Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

af probleem op oneindig of iets anders ... uw oordeel graag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • af probleem op oneindig of iets anders ... uw oordeel graag

    Canon EF 28-70 3.5-4.5 II op 70 mm en full open 4.5 bij 1/1500 - ISO 100
    Datum 11-08-2009 17u20, dus nog warm

  • #2
    Re: af probleem op oneindig of iets anders ... uw oordeel graag

    Hangt van je focuspunt af. De bladeren in de voorgrond zijn prima scherp.... Als de lens op oneindig stond heb je inderdaad een probleem. Is het vaker voorgekomen?
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: af probleem op oneindig of iets anders ... uw oordeel graag

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
      Hangt van je focuspunt af. De bladeren in de voorgrond zijn prima scherp.... Als de lens op oneindig stond heb je inderdaad een probleem. Is het vaker voorgekomen?
      De lens stond op oneindig ... de lens zat bij een Eos 1 ( eindelijk is mijn 1 reeks kompleet ) en heeft een goede reputatie ( zie de test op photozone.de ) ... ik dacht eerder aan teveel warme lucht tussen de building ( focuspunt ) en de lens

      Comment


      • #4
        Re: af probleem op oneindig of iets anders ... uw oordeel graag

        Heb je dat bij alle foto's?
        Hoe is de autofocusmeting?
        Multi AF point: fototoestel kiest de dichtsbijzijnde onderwerp
        Single shot AF/tracking AF?
        Marc Doigny | Portretfotografie

        Comment


        • #5
          Re: af probleem op oneindig of iets anders ... uw oordeel graag

          Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
          De lens stond op oneindig ...
          Je moet de lens niet op 00 zetten maar op iets op de horizon scherpstellen, de cijfertijes zijn maar indicatie.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: af probleem op oneindig of iets anders ... uw oordeel graag

            Ik heb de indruk dat die lens nergens een echt scherp resultaat geeft (ik heb toch al véél scherpere foto's gezien van een 5D MKII).

            Op f4,5 heb je met een full-frame ook weinig scherptediepte, maar de luchtkwaliteit (er zit heel wat lucht tussen je camera en het gebouw) is ook heel belangrijk als je in de verte nog iets scherp op de foto wil krijgen.

            Probeer dit eens op f11 en op een heel heldere dag?
            Maar zet dan de lens niet gewoon op oneindig, want zoals al gezegd is het mogelijk dat er daar een kleine afwijking opzit. Wil je dit soort foto over het hele beeld zo scherp mogelijk, dan zou je eigenlijk op f11 - f16 moeten werken en ergens in het midden scherpstellen (afstand, niet het center van de foto).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: af probleem op oneindig of iets anders ... uw oordeel graag

              Voor een lens die op oneindig staat is het toch heel abnormaal dat het enige wat ook maar wat scherpte is (als je dat scherp kan noemen dan nog) juist in de voorgrond ligt.
              De warmte doet ook wel wat afbreuk maar dan had het middengedeelte van de foto toch wel duidelijker geweest volgens mij.
              Daar zou ik eens mee terug gaan en een andere proberen.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

              Comment


              • #8
                Re: af probleem op oneindig of iets anders ... uw oordeel graag

                Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                Daar zou ik eens mee terug gaan en een andere proberen.
                Wordt lastig, dat lensje is gemaakt tot 1987 (het was 1 van de eerste series EF lenzen)
                Overigens een hele goede, ik heb er 2 gehad tot ze op de grond/uit elkaar vielen en het waren de beste lenzen die ik ooit bezat (beeldkwaliteit)
                Het exemplaar van de TS lijkt me gewoon niet in orde, ik kan foto's van dat lensje met m'n oude 10D laten zien die pijn aan je ogen doen, zo scherp.

                Comment


                • #9
                  Re: af probleem op oneindig of iets anders ... uw oordeel graag

                  ha ik dacht dat het om een nieuw exemplaar ging maar daar ik een Nikon liefhebber ben en niet zo thuis ben aan Canon zal je me dat wel kunnen vergeven zeker.
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                  Comment


                  • #10
                    Re: af probleem op oneindig of iets anders ... uw oordeel graag

                    Heb heden het standaard matglas moeten terugzetten bij een 350D (van een BDer uit de geburen) en eerst van de gelegenheid gebruik gemaakt om de lens eens te checken met het Katzeye matglas ... heel duidelijk geraakt de lens niet op oneindig en maakt op alle afstanden een soortgelijke fout ... dus even moeten uitzoeken hoe de focuslensgroep afgesteld wordt bij dit type lens aan de hand van een gelijkaardige defekte 35-70er en dan de lens afgesteld ... nu is ze op alle afstanden scherp ... het is niet de bedoeling de 24-105 te vervangen, maar ik heb graag dat de dingen in de verzameling ook in orde zijn ... bedankt voor de reacties ... ik ga eindelijk eens werk maken van een EF-M voor de verzameling ... de enige Eos met een micro-split matglas, een heel bizar ding : http://photonotes.org/cgi-bin/camera...a4=*&camera5=*

                    Comment

                    Working...
                    X