestie goesting he
                    veel plezier ermee

                    Comment


                    • #11
                      Re: Op zoek naar handige laptop . . .

                      Gert, deze laptop is er eigenlijk eentje om altijd mee te nemen, thuis werk ik op een laptop van HP, een HP Dragon met een 20" scherm, ik denk zelfs dat er geen merken meer zijn met nog een 20" scherm . . .
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Op zoek naar handige laptop . . .

                        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Gert, deze laptop is er eigenlijk eentje om altijd mee te nemen, thuis werk ik op een laptop van HP, een HP Dragon met een 20" scherm, ik denk zelfs dat er geen merken meer zijn met nog een 20" scherm . . .
                        thuis werk ik met een vaste pc en een 22" scherm
                        op verplaatsing heb ik een iets oudere pb mee met een 17" scherm
                        dat werkt voor mij goed maar niet voor iedereen he
                        iedereen heeft ook andere eisen voor zijn apparatuur
                        en gelukkig verschillen smaken anders had iedereen dezelfde pc en vrouw

                        Comment


                        • #13
                          Re: Op zoek naar handige laptop . . .

                          Ik heb één goede reden waarom ik thuis geen desktop gebruik ------> mijn madam wil geen PC zichtbaar zien staan, zelfs niet in een eventueel nieuwe kast waar je de deuren kan sluiten . . . zou volgens haar niet in het interieur dat we nu hebben passen Er was dus maar één oplossing, de grootste laptop kopen die er toen bestond, dat was dus de HP Dragon . . . voor zover ik weet bestaan er op dit ogenblik zelfs geen recente laptops meer met een 20" scherm?
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Op zoek naar handige laptop . . .

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Ik heb één goede reden waarom ik thuis geen desktop gebruik ------> mijn madam wil geen PC zichtbaar zien staan, zelfs niet in een eventueel nieuwe kast waar je de deuren kan sluiten . . . zou volgens haar niet in het interieur dat we nu hebben passen Er was dus maar één oplossing, de grootste laptop kopen die er toen bestond, dat was dus de HP Dragon . . . voor zover ik weet bestaan er op dit ogenblik zelfs geen recente laptops meer met een 20" scherm?
                            inderdaad
                            de huidige laptops hebben hoogstens een scherm van 18.4"
                            maar die zijn dan wel bijna allemaal full HD
                            de resolutie van de huidige schermen is wel een flink stuk omhoog gegaan ten opzichte van een jaartje terug
                            ik denk dat je nu een vrij unieke laptop hebt voor thuis gebruik

                            die kan nog geld opbrengen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Op zoek naar handige laptop . . .

                              Ben niet zo acer minded. Heb er in het verleden 2 gehad en tweemaal vodden mee.
                              Laatste die ik had is zelfs 3 maal terug gegaan naar de fabriek.
                              Nee, geen Acer voor mij.
                              Asus daarentegen heeeeeel tevreden van?

                              Hans
                              Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                              Comment

                              Working...
                              X