Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cao Dai ---- religion in Viet Nam

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cao Dai ---- religion in Viet Nam

    Cao Dai is een relatief nieuwe syncretistische en monotheïstische religie officieel tot stand gekomen in Tay Ninh, Zuid-Vietnam in 1926. Ð?o Cao Ðài is de korte naam, de volle naam is Ð?i Ð?o Tam K? Ph? Ð?. Het is een poging om de ideale religie te creëren van de Noord- en Zuid-Vietnamese religies voor de hereniging. Het resultaat is een kleurrijke mengelmoes van Boeddhisme, Islam, Confucianisme, Taoïsme, Vietnamees spiritualisme en Christendom. "Cao Dai" betekent letterlijk "hoge toren"; op deze manier wordt er verwezen naar God. In de Tay Ninh provincie en de Mekong Delta is dit geloof het sterkst vertegenwoordigd. Er zijn begin 2009 zo’n 3,5 miljoen volgelingen van het Caodisme. Het uiteindelijke doel van een volgeling van het Caodisme is om te o­ntsnappen uit de cirkel van reïncarnatie. Qua leer zitten in deze religie veel elementen uit de diverse Aziatische religies, maar de vorm en de benamingen van de clerus en de kerken is eerder christelijk geïnspireerd. (bron: wikipedia)













    Naar mijn mening leende dit onderwerp zich tot een sepia omzetting , om
    zodoende een oude,authentieke sfeer te creëren.De korrel/ruis nemen we er maar bij. Het stoort me niet. .... Cao Dai: een religie zonder nadelen ?


  • #2
    Re: Cao Dai ---- religion in Viet Nam

    Jammer dat er nog geen reactie op is,
    ik vind het een interessante en vooral knappe reeks
    Helemaal in je stijl
    --- Panasonic FZ 50---
    ---Canon Eos 450D---

    Comment


    • #3
      Re: Cao Dai ---- religion in Viet Nam

      Op een wel zeer aparte manier weergegeven

      Comment


      • #4
        Re: Cao Dai ---- religion in Viet Nam

        De manier van presenteren komt hier volgens mij zeker tot zijn recht, de omzetting, de ruis, fish-eye enz...bovendien is de toelichting zeer boeiend...
        Goed bezig.

        mvg,

        Roland

        Comment


        • #5
          Re: Cao Dai ---- religion in Viet Nam

          Zeer eigenaardig effect.
          Lijkt me nu toch te monotoon, vooral daar de kleuren in werkelijkheid spectaculair zijn en bijdragen tot het :
          kleurrijke mengelmoes van Boeddhisme, Islam, Confucianisme, Taoïsme, Vietnamees spiritualisme en Christendom
          sic.

          Henri
          lidnummer: BD0435BE

          Comment


          • #6
            Re: Cao Dai ---- religion in Viet Nam

            Het ontgaat mij een beetje waarom je deze nieuwe religie in zo'n oud kleedje wil steken.De foto's lijken zo weggelopen uit een of ander magazine uit de jaren dertig van de vorige eeuw,dat bruin,die nadrukkelijke ruis.Op die manier komen ze ook somber over,althans,bij mij.
            Deze manier van bewerken komt natuurlijk de exotiek sterk ten goede,je gaat als het ware terug naar de fascinatie van de ontdekkingsreizen.Neemt niet weg dat ik graag een andere bewerking zag.


            Walter
            D850

            Comment


            • #7
              Re: Cao Dai ---- religion in Viet Nam

              Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              Het ontgaat mij een beetje waarom je deze nieuwe religie in zo'n oud kleedje wil steken.
              snap ik ook niet, het is notabene het land van de kleuren.
              hoop dat je de kleurenversie wel hebt bewaard?!
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Cao Dai ---- religion in Viet Nam

                Was er ook enkele jaren geleden en ten zeerste onder de indruk van de enorme kleurschakeringen.
                Graag je kleurversie (mss ééntje vervangen in de reeks)?
                Kan desnoods je depaneren met kleuropnames. Hoewel hier ongepast.

                Henri
                lidnummer: BD0435BE

                Comment


                • #9
                  Re: Cao Dai ---- religion in Viet Nam

                  Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                  ....De foto's lijken zo weggelopen uit een of ander magazine uit de jaren dertig van de vorige eeuw,dat bruin,die nadrukkelijke ruis.....
                  En dat was nu juist de bedoeling ! De CaoDai is ook ontstaan in 1926. Vandaar het sobere, sepia.
                  Maar op veler verzoek hierbij een kleurenversie .




                  En alvast bedankt voor de reacties.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cao Dai ---- religion in Viet Nam

                    Nu voel ik me opnieuw in bekend milieu.

                    Henri
                    lidnummer: BD0435BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Cao Dai ---- religion in Viet Nam

                      Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                      De manier van presenteren komt hier volgens mij zeker tot zijn recht, de omzetting, de ruis, fish-eye enz...bovendien is de toelichting zeer boeiend...
                      Goed bezig.

                      mvg,

                      Roland
                      zelfde mening als roland
                      ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                      *BD1034BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Cao Dai ---- religion in Viet Nam

                        Wow, de sepia versie is oneindig veel beter! Chapeau op je nabewerking.
                        Die laatste! out of this world!

                        3-1-8
                        Pentax K100D Super
                        - The early worm gets eaten by the bird -

                        Comment


                        • #13
                          Re: Cao Dai ---- religion in Viet Nam

                          Ik kan me zeker vinden in je bewerking! (beetje erg veel korrel soms, maar da's smaak) Erg knap!

                          (enneuh, die kleurenversie: is dat neonverlichting? Manman, vreemde snuiters daar...
                          Niet geschoten is altijd mis!

                          Comment

                          Working...
                          X