Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon lens

    zijn er mensen hier die al ervaringen hebben ( positief en negatief) met de 18-200 IS lens van canon?

    daar de 18-55 er recentelijk half mee ophield zoek ik deze door de 18-200Is te vervangen .
    hij zou gaan dienst doen op de 350D.

    alvast bedankt voor de reacties

    grtz

    yoeri

  • #2
    Re: canon lens

    Het is een klassieke "vakantielens": breed bereik, maar nooit echt scherp.
    De lens heeft een beeldstabilisator maar de scherpstelling gebeurt met een klassieke focusmotor.
    De beeldkwaliteit van de 18-55 is vele malen beter dan die van de 18-200.
    Zoek je vooral een tele-bereik, dan zou je kunnen opteren voor de 70-200 f/4 L USM (ongelofelijke beeldkwaliteit). De 17-85 is dan een breedhoeklens dat goed presteert in het normaalbereik (40-85mm)
    Hangt een beetje af van wat je nodig hebt.
    Marc Doigny | Portretfotografie

    Comment


    • #3
      Re: canon lens

      Ik heb de 18-200 van canon en vindt het toch een redelijke goede lens voor te gebruiken als wandel lens (is natuurlijk geen L lens)
      Voorheen verschillende tamrons geprobeerd, maar ik vind deze toch beter van al de super zoomlenzen.

      Of je kan eens kijken voor de 24-105 van canon kost wel het dubbele maar dit is ook een goede lens, wel minder bereik 105 en kleinere breedhoek 24.
      Canon EOS 1000D Canon 18-200 mm IS, Canon powershot SX 20 IS

      Comment


      • #4
        Re: canon lens

        Oorspronkelijk geplaatst door yoeri1 Bekijk bericht
        zijn er mensen hier die al ervaringen hebben ( positief en negatief) met de 18-200 IS lens van canon?

        daar de 18-55 er recentelijk half mee ophield zoek ik deze door de 18-200Is te vervangen .
        hij zou gaan dienst doen op de 350D.

        alvast bedankt voor de reacties

        grtz

        yoeri
        Als je maar met 1 lens wilt rondlopen is dit de ideale oplossing. Heb ook lange tijd zitten zoeken naar een ideale lens.
        Een 70-200 is indd beter maar dan ben je verplicht met nog een 2de lens rond te lopen.

        Veel mensen inclusief mijzelf zien niet meteen het verschil in kwaliteit. Indien je na een tijdje de beperkingen begint te voelen van de 18-200 kan je die nog altijd doorverkopen. Verlies is niet immens groot. 20-30% indien in goede staat.
        Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
        website: http://www.hung.be
        facebook - Instagram

        Comment


        • #5
          Re: canon lens

          Koop een Canon SX20 of SX120.
          Tot in den treure reeds herhaald, waarom een DSLR kopen als je geen lenzen wil wisselen?

          Comment


          • #6
            Re: canon lens

            Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
            Koop een Canon SX20 of SX120.
            Tot in den treure reeds herhaald, waarom een DSLR kopen als je geen lenzen wil wisselen?
            wie zegt dat ik geen lenzen wil wisselen??

            ik vraag enkel van mensen die de lens hebben en gebruiken wat ze de positieve en negatieve punten vinden van deze lens.

            voor onderweg neem ik hem echter wel in aanmerking , gezien het feit dat tijdens de lange wandelingen door de ardense bossen lenzen wisselen niet steeds een optie/zonder problemen met stof doenbaar is en de fauna en flora ook niet steeds wil/kan wachten tot ik van lens wissel .

            vanzelfsprekend zijn voor die plaatsen waar er minder stof e.d is lenzen die wat beter zullen zijn , als je me hieromtrent wat kan aanraden bekijk ik deze natuurlijk ook graag eens.


            mvg

            yoeri

            Comment


            • #7
              Re: canon lens

              Oorspronkelijk geplaatst door yoeri1 Bekijk bericht
              wie zegt dat ik geen lenzen wil wisselen??

              voor onderweg neem ik hem echter wel in aanmerking , gezien het feit dat tijdens de lange wandelingen door de ardense bossen lenzen wisselen niet steeds een optie/zonder problemen met stof doenbaar is en de fauna en flora ook niet steeds wil/kan wachten tot ik van lens wissel .
              Eigenlijk zeg je dat zelf een zin verder.
              Verleden maandag nog lenzen gewisseld op het strand, stof dient om verwijderd te worden.
              Fauna en flora ga je niet optimaal vastleggen met een 18-200.

              Comment


              • #8
                Re: canon lens

                tjah enige dat ik daar vermeld is dat het niet evident is
                en wat dat stof betreft , een stofzuiger meenemen vind ik er dan weer over

                even serieus nu , ik neem aan dat jij de lens in kwestie niet (meer) hebt/wil.

                heb je daar enige reden voor (tegengevallen na aankoop, ..) of is het gewoon dat je het een slechte lens vind?

                negatieve punten hoor ik nl ook graag.

                tegen wat sleurwerk zie ik anders niet op , bewijze het feit dat ik tijdens mijn wandelingen zowel de canon als de camera meeneem.

                mvg

                yoeri

                Comment


                • #9
                  Re: canon lens

                  Oorspronkelijk geplaatst door yoeri1 Bekijk bericht
                  zijn er mensen hier die al ervaringen hebben ( positief en negatief) met de 18-200 IS lens van canon?

                  daar de 18-55 er recentelijk half mee ophield zoek ik deze door de 18-200Is te vervangen .
                  hij zou gaan dienst doen op de 350D.

                  alvast bedankt voor de reacties

                  grtz

                  yoeri
                  Zoals altijd, 2 kampen. By all means, als je niet wilt switchen van lens, en toch een mooie beeldkwaliteit wilt, koop die 18-200, ze is niet slecht. Een dslr is niet gebouwd lenzen te wisselen, het is een feature die je kan, maar niet moet gebruiken. Maar ga je vergelijken met een L lens, is er natuurlijk wel een verschil. Maar hoe ver wil je gaan hé? Goed Beter Best....
                  Persoonlijk, als ik ga "wandelen", ben ik al heel tevreden met een superzoom, gewoon omdat ik geen slaaf wil zijn van men materiaal.

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon lens

                    [QUOTE=yoeri1;2372063Knip

                    en de fauna en flora ook niet steeds wil/kan wachten tot ik van lens wissel .


                    yoeri[/QUOTE]

                    De flora wacht geduldig en voor de fauna is er de tele.
                    Gewoon even vooruitdenken wat je wil gaan doen.....

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon lens

                      voor de L reeks van canon is het een beetje te veel hobby

                      moest het ook ten dele nog wat verdienen mischien


                      en wat de fauna en flora betreft ik maak graag foto's van beide.

                      ik denk dat ze voor de langere wandelingen wel van pas zal komen
                      voor de kortere afstand en dergelijke kan er altijd nog een combinatie van lenzen bijkomen.

                      al bij al zijn de reacties van de gebruikers toch positief

                      mvg

                      yoeri

                      Comment

                      Working...
                      X