Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geluid Canon IS (18-55 IS tegenover 70-200 F4 IS)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geluid Canon IS (18-55 IS tegenover 70-200 F4 IS)

    Ik heb al verschillende lenzen gehad met IS (28-135 IS, nu de 70-200 F4 IS) en met al die lenzen hoorde ik duidelijk de IS in werking treden.
    Nu heb ik om testen te doen de 18-55 IS gekocht. Ik dacht eerst dat de IS niet werkte omdat ik het eigenlijk niet hoorde (als ik mijn oor ertegen zet hoor ik precies wel iets). Echter hij blijkt wel te werken aangezien de fotos met IS scherper zijn met een lage shutter speed.
    Zouden andere mensen met dezelfde soort lenzen mij kunnen zeggen of ze dit ook ervaren (ik had eignelijk gedacht dat deze IS meer geluid ging maken).
    Een fototoestel (van zwart plastiek :D)

  • #2
    Re: Geluid Canon IS (18-55 IS tegenover 70-200 F4 IS)

    Oorspronkelijk geplaatst door BrunoG Bekijk bericht
    Ik heb al verschillende lenzen gehad met IS (28-135 IS, nu de 70-200 F4 IS) en met al die lenzen hoorde ik duidelijk de IS in werking treden.
    Nu heb ik om testen te doen de 18-55 IS gekocht. Ik dacht eerst dat de IS niet werkte omdat ik het eigenlijk niet hoorde (als ik mijn oor ertegen zet hoor ik precies wel iets). Echter hij blijkt wel te werken aangezien de fotos met IS scherper zijn met een lage shutter speed.
    Zouden andere mensen met dezelfde soort lenzen mij kunnen zeggen of ze dit ook ervaren (ik had eignelijk gedacht dat deze IS meer geluid ging maken).
    Ik heb zelf ook een aantal lenzen (gehad) met IS: de 18-55, de 55-250, de 100-400 en de 24-105.
    De 18-55 is inderdaad veruit (by a mile) de stilste van de hele hoop.

    Ik speculeer dat dit is dit omdat de IS-gyroscopen voor deze lens (het is tevens de lens met de kleinste focaallengte en de kleinste hoeveelheid glas) minder hard moeten werken en dus trager kunnen draaien (?)

    Comment


    • #3
      Re: Geluid Canon IS (18-55 IS tegenover 70-200 F4 IS)

      heeft misschien ook iets te maken met een recentere generatie IS die minder lawaai maakt?

      denk dat de 18-55 een nieuwere IS heeft dan de 70-200 f/4 IS... Ongetwijfeld zal de kortere brandpuntafstand er ook iets mee te maken hebben...
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment

      Working...
      X