Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fatehpur Sikri

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fatehpur Sikri

    Last edited by Erikj; 27 augustus 2009, 01:22.
    www.image-ine.be

  • #2
    Re: Fatehpur Sikri

    Fatehpur Sikri is een fantastische locatie maar deze HDR komt de realiteit daar echt niet ten goede hoor...sorry, geef mij maar een Fatehpur Sikri zonder HDR...dit is zeker niet mijn ding. Was dit hier nodig ? Was de originele foto niet goed genoeg ? Ik betwijfel het. 't Is niet omdat HDR "in" is dat je dan maar te pas en te onpas van elke foto HDR moet maken....enfin, da's mijn gedacht. Een goeie HDR mag je niet zien (vind ik)...dit vind ik erover.
    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

    Comment


    • #3
      Re: Fatehpur Sikri

      Ben zelf ook al in Fatehpur Sikri geweest en het is effectief een prachtige locatie.
      Wat ik mooi vind aan deze foto is dat hij alle details mooi weergeeft .
      IK stel me wel de vraag of dit in HDR is getrokken, ik twijfel......

      Comment


      • #4
        Re: Fatehpur Sikri

        Ik vind de compositie prachtig gevonden, alles komt mooi naar voren en het groene water geeft een mooi contrast met de roze-rode tinten van het bouwwerk, alleen de lucht had een beetje blauwer gemogen vind ik, nu vind ik deze wat aan de fletse kant.
        Volgens mij is dit een HDR bewerking, aan de voet van de palen in de voorgrond is een lichte halo zichtbaar, althans dat meen ik toch te zien.
        Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
        Website : http://runaque.deviantart.com/

        Comment


        • #5
          Re: Fatehpur Sikri

          Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
          Fatehpur Sikri is een fantastische locatie maar deze HDR komt de realiteit daar echt niet ten goede hoor...sorry, geef mij maar een Fatehpur Sikri zonder HDR...dit is zeker niet mijn ding. Was dit hier nodig ? Was de originele foto niet goed genoeg ? Ik betwijfel het. 't Is niet omdat HDR "in" is dat je dan maar te pas en te onpas van elke foto HDR moet maken....enfin, da's mijn gedacht. Een goeie HDR mag je niet zien (vind ik)...dit vind ik erover.
          ik noemde ooit in dit forum HDR de kortste weg naar kitsch. Daar werd aanstoot aan genomen. Laat ik dan maar gewoon zeggen dat ik er hier het nut niet van inzie en als het dan een nut zou hebben dat het overdreven is.

          als ik op en neer scrollen als waterpas mag beschouwen staat hij scheef.
          Qua compositie vind ik dat stuk gebouw links in beeld een beetje storend.
          ik heb ook goed nieuws
          Je standpunt vlak voor die brug vind ik heel mooi gekozen, je geeft daarmee heel mooi de rustige indruk van een symmetrisch beeld terwijl er van symmetrie absoluut geen sprake is. Dat spreek me wel aan.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: Fatehpur Sikri

            Het is inderdaad geen HDR met tone mapping, maar we het gebruik van de Topaz Adjust 3 filter rechtstreeks in PS.
            Dit filter laar je toe om details te versterken en licht aan te passen op een vrij eenvoudige manieren.
            De schaduw partijen het ik dat met de Brush in Lightroom meer exposure gegeven om de details daar ook aan te tonen.
            De originele foto was nog al weinig contrast, de zon was zeer hevig aanwezig vlak na het middag uur maar achter een dunne wolkenlaag. Zo'n super hete softbox blaast alle details weg waardoor er geen enkele vorm van hard contrast is voor de details van de architectuur te kunne tonen, en dit is volgens mij belangrijk wanneer we architectuur willen fotograferen. Wachten kan een oplossing zijn maar een plaats zoals Fatehpur Sikri tussen Agra en Jaipur is niet een plaats waar je uren wacht als door reis toerist.
            Met Topaz ADJUST 3 hen ik er in geslaagd deze droomwereld zo mooi mogelijk in beeld te brengen, Een echte aanrader!
            Ik hou er van om met een foto en de juist te tools de situatie terug probeert te brengen zoals je oog het heeft waargenomen en niet de limiten van de DSLR nu dat dit kan.Ik zet wel de foto nog wat rechter.
            Het moet wel ergens realistisch blijven.

            Ik zet wel de foto nog wat rechter, na al de goede raad!
            www.image-ine.be

            Comment


            • #7
              Re: Fatehpur Sikri

              Foto heeft iets onrealistisch, lijkt op een miniatuurstad.

              Toch vind ik het een geslaagde compositie.

              Opgepast Erikj als je PS uitspreekt, sommige mensen staan direct op hen achterste poten

              Wim
              Canon 450D

              Comment


              • #8
                Re: Fatehpur Sikri

                Oorspronkelijk geplaatst door wimmi Bekijk bericht
                Foto heeft iets onrealistisch, lijkt op een miniatuurstad.

                Toch vind ik het een geslaagde compositie.

                Opgepast Erikj als je PS uitspreekt, sommige mensen staan direct op hen achterste poten

                Wim
                Niemand heeft iets tegen PS... Maar wel tegen overdreven bewerking....
                -zucht- sommige mensen lezen wat ze willen lezen krijg ik de indruk...

                Wat je mening over de foto betreft volg ik je helemaal.. Het is onrealistisch ook in mijn ogen... maar vind het wel fascinerende kleuren...

                Comment


                • #9
                  Re: Fatehpur Sikri

                  Ik vind dit net wel een geslaagde foto voor HDR. En vergeleken met sommige andere HDR foto's, is dit er zeker niet over. Knappe compositie ook.
                  iElkie concert photography

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fatehpur Sikri

                    Hallo,

                    Dank aan iedereen voor de feedback!

                    Zoals ik reeds eerder vermeld heb is dit geen HDR! maar "Topaz Adjust 3".

                    Dit is dus in tegenestelling tot HDR met 1 enkele foto. De bedoeling was om de details naar voor te brengen, de shaduwen op te lichten en de lucht te verdonkeren zonder. Ik vond dat dit met Topaz kan zonder de foto in stukken te knippen.

                    i.v.m de vraag of de foto en kleuren wel realitisch zijn, heb ik er de oorspronkelijke bijgevoegd zonder enige bewerking.



                    Groetjes,

                    Erik
                    www.image-ine.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fatehpur Sikri

                      Oorspronkelijk geplaatst door Erikj Bekijk bericht
                      Hallo,

                      Dank aan iedereen voor de feedback!

                      Zoals ik reeds eerder vermeld heb is dit geen HDR! maar "Topaz Adjust 3".

                      Dit is dus in tegenestelling tot HDR met 1 enkele foto. De bedoeling was om de details naar voor te brengen, de shaduwen op te lichten en de lucht te verdonkeren zonder. Ik vond dat dit met Topaz kan zonder de foto in stukken te knippen.

                      i.v.m de vraag of de foto en kleuren wel realitisch zijn, heb ik er de oorspronkelijke bijgevoegd zonder enige bewerking.



                      Groetjes,

                      Erik
                      Ik heb die plug in ook in CS3, maar vind het persoonlijk maar niets, misschien nog te weinig mee getest, maar ik geeft voorkeur om een HDR te maken uit 1 foto.
                      Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                      Website : http://runaque.deviantart.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fatehpur Sikri

                        als dit geen hdr was noem het dan een overdreven , en zelfs slechte bewerking, kijk alleen al maar naar de ruis en kwaliteitsverlies.

                        storend is ook de zuil links en het feit dat het gebouw scheef staat naar beide kanten.
                        Je lucht is trouwens ook "leeg", wat jammer is, maar hier kan jij niet veel doen
                        Nikon d300s,nikon 17-55 2.8, 70-300 lens, Manfrotto 190db+balhoofd

                        http://www.flickr.com/photos/bessemansjonathan/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fatehpur Sikri

                          Ik ben er nog nooit geweest maar ik vind de foto goed

                          Als ik de originele zie, vind ik dat je er een knap plaatje van gemaakt hebt. De ruis stoort mij niet echt
                          --- Panasonic FZ 50---
                          ---Canon Eos 450D---

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fatehpur Sikri

                            Geen HDR dus, maar voor mij blijft het een prachtige foto. Bedankt ook voor de extra info, ik ga die trial van Topaz Adjust 3 maar eens uitproberen.
                            iElkie concert photography

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fatehpur Sikri

                              Ik vind de bewerkte foto wel een stuk mooier, al had je misschien beter de foto een stopje overbelicht om dan minder ruis en meer detail in de donkerste delen te hebben .

                              Comment

                              Working...
                              X