Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canadese zonsondergang

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canadese zonsondergang

    Hallo Allemaal,

    Nu ga ik weer eens terug met een foto die ik genomen heb in onze buurt bij zonsondergang op maandagavond. Het meer wat je op de foto ziet heet Burnaby Lake en is 5 minuten rijden van ons thuis. Ik had een voorgevoel dat het wel eens een degelijke zonsondergang zou kunnen worden. Hier een paar foto's van die avond.

    Het zijn geen hoge bergen of bloemen weides, maar hopelijk vallen de foto's ook in de smaak!
    Vele groetjes uit een warm en zonnig (30 graden) Vancouver,
    Ann








    Wat informatie over Burnaby Lake voor diegene die het interesseert: Burnaby Lake Regional Park ligt in de stad Burnaby die uitmaakt van het Greater Vancouver gebied (en 5 minuten rijden van ons thuis). Dit park omvat een mooi meer, vele wandelpaden en is een aantrekkelijke plek voor vogel liefhebbers. Burnaby Lake Regional Park is een van de beste plekken in Vancouver en omgeving voor het bekijken van vogels zoals de blauwe reiger, de visarend, Amerikaanse zeearend, bandijsvogel, de zeldzame groene reiger en veel meer. Er is een uitkijktoren dichtbij het Piper Spit aan de noordkant van het meer wat de beste plek is om deze vogels te observeren. of je kan een kano huren om zo een dichter kijk te hebben op de eenden, bevers en schildpadden.

    Er zijn 4 plaatsen waar je je wagen kan parkeren en van hieruit kan je dan vertrekken voor een wandeling. Je kan bijvoorbeeld rond het hele meer wandelen wat een 19km is. Onderweg vind je ook de Wildlife Rescue Association of BC (British Columbia) met een mooie tuin die thuis is aan een grote populatie van wilde vogels. Aan de noordkant van het meer heb het je Nature House waar je in de zomer naar een tentoonstelling kan kijken en luisteren naar uitleg. De verse lucht, mogelijkheid tot sporten, de schitterende zichten over het meer en de stad en het aanbod aan wildlife van vogels en wat 4 voeters maakt dit een aantrekkelijke plek niet alleen voor de vogels maar ook voor dieren en mensen. Burnaby Lake was zo'n 12,000 jaar geleden gecreeerd door een gletsjer en in de jaren 1800 was het thuis aan houtzagerijen. Nu is het een beschermd gebied met toegang tot het publiek om te genieten van de zichten en de vele vogels en dieren die er te vinden zijn.

  • #2
    Re: Canadese zonsondergang

    Ok ik ben jaloers nu (op je woonplaats) Ik ga voor de tweede lekker sfeertje
    So much to do, so little time !
    http://franky289.fotopic.net/

    Comment


    • #3
      Re: Canadese zonsondergang

      Het "Vinne" van Canada!
      Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

      Comment


      • #4
        Re: Canadese zonsondergang

        Hier ook groeten uit het 30° graden warme Belgïe.
        Prachtige blauwen en roden hier,Het is moeilijk om hier een voorkeur te geven,Nr.2 vind ik net iets mooier,rustiger,poëtischer.
        Edit:'t was hier vandaag 38.2° !!!

        Walter
        Last edited by Phororhacos; 20 augustus 2009, 21:56.
        D850

        Comment


        • #5
          Re: Canadese zonsondergang

          voor mij ook nr 2
          Web: http://www.hanscouwenbergh.be
          Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

          Comment


          • #6
            Re: Canadese zonsondergang

            wel mooi hoor Ann, maar mis toch je bergen.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Canadese zonsondergang

              Mooie foto's weer Ann, zoals we gewend zijn van je!
              ( nog minder dan een jaar en ik sta er ook :-) )

              grtjs

              luc

              Comment


              • #8
                Re: Canadese zonsondergang

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                maar mis toch je bergen.
                grt,bouk.
                Als je heel goed kijkt bij de eerste foto, dan kan je achter die gebouwen (vooral aan de linkerkant) wat bergen zien. Maar door de donkere lucht zie je ze niet goed.

                Dank voor te kijken en te reageren!
                Ann

                Comment


                • #9
                  Re: Canadese zonsondergang

                  Wederom mooie platen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canadese zonsondergang

                    Mooi foto's,maar ik heb het gevoel dat ze iets naar links hellen.

                    gr.ron.
                    http://exhi-fotografie.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canadese zonsondergang

                      allbei hele mooie. Weet niet waarom maar de 2e spreekt me het meest aan.

                      O ja, vandaag alle records gebroken: 38,2 graden in Limburg.

                      Groeten, Bert
                      Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                      www.bertofotografie.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canadese zonsondergang

                        Twee mooie en lichte voorkeur voor de eerste.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canadese zonsondergang

                          Mooie duo Ann

                          Groeten

                          Joeri
                          Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                          www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canadese zonsondergang

                            Prachtige zonsondergangen hebben ze daar in Canada! Heel mooi vastgelegd, hoor. De tweede is mijn favoriet.
                            iElkie concert photography

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canadese zonsondergang

                              Helemaal weer mijn ding zo die tweede..Nu heb je mij al de ogen uitgstoken met de bergen en nu begin je me echt op mijn ding te pakken he? Jij stouterik...
                              Allez ga maar gewoon verder want die reeksen van je vind ik telkens weer mooi.
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

                              Comment

                              Working...
                              X