Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtgevoelige lens icm met body

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lichtgevoelige lens icm met body

    Beste allemaal,

    Ik maak al jaren foto's van mijn producten voor in mijn catalogus. Ben vroegen met een Canon T70 begonnen, heb daar onwijs veel plezier mee gehad. Toen op een digitale camera (Powershot S50) overgestapt vanwege het digitale tijdperk:P.

    Deze camera was goed voor buiten maar binnen was altijd een ramp, ook met statief. Voor binnen heb ik verschillende fotografen gehad. Maar de sfeer die ik op de foto wilde hebben, de sfeer van mijn producten konden zei er niet aangeven. Dit kost mij vele euro's en het levert niks op.

    Mijn Powershot is overleden en ik wil een spiegel reflex camera. Hiermee wil ik zelf binnen gaan fotograferen. Dus ik wil een lichtgevoelige lens waarmee ik binnen kwalitatief goede foto's kan maken, buiten ook. Deze producten zijn ongeveer tussen A5 en A1 formaat. Deze foto's komen in mijn folder en worden nooit groter dan A4 afgedrukt
    Ook wil ik een lens voor vakanties en aan boord, deze is minder belangrijk.

    De body dan, ik heb altijd HELE goede ervaringen gehad met Canon. Van Nikon hoor ik ook goede verhalen. Daarom wil ik de keuze van de body eigenlijk laten afhangen van de lens. Ik zat zelf aan een Canon EOS 500D of een Nikon D90 te denken. Niet te groot maar semi professioneel.

    Ik zou graag van jullie willen horen wat voor lens ik het best voor mijn product fotografie kan gebruiken. En wat voor body daarbij. Ik neig meer naar de Canon kan maar ik sta zeker voor Nikon open!

    Ja het prijskaartje dan, jullie weten zelf ook wat een fotograaf kost dus als deze thuis kan blijven kan ik het geld in mijn SLR steken:P

    Het is een lastige vraag maar ik hoop dat jullie mij een beetje verder kunnen helpen.

  • #2
    Re: Lichtgevoelige lens icm met body

    Geen lichtgevoelige lens(trouwens het is lichtsterk) maar een statief is wat je nodig hebt.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Lichtgevoelige lens icm met body

      Een statief en indien je details van je producten wilt fotograferen, dan ook een macro lens.
      De Nikon Nikkor AF-D 60mm f/2.8 Micro (macro lens) kost rond de 380 € en werkt perfect met de D90.

      Comment


      • #4
        Re: Lichtgevoelige lens icm met body

        Ik denkt dat ik liever een lens heb met een verstelbaar brandpunt. Aangezien ik niet zomaar op elke afstand van mijn producten kan staan.

        Ik zag een aanbieding van een Tokia 16-50mm F/2.8 lens, is dit een goede lens of kan ik dan beter de 17-55mm F/2.8 variant van Canon of Nikon kopen?

        Comment


        • #5
          Re: Lichtgevoelige lens icm met body

          als je het geld er voor hebt, zit je met de merkeigen lens beter op gebied van bouw, AF, kleur & scherpte... ze zijn uiteraard een pak duurder.

          De 17-55 2.8 van Canon is een hele populaire
          past op alle xxxD en xxD bodies... dus afhankelijk van je budget kan je bij deze lens een 450D/500D/40D/50D kopen...

          Ik heb vandaag met de 50D gewerkt en dat is een hele leuke camera... t is wel de duurste van de 4 die ik opnoemde... Combo met de 17-55 kost al snel 1700 - 1800 €...
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: Lichtgevoelige lens icm met body

            zou ook voor de merkeigen lens gaan.
            kost u een stukje meer maar da merk je ook
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: Lichtgevoelige lens icm met body

              Oorspronkelijk geplaatst door Thom2009 Bekijk bericht
              Beste allemaal,

              KNIP

              Het is een lastige vraag maar ik hoop dat jullie mij een beetje verder kunnen helpen.
              Wat jij wil kan met iedere digitale reflex, van instapper tot professioneel.
              Koop een instapper van het gewenste merk met daarbij een Sigma 17-70, die heeft al een aardige close-up van huis uit, dat bespaart een (waarschijnlijk) overbodige macrolens.
              Balangrijker dan de camera is de techniek die je toch een beetje onder de knie moet krijgen, lees je in over de basics of neem een cursus erbij.

              Comment


              • #8
                Re: Lichtgevoelige lens icm met body

                Nee, idd de techniek is ook van belang. Maar met wat e-books en wat proberen moet het wel goed gaan komen.

                Aangezien hij ook mee op vakantie moet wil ik een niet te grote SLR, twijfel daarom erg tussen de 500D en D90. Ik las bv dat de 500D klein en wat plastic aanvoelt. Kan iemand mij vertellen of dat klopt en of het hinderlijk is?

                Ik zou zo voor Canon gaan maar hoor van Nikon ook zulke goede verhalen dat ik het niet meer weet:P Als ik rondkijk zie ik dat de Nikon lenzen relatief duurder zijn de de Canon's. Neem niet aan dat er zoveel verschil tussen deze 2 merken zit.

                Ziezo alvast bedankt voor jullie reacties, leuk dat deze website zon actief forum heeft!

                Comment


                • #9
                  Re: Lichtgevoelige lens icm met body

                  Oorspronkelijk geplaatst door Thom2009 Bekijk bericht
                  Aangezien hij ook mee op vakantie moet wil ik een niet te grote SLR, twijfel daarom erg tussen de 500D en D90. Ik las bv dat de 500D klein en wat plastic aanvoelt. Kan iemand mij vertellen of dat klopt en of het hinderlijk is?
                  het enige wat je hieraan kan doen is naar een winkel gaan en ze eens vastnemen
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lichtgevoelige lens icm met body

                    Ja ga ik zeker doen, denk dat ik of naar Foka Rotterdam of Kamera-express ga.

                    Hopen dat die me verder kunnen helpen met een goede lens en body.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lichtgevoelige lens icm met body

                      Oorspronkelijk geplaatst door Thom2009 Bekijk bericht

                      Hopen dat die me verder kunnen helpen met een goede lens en body.
                      Die kunnen je wel aan een body helpen, maar met een body niet.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lichtgevoelige lens icm met body

                        Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                        Die kunnen je wel aan een body helpen, maar met een body niet.
                        Ooohh jawel

                        Maar ik zag in je profiel dat je ook zeilt. Mooie sport he! Wat voor boot heb je? Neem aan dat je aan boord ook fotografeert. Wat voor range(in brandpunt afstand) lens is dan praktisch? Wat voor lenzen gebruik je zelf aan boord?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lichtgevoelige lens icm met body

                          Oorspronkelijk geplaatst door Thom2009 Bekijk bericht
                          Ooohh jawel

                          Maar ik zag in je profiel dat je ook zeilt. Mooie sport he! Wat voor boot heb je? Neem aan dat je aan boord ook fotografeert. Wat voor range(in brandpunt afstand) lens is dan praktisch? Wat voor lenzen gebruik je zelf aan boord?
                          Ik zwerf meestal in Zeeland rond of op de Waddenzee met mijn Dufour T6

                          Ik neem altijd een flinke verzameling mee (op een paar oude handfocus na) en heb in de kajuit altijd een Canon 20D met EF 24-85 en 30D met EF-s 55-250 klaarliggen.
                          Aan de wandel neem ik 30D met 18-55 IS + 55-250 IS mee.
                          Ik heb er nog wel een paar, maar meestal komt het neer op bovengenoemde.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lichtgevoelige lens icm met body

                            Oke, leuk om te weten. Zeil zelf op de Grevelingen met een Standfast.

                            Die 55-250 IS is een leuke lens icm met een 17-55 of 18-55. Denk dat ik zoiets ook ga aanschaffen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lichtgevoelige lens icm met body

                              Ik ben vandaag naar Kamera Express geweest en ik heb besloten een Nikon D90 te kopen.

                              Alleen over lens ben ik nog niet zeker. Omdat ik binnen veel van mij producten fotografeer, met namen wandbordjes, wil ik zo min mogelijk vertekening. Dit lukt in mijn ogen beter met een tele lens dan met een groothoek. Mocht dit niet kloppen graag een reactie
                              De medewerken (en ik) zaten daarom aan een 24-70 lens te denken. Dan kom je gauw op een Nikon AF-S 24-70mm F/2.8G ED. Zoals jullie weten is deze nogal duur. Sigma heeft hier een oplossing voor, de Sigma 24-70mm F/2.8 iF EX DG HSM (new). Deze kost precies de helft van Nikon.
                              Mijn vraag is waard om de Nikon te kopen ipv de Sigma?

                              Comment

                              Working...
                              X