Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mystiek Ierland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mystiek Ierland

    Cliffs of Moher met mist: een tegenvaller of toch niet? Aan jullie om het te beoordelen!



    Canon 17-55 mm, 17mm, f22, 1/15, iso-100
    Last edited by korenbloem; 24 augustus 2009, 18:52.

  • #2
    Re: mystiek Ierland

    Waarom een diafragama van 22 en een sluitertijd van 1/15"?
    Door de lange sluitertijd heb je bewegingsonscherpte, vooral bij de bloemen, jammer.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: mystiek Ierland

      100% akkoord met mijn voorganger.
      Ook de compositie doet het bij mij niet. De gele bloemen gaan met de aandacht lopen maar die zijn totaal onscherp.

      Het is een snapshot maar geen foto om in showcase te zetten.

      Wat vind je eigenlijk zelf van ?
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

      Comment


      • #4
        Re: mystiek Ierland

        Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
        100% akkoord met mijn voorganger.
        Ook de compositie doet het bij mij niet. De gele bloemen gaan met de aandacht lopen maar die zijn totaal onscherp.

        Wat vind je eigenlijk zelf van ?
        en ook mijn gedacht.
        jammer tis een mooie lokatie.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: mystiek Ierland

          @korenbloem: gelieve je orginele foto te laten staan. Anders zijn onze opmerkingen zinloos !
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

          Comment


          • #6
            Re: mystiek Ierland

            Leuke aanzet voor een foto rond mist in Ierland. Die gevaarlijke kliffen samen met bloemen kan een aardige compositie opleveren. Jammer van die bewegingsonscherpte. ISO een waarde hoger en een wat grotere lensopening hadden je kunnen redden.

            Comment


            • #7
              Re: mystiek Ierland

              Beste allemaal,

              Mijn bedoeling van het opzet was net de wind die tijdens dit ongure weer heerste ook "in beeld" te brengen. Vandaar de keuze voor zo'n lange sluitertijd.

              Ik voeg hier een tweede foto toe die ongeveer op hetzelfde moment werd gemaakt. Hier werd wel geopteerd voor een kortere sluitertijd en dus scherpere bloemen.

              Lijkt me een interessante discussie om te zien of iedereen hier hetzelfde over denkt: mogen onscherpe bloemen om de wind te illustreren?? Toegegeven, afgaande op een commentaar die ik kreeg, dat wellicht de voorgrond teveel aandacht trekt in vergelijking met het eigenlijke onderwerp (de kliffen). En dat het daarom in deze context geen goed idee is om de voorgrond onscherp voor te stellen.


              iso 400, f16, 1/60

              Comment


              • #8
                Re: mystiek Ierland

                Ja die tweede kijkt toch wel veel beter, allen staat er nog teveel geel in de voorgrond
                Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
                www.cromagnonman.be

                Comment


                • #9
                  Re: mystiek Ierland

                  Oorspronkelijk geplaatst door korenbloem Bekijk bericht
                  Lijkt me een interessante discussie om te zien of iedereen hier hetzelfde over denkt: mogen onscherpe bloemen om de wind te illustreren??
                  Leuke discussie: waarom accepteren we wel roomwater en mensen bij 1/30 sec, maar geen bloemen bij 1/15 sec. Gewenning?

                  Comment


                  • #10
                    Re: mystiek Ierland

                    Ik vind de originele foto goed zoals ze is, mét bewegende bloemen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: mystiek Ierland

                      mmmm weet het niet ik ken deze plek en aan het weer te zien heb je geen geluk gehad ik zou zelf omdat ik de locatie ken niet dit als voorgrond hebben gekozen ik had gewoon denk ik onder een hoek van ongeveer 45 graden over de rand hebben geschoten om deze inmense cliffen op de plaat te zetten het doet nu op de foto de schoonheid van deze plek te niet neem dit mee als positieve kritiek hoop nog meer van je ierland foto,s te zien grt aj

                      Comment


                      • #12
                        Re: mystiek Ierland

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Waarom een diafragama van 22 en een sluitertijd van 1/15"?
                        Door de lange sluitertijd heb je bewegingsonscherpte, vooral bij de bloemen, jammer.
                        Die bloemen zijn gewoon out of focus, niks beweging......

                        Comment


                        • #13
                          Re: mystiek Ierland

                          Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                          Die bloemen zijn gewoon out of focus, niks beweging......
                          Dit meen je toch niet?
                          We hebben het hier wel degelijk over de eerste foto.

                          Comment


                          • #14
                            Re: mystiek Ierland

                            Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                            Dit meen je toch niet?
                            We hebben het hier wel degelijk over de eerste foto.
                            Ja, ik ook.

                            Comment


                            • #15
                              Re: mystiek Ierland

                              2e is veel beter.. F/22 in de 1e plaat is volledig overdone... en geeft ook nog es diffractie..en gelukkig was blijkbaar je sensor brandschoon, anders had het volgestaan met ieder stofke wat voorhanden was....

                              hou het gewoon tussen f/8, f/9 of f/10.... dat geeft toch behoorijkke scherptediepe dacht ik zo.zeker in landschappies..

                              groetjess, Alex!

                              Comment

                              Working...
                              X