Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtjes in het donker, downtown Vancouver, Canada

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lichtjes in het donker, downtown Vancouver, Canada

    Hallo Allemaal,

    Ik heb deze maar bij "Architectuur" gezet omdat ik niet zeker ben of het wel bij de "Landschappen" behoort. Het is eens wat anders, deze keer een nacht foto van downtown Vancouver wat gelegen is aan de westkust van Canada. Zaterdag avond waren we naar Burnaby Mountain gereden (10 minuten rijden van ons thuis) om te genieten van de zonsondergang en omdat ik mijn grotere lens (75-300mm) eens wou uittesten voor nacht foto's van downtown Vancouver. Van hierboven heb je een mooi zicht op het centrum van Vancouver.

    Het probleem was dat het nogal winderig was en dit veroorzaakte wat lichte trillingen waardoor vele foto's niet echt gelukt zijn. Ik ben gelukkig toch thuis gekomen met een paar foto's die er degelijk uitzagen. Hier beneden is 1 van de foto's die vrij goed gelukt is. Ik heb deze foto gecropt tot een panorama.

    Ik hoop dat deze foto jullie ook wat kan bekoren en alvast bedankt voor het kijken!
    Groetjes uit Canada,
    Ann


    Voor een wat grotere versie van dit panorama KLIK HIER!

    Een zicht op downtown Vancouver velicht, als je goed kijkt kan je achter de stad de oceaan zien en in de verte de uitlijning van Vancouver Island



    *Camera Model: Sony DSLR A200
    *Focal Length: 250mm
    *F-Number: F/16
    *Exposure Time: 30 sec.
    *ISO Speed: ISO-100
    *Exposure Program: Shutter Priority (S)
    *Exposure Compensation (E/V): -1 step




    Wat info over Vancouver voor diegene die het interesseerd: Gekend als één van de mooiste steden in de wereld, Vancouver is herkend voor zijn natuurlijke bronnen en internationale gloed. De stad ligt in west Canada aan de oceaan en omringd door bergen. Het klimaat is mild het hele jaar door met lekker warme zomerdagen en koelere en meer regenachtige winters. Vancouver is een mooie stad aan de west kust van Canada, en is gelegen aan de Stille/Grote Oceaan en omringd door het kust gebergte. Een zuivere en veilige stad met een massa aan stijlvolle winkels. Vele sportieve mogelijkheden van zeilen tot skiën, of enkel het wandelen rondom het grote Stanley Park dat uitstrekt van het centrum van Vancouver tot de Noord kust.

    Vancouver is een van de schilderachtigste centra in de wereld met prachtige zichten op de bergen en het water bij elke draai. Je vindt er de beroemde Robson Straat met zijn vele stijlvolle winkels, het exotische Chinatown, het historische Gastown, de stranden van English Bay en Stanley Park. Regelmatig worder en ook Hollywood's grote films of tv series opgenomen (als voorbeeld The X-Files). Dan is er ook nog de Canada Place, de stadiums, de Harbour Lookout, de Dr. Sun Yat-Sen Classical Chinese Gardens, Science World, the Vancouver Art Gallery en nog veel meer! Allen zijn bereikbaar in enkele minuten van het centrum van de stad. Vancouver is ook de plaats waar de Olympische Winter Spelen in 2010 zullen plaats vinden.
    Last edited by Ann75; 25 augustus 2009, 05:33. Reden: foto link aangepast, foto was groot

  • #2
    Re: Lichtjes in het donker, downtown Vancouver, Canada

    De link naar de grote versie geeft een mooi beeld van deze metropool. Indrukwekkend
    BD0723BE

    Comment


    • #3
      Re: Lichtjes in het donker, downtown Vancouver, Canada

      mooi overzicht, jammer van het blauw.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Lichtjes in het donker, downtown Vancouver, Canada

        Wauw een lichtstad wat is hij mooie knap werk Ann ik ben er een beetje jaloers

        Groeten

        Joeri
        Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
        www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

        Comment


        • #5
          Re: Lichtjes in het donker, downtown Vancouver, Canada

          ik vind dat er nogal een gele zweem over de foto heen zit...
          Nikon d300s,nikon 17-55 2.8, 70-300 lens, Manfrotto 190db+balhoofd

          http://www.flickr.com/photos/bessemansjonathan/

          Comment


          • #6
            Re: Lichtjes in het donker, downtown Vancouver, Canada

            mij doet het niet veel, sorry.

            Ik denk vooral dat je te laat was. Dat oranje zou misschien beter staan op een hemel die net na zonsondergang nog net diepblauw is voor alles oranje wordt. Eigenlijk het gouden moment voor nachtfotografie in steden.

            .....(voer een vuil woord in) lichtvervuiling.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #7
              Re: Lichtjes in het donker, downtown Vancouver, Canada

              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              mij doet het niet veel, sorry.

              Ik denk vooral dat je te laat was. Dat oranje zou misschien beter staan op een hemel die net na zonsondergang nog net diepblauw is voor alles oranje wordt. Eigenlijk het gouden moment voor nachtfotografie in steden.

              .....(voer een vuil woord in) lichtvervuiling.
              Dank voor alle reacties. Enja, het is inderdaad wat oranje, er waren teveel wolken om het "blauwe" uur te pakken te krijgen of degelijke nachtfoto's te maken. Ik vond het gewoon een mooi zicht van daarboven met die verlichte gebouwen in de stad...ik was in een park wat hoger gelegen is dan de stad en zo'n 15km van de stad af.

              In een paar vorige posts heb ik dat blauwe uur en nachtfoto's beter kunnen vastleggen omdat ik toen in de stad zelf was. Als je wil kan je hier kijken:

              Forum voor natuur- en landschapsoto's. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen..


              Forum voor natuur- en landschapsoto's. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen..


              Groetjes uit Canada,
              Ann

              Comment


              • #8
                Re: Lichtjes in het donker, downtown Vancouver, Canada

                Ann de volgende keer eens proberen met diafragma 8 om stervorming te voorkomen. Het zal zeer zeker beter zijn voor zulke opnames.

                De foto is niet slecht hoor maar de andere in je link vind ik beter kwa licht.
                Dus ik beoordeel nu eigenlijk 3 topics tegelijk van je..Ik denk dat je je gelukkig mag prijzen om daar te wonen in Vancouver...Laat de rest maar komen zou ik zeggen dan krijgen we de andere kant van de wereld ook eens te zien..Dan laten wij je bij regelmaat het vijvertje in Schulen of het Vinne wel op je los...
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment

                Working...
                X