Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens Minolta 50mm f/1,7 op Canon 450D... mogelijk?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens Minolta 50mm f/1,7 op Canon 450D... mogelijk?

    Weet iemand of er bestaat een adaptor voor deze lens? Ik vond f/1,7 interesant en ik wil deze lens niet weg. Ik heb ook een Tamron 75-250 met Adaptall 2 (voor minolta) maar ik weet niets over adapters... misschien is er een manier om deze lenzen te gebruiken (manuaal focus, natuurlijk)...

  • #2
    Re: Lens Minolta 50mm f/1,7 op Canon 450D... mogelijk?

    Je kan enkel adapters kopen om lenzen met Minolta MD vatting op je Canon te gebruiken.
    Je hebt 2 soorten, zonder correctieglas voor macro-werk(kan je niet mee op oneindig focussen) en met correctieglas voor gewone lenzen(de aanwezigheid van het correctieglas tussen je lens en het toestel moet je er dan bijnemen).

    Sven
    Sony A58 met glas, Fuji X-E1
    Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
    Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

    Comment


    • #3
      Re: Lens Minolta 50mm f/1,7 op Canon 450D... mogelijk?

      Canon heeft een 50mm f1,8 die waarschijnlijk niet veel duurder is dan een adapter (als je al een adapter zou kunnen vinden, en dan heb je waarschijnlijk ook nog beperkingen).

      Als die Minolta 50mm f1,7 heel erg goed is, en je wil bij Canon ook een heel goede 50mm-lens, dan kan ik de Canon 50mm f1,4 aanraden, maar die is wel ruim drie keer zo duur dan de 50mm f1,8.

      Met de Sigma 50mm f1,5 moet je blijkbaar een flinke portie geluk hebben om een goede te treffen, en de Canon 50mm f1,2 L is voor de meeste hobbyfotografen dan weer veel te duur.

      Je hebt dus bij Canon keuze genoeg als je een 50mm wil, vanaf 100 euro kan je er al eentje vinden ( = nieuwprijs voor de Canon 50mm f1,8).
      Daarom zou ik zelf niet experimenteren met adapters...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Lens Minolta 50mm f/1,7 op Canon 450D... mogelijk?

        Oorspronkelijk geplaatst door sven_df Bekijk bericht
        Je kan enkel adapters kopen om lenzen met Minolta MD vatting op je Canon te gebruiken.
        Je hebt 2 soorten, zonder correctieglas voor macro-werk(kan je niet mee op oneindig focussen) en met correctieglas voor gewone lenzen(de aanwezigheid van het correctieglas tussen je lens en het toestel moet je er dan bijnemen).

        Sven
        Bedankt Sven. Met je informatie kon ik vinden dat de versie met correctieglas niet zo goed is (het vermindert de beeldqualiteit).

        Comment


        • #5
          Re: Lens Minolta 50mm f/1,7 op Canon 450D... mogelijk?

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Canon heeft een 50mm f1,8 die waarschijnlijk niet veel duurder is dan een adapter (als je al een adapter zou kunnen vinden, en dan heb je waarschijnlijk ook nog beperkingen).

          Als die Minolta 50mm f1,7 heel erg goed is, en je wil bij Canon ook een heel goede 50mm-lens, dan kan ik de Canon 50mm f1,4 aanraden, maar die is wel ruim drie keer zo duur dan de 50mm f1,8.

          Met de Sigma 50mm f1,5 moet je blijkbaar een flinke portie geluk hebben om een goede te treffen, en de Canon 50mm f1,2 L is voor de meeste hobbyfotografen dan weer veel te duur.

          Je hebt dus bij Canon keuze genoeg als je een 50mm wil, vanaf 100 euro kan je er al eentje vinden ( = nieuwprijs voor de Canon 50mm f1,8).
          Daarom zou ik zelf niet experimenteren met adapters...
          Je hebt gelijk Black B@ndit, is niet de moeite om een adapter te gaan kopen: het verschil tussen de prijs van de adapter (+verzendingskosten) zal niet groot zijn tegen de prijs van de Canon 50mm f/1.8 (met autofocus, )...

          Bedank allemaal voor jullie reacties.

          Comment


          • #6
            Re: Lens Minolta 50mm f/1,7 op Canon 450D... mogelijk?

            Kies in het geval van de wens om een oude lens te gebruiken er in ieder geval 1 die zonder
            correctieglas op een EOS aan te passen is, dat zijn er heel wat:
            M 42/p-draad
            Nikon F
            Pentax K
            Contax
            Leica R
            En nog wel een paar....
            Voor een paar tientjes zijn er prachtige 50mm's.....

            Comment

            Working...
            X