Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70-200 gekocht - enkele praktische vraagjes...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 70-200 gekocht - enkele praktische vraagjes...

    post verwijderd
    Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 17:33. Reden: zinsconstructie aangepast

  • #2
    Re: 70-200 gekocht - enkele praktische vraagjes...

    Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
    Gisteren mijn 70-200 2.8 gaan halen van Nikon.

    1. Zit op mijn D90 (+grip) , die lens is zeer zwaar, ik hou hem dikwijls horizontaal vast aan enkel de body...Die kan toch niet afkraken hoop ik ? Want er zit daar wel redelijk wat kracht op die schroef door dat gewicht ?
    Het zal echt niet zo maar afbreken, ik kan alleen geen enkele reden bedenken om het horizontaal alleen aan de body vast te houden? Zo kun je toch niet fotograferen met zo'n combinatie?

    Juiste houding: rechterhand de body met wijsvinger aan de ontspanner, linkerhand aan de lens. Dat geldt voor bijna alle andere lenzen ook, lijkt mij zo.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: 70-200 gekocht - enkele praktische vraagjes...

      post verwijderd
      Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 17:33.

      Comment


      • #4
        Re: 70-200 gekocht - enkele praktische vraagjes...

        Dat opzetding waarover hij srpak is een voorzet lens. Hierdoor verkrijg je bijna hetzelfde effect als met een macro lens. Maakt niet uit dat die van canon zijn. Want die worden bevestigd vooraan aan de lens doormidel van de schroefdraad en die is bij elk merk hetzelfde.

        Het is een goedkopere manier om te testen of macro al dan niet iets voor jouw is. Mijn neef heeft met zulke glasjes gewerkt en moet toegeven dat er toch mooi foto's uitkwamen.

        Comment


        • #5
          Re: 70-200 gekocht - enkele praktische vraagjes...

          die voorzetlensjes worden door verschillende fabrikanten gemaakt. Let er wel op dat je een hoop scherptediepte verliest (of toch lijkt te verliezen?) en dat elk lensje dat je ervoor schroeft vuil kan worden
          hoe meer f**k hoe meer vreugd

          **=ol

          Comment


          • #6
            Re: 70-200 gekocht - enkele praktische vraagjes...

            5. Bestaan er pillekes tegen lens(podium)angst zodat ik er daadwerkelijk mee op straat durf komen ??

            Ja die bestaan, gewoon bij den apotheek vragen, helaas met beperkt resultaat want mensen die u zien komen met uw dikke lens gaan lopen. tenzij men die ook eerst een pilleke geeft natuurlijk.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

            Comment


            • #7
              Re: 70-200 gekocht - enkele praktische vraagjes...

              2 nee.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: 70-200 gekocht - enkele praktische vraagjes...

                Voor macrowerk kan je inderdaad een voorzetlens gebruiken, Canon heeft daarvoor een 500D voorzetlens (en nu hebben ze ook nog een camera met dezelfde naam om het moeilijk te maken).
                Ik heb die zelf ook getest, maar met voorzetlenzen heb je een heel beperkt scherpstelbereik. Daardoor wordt het soms moeilijk om de compositie te krijgen die je zelf wil, het is niet altijd nodig om de maximale vergroting te krijgen. Soms wil je gewoon net iets verder van het onderwerp blijven, en dan kan je niet meer scherpstellen als je een macro-voorzetlens gebruikt.
                Dat is ook de reden waarom ik kort daarna een echte macrolens heb gekocht.

                Een voorzetlens kan handig zijn als je op het gewicht moet besparen (tijdens een reis), maar die biedt dus nooit dezelfde mogelijkheden als een echte macrolens.


                Die lens is vooral gemaakt om er buiten mee te werken, je zal er dus ooit wel mee op straat moeten komen.
                Je valt daarmee wel op, soms is dat een nadeel, maar het kan ook een voordeel zijn, want sommige mensen lopen dan minder snel in de weg als je een foto wil maken.
                (Maar ze lopen dan weer eerder weg als je ze wel mee in beeld wil .)
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: 70-200 gekocht - enkele praktische vraagjes...

                  Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                  Ja , dat doe ik ook zo uiteraard, maar ik bedoelde mijn vraag meer als ik foto's bekijk, instellingen verander , in de menukes zit...enz... Ik sta daar geen 10 min met dat ding in de lucht te balanceren hoor, maar ik wou toch zeker weten dat die fitting sterk genoeg is...
                  Ik heb een 40D+grip met de 70-200 IS 2.8 van Canon, dus waarschijnlijk even zwaar, als ik instellingen verander of even foto's bekijk heb ik met mijn linkerhand de lens vast terwijl ik de knopjes 'bewerk' met mijn rechterhand ... de camera is lichter dan de lens, dus kan je beter de lens vasthouden dan de camera in dergelijke gevallen.

                  Daarom zit de statiefgondel (zo noemt dat ding toch hé ) op de lens en bij gebruik op statief zet je dus niet de camera op het statief maar wel de lens ... de body 'hangt' er dan zo'n beetje aan

                  Mark
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: 70-200 gekocht - enkele praktische vraagjes...

                    Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                    1. Zit op mijn D90 (+grip) , die lens is zeer zwaar, ik hou hem dikwijls horizontaal vast aan enkel de body...Die kan toch niet afkraken hoop ik ? Want er zit daar wel redelijk wat kracht op die schroef door dat gewicht ?
                    Staat het in de handleiding van lens of camera? Heb je er ooit iets van gelezen op dit fotum? De lens is er afgevallen oid?
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: 70-200 gekocht - enkele praktische vraagjes...

                      Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                      1. Zit op mijn D90 (+grip) , die lens is zeer zwaar, ik hou hem dikwijls horizontaal vast aan enkel de body...Die kan toch niet afkraken hoop ik ? Want er zit daar wel redelijk wat kracht op die schroef door dat gewicht ?
                      Ik zou de zwaartekracht niet uitdagen... Je kan toch de menu's bedienen met een hand terwijl je de lens vasthoudt.

                      2. Toen ik met mijn SB600 wou werken kon ik géén foto's maken ( op de PSAM standen ) zolang hij op TTL stond, is dat normaal ?
                      Neen (op de SB800, maar ik vermoed idem).

                      3. Hij past in mijn Lowepro Fastpack 250 ( body + lens ) , maar ik wil persé een schoudertas. Vandaag in de Fnac die nieuwe ( heel mooie ) Classified 160 geprobeerd, heel het ding kan erin, maar die geraakt niet toe bovenaan ( hood zat omgekeerd ja ), de 200 heeft dezelfde diepte, is gewoon langer, dus zal spijtig genoeg ook niet gaan... Iemand die een schoudertas weet waar die combinatie makkelijk in en uitkan ? Ik wil iets dat niet té breed is , vandaar die classifieds maar ja...
                      Als ik per se met een schoudertas op stap wilt gaan, hangt ik de -meegeleverde- etui van de 70-200 aan de schoudertas. Ik moet zeggen dat het een hele zware combinatie wordt en ik meer geneigd ben om een rugzak mee te nemen (lowepro minitrekker).

                      Veel plezier met deze fantastische lens (1 minpunt: gewicht!),

                      C.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 70-200 gekocht - enkele praktische vraagjes...

                        Ik veronderstel ook dat een voorzetlens in de filtermaat 77mm ook niet niks kost en daar het maar een halve oplossing is je beter dat geld kan gebruiken om een macro lens te kopen.
                        Zo denk ik bv ook aan een omkeer ring om een 50mm f1.8 te gebruiken als macro oplossing. (die 50mm heb je misschien al).
                        Ik lees juist dat je de omkeer ring en de 50mm al hebt.
                        Last edited by Sus; 22 augustus 2009, 19:01.
                        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                        Comment


                        • #13
                          Re: 70-200 gekocht - enkele praktische vraagjes...

                          post verwijderd
                          Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 17:33.

                          Comment


                          • #14
                            Re: 70-200 gekocht - enkele praktische vraagjes...

                            Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                            Bedankt voor de reacties... Ik weet dat mijn vragen verschrikkelijk amateuristisch moeten overkomen maar het is jullie levenstaak om ons, beginners, met onverbreidelde toewijding en liefde op het rechte pad te houden

                            Die voorzetlenzen kosten idd nogal wat geld, voor iets meer vind je al echte Macrolenzen tweedehands... Het sop is de kolen niet waard.

                            't Is idd een beetje een truuk om aan je instellingen te prutsen en toch je lens mee vast te houden...Komt wel goed.

                            Ben nog eens naar de Fnac geweest, omdat overal op het net te vinden was dat mijn ding er écht wel in moest kunnen, blijkbaar zit er daar een extra rits om de boel breder te maken en toen ging het natuurlijk... Heel mooie tas maar de Fnac vraagt daar zo maar eventjes 169 euro voor ( voor de classified 160 reeks ) en dat is bijna diefstal als je het mij vraagt... Bij Amazon.co.uk is het 77 pond om maar iets te zeggen...

                            Nu nog die flits checken ....
                            ik heb de Lowepro Stealth Reporter schoudertas , die kan je gewoon voor je nemen en op buikhoogte je lenzen wisselen op de tas ; er zit ook op de bovenflap een rits . Onder de tas zit een riem die je rond je lenden kan doen om de druk en last op schouders te minderen...ik vind het alleszins een zeer handig ding .
                            Soms neem ik ook een gewone rugzak mee maar de schoudertas is toch meer aan mij besteed..
                            Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

                            Comment


                            • #15
                              Re: 70-200 gekocht - enkele praktische vraagjes...

                              post verwijderd
                              Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 17:34.

                              Comment

                              Working...
                              X