Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Err 99 eos 20D en EF-S 17-85

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Err 99 eos 20D en EF-S 17-85

    Hallo,

    Ik heb tijdens mijn vakantie problemen ondervonden met mijn 20D in combinatie met mijn EF-S17-85 van Canon.

    Plotseling dook de foutmelding err99 op en mijn toestel zat geblokkeerd, aan en uit zetten bracht meestal geen soelaas, de volgende foto die ik nam, blokkeerde hij weer.

    De zoeker bleef soms ook een stuk donkerder, het diafragma opende zich dus niet meer volledig.

    Bij mijn 75-300 had ik echter nooit problemen, als ik nadien opnieuw de 17-85 monteerde, kon ik soms wel opnieuw een paar opnames maken zonder problemen, maar dit duurde meestal niet lang.

    De contacten op camera en objectief heb ik gereinigd, zonder resultaat.

    Ik veronderstel dat dit probleem aan mijn objectief ligt ?? Heb mijn objectief nog niet kunnen testen op een andere body.

    Heeft iemand ook al problemen gehad met de 17-85 ? Kan dit eventueel opgelost worden, of kan ik maar gelijk uitkijken naar een ander objectief ?

    Bart

  • #2
    Re: Err 99 eos 20D en EF-S 17-85

    Duidelijk een probleem met het diafragma in de lens.....
    Offerte vragen voor reparatie of uithuilen en nieuwe kopen.

    Comment


    • #3
      Re: Err 99 eos 20D en EF-S 17-85

      dit had ik ook voor met mijn 350D en de 18-55 kitlens.

      er is een website met de verschillende mogelijke errors (bv contacten lens vuil , cf kaart slecht,..) .

      in het geval van mijn 18-55 kitlens bracht dit geen oplossing.
      het probleem was uiteindelijk de lens zelf in de beide uiterste standen (min en max zoom).

      ik heb ervoor naar canon gebeld en daar wist men te melden dat de lens waarschijnlijk een communicatieprobleem heeft.

      herstelling geraamd op 108 euro voor een lens die nieuw al kan worden gevonden voor 80 euro incl verzending .

      als je wil zoek ik de site wel eens terug op , ik zou ze nog ergens moeten hebben .
      waarschijnlijk heb je echter voor de prijs van de herstelling buiten garantie een nieuwe. als ze nog in garantie is is het wat anders natuurlijk

      error 99 is volgens wat canon me melde een stadaarderror voor alles wat niet nader bepaald is ( wat vrij veel blijkt te wezen)

      mvg

      yoeri

      Comment


      • #4
        Re: Err 99 eos 20D en EF-S 17-85

        even gegoogeld en gevonden

        bij deze de link naar de site in kwestie

        hoop dat je er wat aan hebt.




        mvg

        yoeri

        Comment


        • #5
          Re: Err 99 eos 20D en EF-S 17-85

          Hé Yoeri,

          Bedankt voor de info, ik heb intussen nog wat getest, het probleem doet zich tot nu toe enkel voor als ik op 17 of 24 mm fotografeer, vanaf 35mm werkt alles normaal, wel vervelend omdat ik op die manier mijn groothoek kwijt ben.

          Groeten,

          Bart

          Comment

          Working...
          X