Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op zoek van Voigtlander 125mm...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op zoek van Voigtlander 125mm...

    Heb je iemand een idee waar kan ik deze lens kopen?

  • #2
    Re: Op zoek van Voigtlander 125mm...

    Ik denk dat die lens enkel in beperkte oplages gemaakt wordt - eenmaal de geproduceerde exemplaren verkocht zijn kan het wel een tijd duren vooraleer er opnieuw beschikbaar zijn.

    Door de uitzonderlijk positieve reviews op naturfotograf.com en photozone.de zijn de prijzen van tweedehands exemplaren naar verluidt tot belachelijke niveau's gestegen. Meer dan 2500 dollar is een eBay prijs die ik ooit op een forum las - mogelijk met een korreltje zout te nemen. Ook ooit ergens gelezen: de Cosina-fabriek die Voigtlanders fabriceert zou onder druk van Zeiss, die in hetzelfde marktsegment aktief zijn en ook hun lensproductie uitbesteden, weigeren nog veel Voigtlanders te produceren. Ook dit bericht is mogelijk met een kilootje zout te nemen.

    Ik ben ook wel nieuwsgierig of anderen weten waar je deze lenzen nog vindt. De reguliere web shop, http://www.cameraquest.com, lijkt geen voorraad meer te hebben.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

    Comment


    • #3
      Re: Op zoek van Voigtlander 125mm...

      Oorspronkelijk geplaatst door d_blue_wolf Bekijk bericht
      Heb je iemand een idee waar kan ik deze lens kopen?
      Ik heb net eens voor je gekeken op de ebayshop van FOTO-MUNDUS maar daar wordt de lens niet aangeboden.Ik heb eergisteren van hen een Voigt 20/3.5 ontvangen en koop er me binnenkort waarschijnlijk de Voigt 40/2 .

      Ik heb er geen idee van wat deze lens nieuw kost (als ze nog nieuw gemaakt wordt ) maar er staan twee exemplaren te koop op ebay (Canonmount) voor 716 en 849 Euro met "Nu kopen".Er staat nog een derde exemplaar te koop via bieding (loopt vandaag af).Zie wel niet welke mount deze lens heeft. Ze gaan in elk geval precies toch geen 2500 dollar of meer
      Danny's Photosite

      Comment


      • #4
        Re: Op zoek van Voigtlander 125mm...

        @ Laurens
        Bedankt voor de info.
        Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
        IOok ooit ergens gelezen: de Cosina-fabriek die Voigtlanders fabriceert zou onder druk van Zeiss, die in hetzelfde marktsegment aktief zijn en ook hun lensproductie uitbesteden, weigeren nog veel Voigtlanders te produceren.
        @ roadrunner
        Een van de "Nu kopen" is weg. Ik ga eerst voor de lens di vandaag afloopt. Bedankt voor de reactie.
        Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
        er staan twee exemplaren te koop op ebay (Canonmount) voor 716 en 849 Euro met "Nu kopen".Er staat nog een derde exemplaar te koop via bieding (loopt vandaag af).Zie wel niet welke mount deze lens heeft. Ze gaan in elk geval precies toch geen 2500 dollar of meer

        Comment

        Working...
        X