Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 17-40 of andere lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 17-40 of andere lens?

    Binnenkort ga ik me een nieuwe lens aanschaffen. Maar ik twijfel nog

    Momenteel gebruik ik een Tamron 28-75 f2.8 voor concertfotografie en portretten. De lens die ik het meeste gebruik is mijn Canon 70-200 L lens voor portretten en paardenfotografie. Omdat ik zo onder de indruk ben van die continue kwaliteit zou ik graag willen opteren voor een goede portretlens die vooral moet dienen voor paardenfotografie, mensen & huwelijken.

    Daarom viel mijn oog op de Canon 17-40 f4 L Ik hoor overal zeer goede dingen over deze lens en als hij even goed presteert als zijn grote broer, dan zit ik wel goed
    Maar nu had ik ook zitten denken dat als ik voor de Canon 17-55 f2.8 kies, ik deze lens ook zou kunnen gebruiken voor concertfotografie.

    Dus nu zit ik met een probleem Ik ben eerder geneigd om voor de L lens te kiezen omdat ik heel vaak buiten werk en toch wel onder de indruk ben van de kwaliteit van deze lens maar ik zou graag eens jullie bevindingen en meningen horen.
    Alvast bedankt
    http://blackletterday.wordpress.com

  • #2
    Re: Canon 17-40 of andere lens?

    Oorspronkelijk geplaatst door Blackletterday Bekijk bericht
    Binnenkort ga ik me een nieuwe lens aanschaffen. Maar ik twijfel nog

    Momenteel gebruik ik een Tamron 28-75 f2.8 voor concertfotografie en portretten. De lens die ik het meeste gebruik is mijn Canon 70-200 L lens voor portretten en paardenfotografie. Omdat ik zo onder de indruk ben van die continue kwaliteit zou ik graag willen opteren voor een goede portretlens die vooral moet dienen voor paardenfotografie, mensen & huwelijken.

    Daarom viel mijn oog op de Canon 17-40 f4 L Ik hoor overal zeer goede dingen over deze lens en als hij even goed presteert als zijn grote broer, dan zit ik wel goed
    Maar nu had ik ook zitten denken dat als ik voor de Canon 17-55 f2.8 kies, ik deze lens ook zou kunnen gebruiken voor concertfotografie.

    Dus nu zit ik met een probleem Ik ben eerder geneigd om voor de L lens te kiezen omdat ik heel vaak buiten werk en toch wel onder de indruk ben van de kwaliteit van deze lens maar ik zou graag eens jullie bevindingen en meningen horen.
    Alvast bedankt
    Een 17-40 is heel goed, maar nu niet onmiddellijk als portretlens, en zeker niet op een FF camera. Je 70-200 is daarvoor veel beter geschikt. Als je meer lichtsterkte wil, kijk dan naar een 85/1.8 of 1.2, of 100/2.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Canon 17-40 of andere lens?

      Onderzoek eens welke brandpunten je veel gebruikt met 28-75 en bepaal dan je keus. Als je veel boven de 50mm zit, is de 17-40 niet zo'n handige keus.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Canon 17-40 of andere lens?

        Al eens aan de 24-105 L IS gedacht?
        Even scherp als de 17-40 L en super snelle AF.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 17-40 of andere lens?

          Waarom zou je de 17-40f4 niet kunnen gebruiken voor concerten?
          Ik fotografeer mijn concerten 80% van de tijd met een 70-200f4 IS.
          groeten, Sebastiaan

          Comment


          • #6
            Re: Canon 17-40 of andere lens?

            Oorspronkelijk geplaatst door sebastiaan roes Bekijk bericht
            Waarom zou je de 17-40f4 niet kunnen gebruiken voor concerten?
            Ik fotografeer mijn concerten 80% van de tijd met een 70-200f4 IS.
            Precies om de reden die je noemt 40mm is veel te kort voor concertfotografie in vrijwel alle gevallen
            http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

            http://rouwkema.smugmug.com/

            Comment


            • #7
              Re: Canon 17-40 of andere lens?

              Ik zou altijd f/2,8 nemen. Er is een die ik heb en ik ben zeer tevreden ermee:

              Tamron 17-50mm f/2,8 (geen IS, maar wel 2,8). Niet echt duur en wel scherp.

              Ik heb de super scherpe Canon 70-200mm f/4 IS. De IS van deze lens is heel effectief, maar toch wil ik ze verkopen en voor de f/2,8 IS gaan die een oude IS heeft en niet zo scherp is. 2,8 biedt meer mogelijkheden.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 17-40 of andere lens?

                Oorspronkelijk geplaatst door d_blue_wolf Bekijk bericht
                Ik zou altijd f/2,8 nemen. Er is een die ik heb en ik ben zeer tevreden ermee:

                Tamron 17-50mm f/2,8 (geen IS, maar wel 2,8). Niet echt duur en wel scherp.

                Ik heb de super scherpe Canon 70-200mm f/4 IS. De IS van deze lens is heel effectief, maar toch wil ik ze verkopen en voor de f/2,8 IS gaan die een oude IS heeft en niet zo scherp is. 2,8 biedt meer mogelijkheden.
                Ik heb de 70-200 2.8 IS USM en sinds gisteren de 17-55 2.8 IS USM , en ik ben zeer tevreden met deze combinatie , om niet te zeggen zeer gelukkig
                Groeten ,
                VDS Digit@l
                Rohnny
                Groeten , VDSDigit@l

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 17-40 of andere lens?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rohnnyeos400D Bekijk bericht
                  Ik heb de 70-200 2.8 IS USM en sinds gisteren de 17-55 2.8 IS USM , en ik ben zeer tevreden met deze combinatie , om niet te zeggen zeer gelukkig
                  Groeten ,
                  VDS Digit@l
                  Rohnny
                  Meteen voor het beste gegaan, dus!
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment

                  Working...
                  X