Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 80-200 af-d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor 80-200 af-d

    Een vraagje, ik weet niet om iemand hier uberhaupt zal kunnen op antwoorden. Deze week had cameranu.nl drie nieuws nikkor 80-200 af-d objectieven in voorraad. Een vriend van me heeft daar ééntje van gekocht aan een gunstige prijs (989 euro). Men wist hem daar ook te vertellen dat dit de laatste batch was van die objectieven die te koop zou gesteld worden in de Benelux. Maar ik zie overal bij konijn en andere dit objectief in bestelling staan. Of hij heeft de allerlaatste aangekocht of zal dit objectief terug geleverd worden?

    Ik wil er namelijk ééntje voor mezelf. In uiterste nood mocht dit objectief nergens meer te krijgen zijn is ie bereid het zijne aan me door te verkopen. Hij zou dit natuurlijk liever niet doen maar gunt het me wel mocht de verkoop ervan volledig worden gestopt. Wat denken jullie? Komt ie nog, of komt ie nooit meer?
    NicoSansen.com - FLICKR

  • #2
    Re: Nikkor 80-200 af-d

    Status van 'in bestelling' wil niets zeggen ...

    Bel gewoon even voor de zekerheid!
    nikon D700 + MB-D10| nikkor af-s 24-70 2.8 | 2 X SB-900

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor 80-200 af-d

      Ik zou eens naar konijn bellen om te informeren.

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor 80-200 af-d

        Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
        Ik zou eens naar konijn bellen om te informeren.
        op de website van Nikon zag ik ook pas dat hij er niet meer tussen zit. Zou dus kunnen dat ze ze stopzetten. Spijtig want de 70-200 VR kost bijna het dubbele.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor 80-200 af-d

          De af-d heb je overigens in twee varianten. De eerste een pushpull die een eerdere AF opvolgde. Degene die jij bedoelt is hoogstwaarschijnlijk de tweede. Die is opgevolgd door de 80-200 AFS, die dan weer is opgevolgd door de 70-200 VR, die nu weer door de volgende generatie wordt opgevolgd. Eigenlijk gek dat die dingen tot nu nog te krijgen waren. Je kan ze tweedehands nog wel hier en daar vinden. Houd er dus wel rekening mee dat er verschillende modellen zijn van een 80-200 2.8 met autofocus.
          AF push pull
          AF-D push pull
          AF-D draaizoom
          AFS

          De eerste twee vind je vaak rond de €400, maar de focus is heel erg traag, de AF-D draai is dan een stuk beter, maar nog beter is de AFS. Ik heb de eerste generatie en heb de trage af weten te accpeteren.

          Comment


          • #6
            Re: Nikkor 80-200 af-d

            Oorspronkelijk geplaatst door Kiuma Bekijk bericht
            Een vraagje, ik weet niet om iemand hier uberhaupt zal kunnen op antwoorden. Deze week had cameranu.nl drie nieuws nikkor 80-200 af-d objectieven in voorraad. Een vriend van me heeft daar ééntje van gekocht aan een gunstige prijs (989 euro). Men wist hem daar ook te vertellen dat dit de laatste batch was van die objectieven die te koop zou gesteld worden in de Benelux. Maar ik zie overal bij konijn en andere dit objectief in bestelling staan. Of hij heeft de allerlaatste aangekocht of zal dit objectief terug geleverd worden?

            Ik wil er namelijk ééntje voor mezelf. In uiterste nood mocht dit objectief nergens meer te krijgen zijn is ie bereid het zijne aan me door te verkopen. Hij zou dit natuurlijk liever niet doen maar gunt het me wel mocht de verkoop ervan volledig worden gestopt. Wat denken jullie? Komt ie nog, of komt ie nooit meer?

            Komt nooit meer ... produktie werd stopgezet, meen ik ergens op 't forum te hebben gelezen. Dit objectief wordt momenteel gesourced in USA waar het nog beschikbaar (tijdelijke stock) blijkt te zijn ... FotoKB haalt eveneens deze objectieven uit USofA, heeft men mij aldaar bevestigd.
            Als je 't nieuw wil = kopen !! ... en anders via 't forum een goede occa.
            Loeizwaar maar prachtig scherp objectief voor 'niet snelle' onderwerpen.
            succes !

            Comment


            • #7
              Re: Nikkor 80-200 af-d

              Oorspronkelijk geplaatst door Passione166 Bekijk bericht
              Komt nooit meer ... produktie werd stopgezet, meen ik ergens op 't forum te hebben gelezen. Dit objectief wordt momenteel gesourced in USA waar het nog beschikbaar (tijdelijke stock) blijkt te zijn ... FotoKB haalt eveneens deze objectieven uit USofA, heeft men mij aldaar bevestigd.
              Als je 't nieuw wil = kopen !! ... en anders via 't forum een goede occa.
              Loeizwaar maar prachtig scherp objectief voor 'niet snelle' onderwerpen.
              succes !
              Ik probeer er alvast nog eentje te bemachtigen.... ik bedoel, nog de sigma of de tamron komen dicht in de buurt. Nu moet ik wel zeggen, heb hem deze namiddag eens op een d90 geplaatst en hij is toch wel 'vlug' te noemen hoor. Zeker niet ondoenbaar traag. Ik bel morgen effe met konijn en zie wel of ie nog zal opduiken. Mijn voorkeur gaat natuurlijk uit naar een nieuwe.
              NicoSansen.com - FLICKR

              Comment


              • #8
                Re: Nikkor 80-200 af-d

                Er staat er een in aangeboden voor €700, nette prijs. Als een objectief gewoon een beetje goed onderhouden is, dan maakt het eigenlijk niet uit dat die niet nieuw is, die dingen zijn echt heel erg goed gebouwd.

                Comment

                Working...
                X