Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens

    Hallo, graag wat goede raad in verband aanschaf lens om vliegtuigspotting te bedrijven,mijn toestel is een Sony A 200.
    Groetjes

  • #2
    Re: Welke lens

    Bedankt aan al degene die hier niet op gereageerd hebben, en de goede raad.

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens

      Oorspronkelijk geplaatst door Roger31 Bekijk bericht
      Hallo, graag wat goede raad in verband aanschaf lens om vliegtuigspotting te bedrijven,mijn toestel is een Sony A 200.
      Groetjes
      Hallo, ben zelf ne Sony gebruiker ik heb toffe resultaten behaald met de Tamron 70-200m 2.8, http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=381ik heb dit nog onlangs uitvoerig getest aan de landingsplaats bij (Zaventem)Steenokkerzeel.
      En was zeer tevreden: scherpte, licht, en snelheid...AF
      Deze lens is uiteraard lichtsterk en voor vele doeleinden geschikt.
      Deze snelheid van de AF is ook gedeeltelijk afhankelijk van je type toestel...
      Hoofdzaak uiteraard het glaswerk

      Ik weet niet welk type vliegtuig fotografie je ding is.....en de afstand tot de vliegtuigen waarover jij beschikt.....

      Meestal zitten deze in het gamma van de 70-400 mm zooms...(80-400, 100-400mm enz)

      Anders de Minolta 100-400mm http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=66 maar is al moeilijker te vinden..heb hem zelf gehad en is prima, maar wat traag.

      Super is de grijze Sony 70-400mm : http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=478 maar zeer prijzig.

      En nog een alternatief is de Bigma....50-500mm

      Daar je met deze bereiken ook ander leuke dingen aankan.

      Kijk ook eens op sommige vliegtuigspotters hunne site, meestal vind je hun materiaal ook terug, en wordt je wat wijzer.....

      Succes.

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens

        Zal ik hier eens iets posten Roger, ik heb wel een Canon, ben er éénmaal mee naar zaventem geweest met mijn 70-200 IS f4. Daar heb je voldoende mee volgens mij, heb soms getrokken ergens tussen de 100 en de 200 mm. Al zal een 300 of 400 mm zeker ook eens vanpas komen. Was gaan staan in ZAventem aan het kerkhof, dan moeten ze wel landen over de E400.
        Canon 40 D/EF-S 17-85 mm IS USM/ zonnekap/ EF 70-200 mm f/4 L IS USM/ circ.pol.filter BW/opzetflits 430 EX/ omnibounce.

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens

          Ik heb een vriend die deze heeft (klik) en maakt met dit objectief toch heel scherpe foto's.
          Bovendien valt de prijs nog mee ook.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens

            Hallo, geweldig bedankt gasten voor de goede raad.
            De groeten
            Sik

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens

              hallo, ben nog een beginner en in september ga ik wat lessen volgen..maar ik zou eens willen weten wat een goede lens is voor prachtige portret en fotoshoots te maken, maar ook goede zoom heeft voor wat landschappen en dergelijke.Mijn toestel is een canon eos 450D
              mvg ,

              antonio

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens

                vaut.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lens

                  Oorspronkelijk geplaatst door antonio Bekijk bericht
                  hallo, ben nog een beginner en in september ga ik wat lessen volgen..maar ik zou eens willen weten wat een goede lens is voor prachtige portret en fotoshoots te maken, maar ook goede zoom heeft voor wat landschappen en dergelijke.Mijn toestel is een canon eos 450D
                  mvg ,

                  antonio
                  Antonio,
                  het is niet fair in iemand anders zijn topic in te pikken.
                  Heb je een specifieke vraag open dan een nieuw topic.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke lens

                    Oorspronkelijk geplaatst door Roger31 Bekijk bericht
                    Bedankt aan al degene die hier niet op gereageerd hebben, en de goede raad.
                    Hoe kun je nou verwachten dat mensen moeite voor je gaan doen als je zelf te lui bent om een fatsoenlijke vraag te formuleren
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment

                    Working...
                    X